Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3423
Jeg og noen kompiser skal til USA i sommer og er på utkikk etter hvor det er billigst å leie bil for flere sjåfører under 25 år.

Jeg har kikket en del rundt på internett, men lurer på om noen har erfaring/gode tips til hvor det er billigst?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Det kan være verdt å nevne hvor du eventuelt skal reise til i USA? Det er et stort land..
xenosparx's Avatar
Trådstarter
Tenker at vi leier fra et større selskap, slik at det ikke har noe å si da.. men vi skal begynne turen i San Diego.
Top gear top top; kjøp bil isteden for å leie!
Rent-a-Wreck?


Edit:
Usually,Rent-A-Wreck requires renters to be at least 18 years old, but some locations may require a minimum age of 25 years. For consumers under 25, a credit card is usually required for payment and the rental rate may be higher. Please contact the individual Rent-A-Wreck car rental location for their specific age policies.
Vis hele sitatet...
Sist endret av binkabi; 11. april 2011 kl. 22:25.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Top gear top top; kjøp bil isteden for å leie!
Vis hele sitatet...
Gammel cadilac, og en camaro med en ku på taket da eller ?

Rent-a-wreck er forresten dyrt, har jeg hørt. Det beste blir vel å leie fra et større selskap.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Av de jeg har snakket med som har gjort det samme, blir visst Avis godt likt.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Jeg vil bare nevne noen sider jeg ramlet over, du har nok sett over et par av dem allerede om ikke alle. Har aldri vært i USA og har ingen anelse om hvor mye ting og tang koster.

Holiday autos
Alamo
Dollar
PaylessCar
Thrifty
FoxRentaCar
Enterprise
Avis
Hertz
Budget
EuropCar
Sixt
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Gammel cadilac, og en camaro med en ku på taket da eller ?

Rent-a-wreck er forresten dyrt, har jeg hørt. Det beste blir vel å leie fra et større selskap.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke matbudsjett når man kan ta roadkill
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Har akkurat bestillt leiebil i USA selv, er riktignok over 25, så akkurat det er jeg ikke helt sikker på...
Jeg benyttet eleiebil.no, fungerer som en formiddler som leter gjennom flere/mange utleiere og gir deg best mulig pris på det aktuelle stedet. Har bestillt gjennom dem flere ganger før, og har alltid vært svært fornøyd! Rimelige priser, og topp kundeservice.
I dette tilfellet ringte de meg og anbefalte å endre utleier pga høyere enveis gebyr hos de jeg hadde valgt, og med det sparte jeg 1500,-
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Leiebilguiden. Her kan du sjekke prisen i forholdt til de forskjellige firmaene.
xenosparx's Avatar
Trådstarter
Takker for tilbakemeldinger, jeg får kikke litt videre i dag!
vi bruke Avis i florida og veldig bra service. kan jo levere den hvor som helst nesten også :P
Skal dere avslutte turen i San Diego også? Det er dyrere å låne en bil og returnere den en annen plass. Sjekk forresten med SAS Eurobonus, utsender av kredittkortet ditt, eventuelt reisebyrå du drar med. Ofte rabatter ute å går om du bestiller via dem.
Er billigere å kjøpe en bil og selge til nærmeste bilforetning når dere skal hjem igjen.
Sitat av Mangooz Vis innlegg
Er billigere å kjøpe en bil og selge til nærmeste bilforetning når dere skal hjem igjen.
Vis hele sitatet...
Det hjelper lite å komme med en påstand uten å underbygge med et regnestykke.
Sitat av prenix Vis innlegg
Det hjelper lite å komme med en påstand uten å underbygge med et regnestykke.
Vis hele sitatet...
Er ingen påstand, det er testet i praksis
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er ingen påstand, det er testet i praksis
Vis hele sitatet...
Var du forsikret mens du hadde denne bilen? Om så, hvor mye måtte du betale?
Om ikke, så vet du at du er lovpålagt å ha forsikring i flere stater, og om du blir stoppet vil de spør om forsikringsbevis?
det er "svindyrt" å leie når du er under 25.. men budget er et bra sted å begynne. det er veldig viktig å ha en god reise forsikring når dere er der. har selv vært på roadtrip i usa, og det er virkelig å anbefale. men som sagt pass på at ansvarssummen er veldig høy. det å kræsje i usa er ikke det samme som i Norge..

