Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 553
Hei, har akkurat kjøpt ny DVD spiller til PC'en fordi den gamle var ødelagt, men så opplever jeg en del problemer. Jeg har prøvd å installere 3-4 spill, og rett før de når 90% får jeg enten en feil om at CD'en er uleselig, eller får feilen "Datafeil (Sirkulerende Overflødighetskontroll)"

Jeg tviler sterkt på at det har noe å gjøre med CD'en, for de er helt nye, og har aldri opplevd dette før. Det er denne modellen jeg har.

Er det noen som kan hjelpe, eller har hatt noe lignende? Klikker snart fordi jeg ikke får installert noe som helst...
Prøv å bytt kabel.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Prøv å bytt kabel.
Vis hele sitatet...
SATA kabelen da? Kan prøve det, men tviler egentlig på det når det er den kabelen som følgte med hovedkortet jeg kjøpte for noen dager siden. Jeg kan fint se innholdet på CDen forresten, og høre på for eksempel musikk, men hvis jeg prøver å installere noe så går det gærnt. Det eneste som funket her var å installere Windows fra denne spilleren.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du mulighet til å teste den gamle igjen?

Kan jo hende laseren, eller skinnene som laseren går på er defekte, slik at hvis det fks er + plater, så når den kommer til et visst punkt, så klarer ikke skinnene til laseren bevege seg lengere, har iallefall vært ute for defekte stepper-motorer/skinne i drev før.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har du mulighet til å teste den gamle igjen?

Kan jo hende laseren, eller skinnene som laseren går på er defekte, slik at hvis det fks er + plater, så når den kommer til et visst punkt, så klarer ikke skinnene til laseren bevege seg lengere, har iallefall vært ute for defekte stepper-motorer/skinne i drev før.
Vis hele sitatet...
Dessverre ikke. Oppgraderte akkurat PC'en, og det nye hovedkortet har ikke en IDE tilkobling, noe jeg brukte til CD spilleren før.