Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 795
Hei.


Jeg bor i en leilighet (i ett hus) der internett er inkludert i leien.
Det er bra signal ned, men det er ikke noe kablet nett ned til leiligheten. er det noe muligheter for å få kablet nett fra kun det trådløse nettverket? ved hjelp av en router eller lignende?


Takker for svar!!
Du kan bruke en router i bridge mode. Men usikker på om du kanskje må gjøre noe spesielt med routeren som står hos din utleier også.
Har satt den i brigde mode nå.. Men det er flere valgmuligheter: AP Bridge- point to point, AP bridge- point to multi point og AP bridge WDS, hvem av de skal jeg velge og har det noe å si om det er passord på routeren oppe?
http://www.edimax.com/en/produce_det...d=253&pl1_id=1

Da ville jeg gått til innkjøp av en sånn en. Fungerte knall når jeg leide hybel med craptrådløst.
Sitat av bllan Vis innlegg
http://www.edimax.com/en/produce_det...d=253&pl1_id=1

Da ville jeg gått til innkjøp av en sånn en. Fungerte knall når jeg leide hybel med craptrådløst.
Vis hele sitatet...
Det skal vel strengt talt ikke være nødvendig? Denne gjør vel akkurat det samme som hva en vanlig router i bridge mode gjør. Innstillingene er jeg ikke helt sikker på da, så dette bør du søke opp på Google eller lignende.
Hvis du har en router som støtter DD-WRT eller tomato, så kan du legge inn det. Begge disse støtter denne funksjonen - jeg kjørte en router med tomato som hadde denne funksjonaliteten, og det fungerte utmerket.
Jeg har en jensen router som jeg kjøpte fra expert og de sa den skulle fungere til det. kan komme tilbake med akkurat model.
bruker en linksys router med dd-wrt til å ta inn signal fra husverten, så har jeg kablet videre fra den samt eget trådløsnett i leiligheten her.