Sitat av Mangooz Vis innlegg
Er billigere å kjøpe en bil og selge til nærmeste bilforetning når dere skal hjem igjen.
Vis hele sitatet...
i flere tilfeller vil jeg tro det er helt riktig, spesielt når man er under 25. men vet ikke helt hvor mye det koster med forsikring, og om det gjør noe at man kun er på ferie?
http://www.dirtcheaprentacar.com/students.html

Dette er i San Diego. Noen kompiser av meg som leide bil der nå i Spring Break. De var fornøyde. Vet ikke om det kreves studiebevis fra en amerikansk institusjon, noe flere av de hadde.
Sitat av hoyt Vis innlegg
Var du forsikret mens du hadde denne bilen? Om så, hvor mye måtte du betale?
Om ikke, så vet du at du er lovpålagt å ha forsikring i flere stater, og om du blir stoppet vil de spør om forsikringsbevis?
Vis hele sitatet...
Jeg refererer til Top gear Så man må ta alt med en klype salt
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er ingen påstand, det er testet i praksis
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du til det? Var selv på roadtrip i USA med en kamerat og vi prøvde å få kjøpt en bil, men ingen av forsikringsselskapene ville forsikre oss når vi var der på 90 dagers visum, og ikke hadde noen fast adresse.

Vi endte opp med å leie fra Holiday Autos, de var helt klart billigst for oss som var under 25, og skulle ha ekstra sjafør (som koster ekstra). Men som det nevnes koster det en del ekstra hvis dere skal levere bilen i en annen by.
Det fine med pakken fra holiday autos er at den inkluderer alt du trenger av forsikringer, uten egenandel. (fikk forresten testet dette da kameraten min klarte å krasje, var delt skyld men måtte ikke ut med en krone.)
Sist endret av Butterfly; 12. april 2011 kl. 23:36. Grunn: tillegg
Det kan være billigere å kjøpe en bil her for så å selge den videre. Men selv om det så veldig lett ut på Top Gear er det litt vanskligere i virkeligheten, spesielt om man ønsker å ha loven på sin side. Kjøper man en billig og brukt bil har man ingen garanti på den er i god stand. Budsjetter inn penger for en eventuell tur på verksted, i hvertfall om man planlegger å kjøre en del. I tillegg må bilen registreres i ditt navn, og du må få godkjente skilt. Dette ordner mange forhandlere for deg, men ikke nødvendigvis en privatperson.
Og du ha forsikring. Havner du i en ulykke her uten forsiking er du bra ferdig, økonomisk sett. I tillegg er det direkte ulovlig i flere stater å kjøre rundt uten gyldig forsikringsbevis i bilen. Skal du tegne forsikring uten amerikansk sertifikat eller personnummer kan ting fort bli dyrt. Så ja, det er dyrt å leie om man er under 25. Men man slipper alt mulig annet stress, og om bilen går i stykker er det god hjelp å få.
Du kan prøve å lei fra A-Z Rent a car. Når jeg leiet bil i Florida så fikk jeg leie bil selvom jeg bare hvar 20. De har som regel de beste prisene og finnes nesten over hele USA. Hvis du bestiller en full size bil så bruker du lett 50 Usd på 370 miles(ca 500++ kilometer) så bilene der bruker MASSE drivstoff!(det jeg fikk hvar en toyota carmy).
Støtter tidligere forslag her om Holiday Autos. Det fine med dem er at du får billig forsikring (denne tror jeg vanligvis heter Super CDW hos leiebilselskapene og koster ganske mye). Egenandelen ved skade hos leiebilselskaper er vanligvis ganske høy hvis du kun kjøper vanlig forsikring (CDW). Amex Gold har 15% rabatt hos Holiday Autos.