Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 995
Eg har kjøpt meg ein WD 200GB s-ata disk som eg ville bruke på ei maskin eg skulle overklokke.
Hovedkorte mitt er eit Abit IC7-G, og eg har ein ussel Celeron 2.4GHz.
Prossessoren har eg fint klart å overklokke til 3.0GHz, men s-ata disken min kobler ut berre eg overklokker med 1%.
Kan nåken sei meg kva som er galt, og eventuellt kva eg må gjere for å få denne til å fungere?
kan det ha noe med strømforsyningen din å gjøre? forsøk å koble ut noe annet når du overklokker, som f.eks cdrommer. Hjelper det skal du ikke se bort ifra at psu ikke klarer å levere nok strøm.
Trådstarter
21 0
AGP/PCI lås?

Er ikkje heilt inni den eg.... usikker på kva eg har innstillt der. Biosen har vel rimeleg standardoppsett no trur eg.

Strømforsyninga mi er ein billig Q-tec sak. Kan vere det er den, men er på 400W(eller 450W), så burde jo helde. Veit den har vert litt ustabil med speling og sånt (brutt strømmen heilt), men håpte jo ikkje det var den.

Skal bytte inn strømforsyninga snart, og hadde tenkt å gjere det samme med harddisken. Men hadde vert greit viss det var noko anna som forutsaka dette.
Sett PCI\AGP divider på fixed du, så skal du se det ordner seg.

S-ATA er ekstremt følsom på PCI-frekvens.