Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 724
Jeg har en PC jeg selv har bygget for noen år siden og i denne sitter det en strømforsyning på 450W. I det siste har det begynt å lukte litt svidd eller hvis man kan kalle det gammel elektronikk av den når jeg skrur den på.
Jeg har forsikrett meg at det ikke finnes et korn støv i PSUen og finner heller ikke noen svidde ''elementer'' når jeg åpner den. Den funker også helt fint.

Hva kan være årsaken til at den har begynt å lukte? tar den kvelden snart? det skal også sies at jeg ikke har endre hardware på maskinen siden jeg kjøpte den og det har vert samme PSU i den siden starten.

Hvis den er på grensen til å ta kvelden er jeg interessert i å kjøpe en eldre men fungerende PSU på 450w for ikke mer enn maks 250-300kr (hvis det er noen som selger)

takk.
Det kan være mye som lukter svidd i og med at det er mange varme komponenter i en PC, men har du sjekket den for støv? Ta en støvsuger og skru på lavest styrke, og sug forsiktig inn i PCen, det kan hjelpe.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Det kan være mye som lukter svidd i og med at det er mange varme komponenter i en PC, men har du sjekket den for støv? Ta en støvsuger og skru på lavest styrke, og sug forsiktig inn i PCen, det kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Hadde du lest hele posten hadde du også fått med deg at jeg har forsikrett meg at det ikke finnes støv i den^^
Ta en kikk på hovedkort og inni PSU om du finner noen kondensatorer som buler utover, lekker eller er svidd. Veldig sannsynlig at det er det som er problemet ditt.