Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 15648
hei kjære Freaks,

la meg starte med og si at jeg er sober, jeg har ikke inntatt noen rusmidler
eller lignende
jeg gikk akkurat hjem fra en (kompis kl 12) og midt på veien hørte jeg en
merkelig lyd, først trodde jeg det var en kvinne som hylte, men jeg må
gå gjennom en skog / sti og der lyden kom ifra var for langt borte og
uten belysning til at jeg rett og slett turte og undersøke nermere...

Jeg er en Frisk og Ung gutt i 19 årene, og har aldrig hatt noen "mentale"
problemer, jeg innbiller F.eks aldrig at jeg hører eller ser noe, om det
ikke er mye lyd og mange som prater rundt meg (f.eks kafe eller lignende)
da kan det godt hende at jeg tror noen sa noe som jeg ikke fikk med meg.
tho aldrig noe om jeg er alene eller det er stille rundt meg.

Lyden jeg da hørte var jo som sagt noe som kunne minne om en kvinne/jente
som hylte for livet, men tingen var at hvert "hyl" varte bare 1-1.5 sekunder, samt kom vært 3-6 sekund, og var liksom aldrig helt den samme
(forskjellig volum, tonefall)
var generelt en svært lys tone, og minnet meg ikke om en fuggel eller annet dyr, Lyden var alt for høy men var langt borte, og jeg kan ikke tenke meg noe
slags lyd som er såpass høy at jeg kunne høre den fra der jeg gikk. jeg stoppet jo opp under spaserturen min hjem for og høre etter, men jeg klarte ikke og finne på en logisk forklaring.

Dette "hylet" repeterte helt fra en bakke, og jeg kunne høre den mens jeg gikk rundt åker'n


(jeg legger med et bilde av hvor jeg hørte lyden fra, jeg stoppet opp flere ganger for og høre hvor lyden kom ifra, og det kom hele tiden fra samme retning. jeg har levd på plassen hele livet mitt og vet hva som er der ute, samt fikk bortimot perfekt resultat på hørselstesten til heimevernet.



http://oi42.tinypic.com/210acef.jpg


rød strek er ruten jeg går når jeg skal hjem
blå markering er derifra jeg hørte skrikene

det skal nevnes at jeg tror IKKE på NOEN som slags Paranormale greier, men faen heller den dritten der var creepy :S
og om bildet ikke forklarer, så er det en ganske stor lengde, ca 10-15 min spasertur, der jeg hørte den jævla lyden... er det noen logisk forklaring?


*hørte at det kom fra jordet merket i blått på bildet
*var korte mellomrom på skrikene (3til 6 sekunder)
*skrikende hørtes ut som en kvinne som hylte i 1/1.5 sekunder
*var ikke "lagd" forskjellige tonefall, volum
*umulig og komme seg dit ut med bil
*ekstremt skjeldent at folk faktisk går over åkern selv om det er en snarvei fra sentrum, men aldrig når det er mørkt siden det er mye elg og ingen belysning over dritten.
Sist endret av faceplants; 20. mars 2012 kl. 00:35.
Første jeg tenkte på var voldtekt. Eventuelt noen som sov ute i telt og hadde mareritt.
ganske sikker på at du hørte en fugl, har opplevd d samme og da var det noen andre som sa at det bare var en fugl som jeg ikke husker navnet på
Tror ikke folk kan gjette hvilken lyd det var utifra at du beskriver den. Du tok den ikke opp på mobilen eller noe da?
Sitat av Tawon Vis innlegg
Første jeg tenkte på var voldtekt. Eventuelt noen som sov ute i telt og hadde mareritt.
Vis hele sitatet...
midt ute på en åker med snø over knærne? usikker på voldtekt.
ingen dekning der, lite skog, lite sannsynelig at noen hadde telt der.
dette var også flere hundre meter unna, og skrikene kom for ofte, for lenge,
det var skrik vært 3 til 6 sekund og jeg hørte det hele veien, som ca tar
meg 10 min og gå

Sitat av Sonic Vis innlegg
ganske sikker på at du hørte en fugl, har opplevd d samme og da var det noen andre som sa at det bare var en fugl som jeg ikke husker navnet på
Vis hele sitatet...
var utrolig langt unna, og hørtes ikke ut som noen fugl jeg har hørt før, og jeg går denne strekningen daglig, men kan godt hende
hørte ofte noe lignende lyder der jeg bodde før.. spurte naboen engang om han hørte det samme å han sa at det var parringsrop fra rådyr.. :P
Hvis du søker "strange sounds around the world" så kommer det opp videoer med merkelige lyder, Er det noe som ligner noe sånn? Får desverre ikke linket fra her jeg sitter, men er nok en forklaring på det uansett.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Tror ikke folk kan gjette hvilken lyd det var utifra at du beskriver den. Du tok den ikke opp på mobilen eller noe da?
Vis hele sitatet...
for langt unna, mobilen fikk ikke opp noen lyd, ikke at det var svakt "volum" på skrikene, men de var ikke akkurat høye heller, men de var ca litt under det samme volumet man snakker på, men mye lengre unna :S

Sitat av anmarix Vis innlegg
hørte ofte noe lignende lyder der jeg bodde før.. spurte naboen engang om han hørte det samme å han sa at det var parringsrop fra rådyr.. :P
Vis hele sitatet...
er mye elg ute her, men er de i parring's sesongen nå?
Har hørt lignendes ting selv, og da var det rev/rådyr som var inne i bildet. Husker ikke hvilke av de..
Happy Buddha
Som anmarix sier, så lager rådyr et helvetes leven.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Rev og rådyr kan ha noen skikkelig ekle skrik i disse tider. Høres forferdelig ut! Å våkne til slike hyl er rettogslett vondt.
Jeg setter pengene mine på rev. Jeg har selv hørt det og kjent angsten sette seg i ryggmargen.
http://www.youtube.com/watch?v=U_DqEZos-m0 noe slikt? Kan se for meg at det er en ganske ekkel lyd om kvelden når man går alene i skogen...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=U_DqEZos-m0 noe slikt? Kan se for meg at det er en ganske ekkel lyd om kvelden når man går alene i skogen...
Vis hele sitatet...
yup, samme lyd, vil tro det var en rev, men det var utrolig høyt, og det varte jo faen så sinnsykt lente :S
velger og tro det var rev :P


fy faen hvor creepy , har jo levd her hele livet mitt og går vertfall opp eller ned til sentrum gjennom samme sti, og aldrig hørt noe lignende :S
Sist endret av faceplants; 20. mars 2012 kl. 01:01.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Du skal iallefall være sikker på at det ikke er noe paranormalt. Var det vind, så kan det være vinden som har laget lyden og.
Hehe, har hørt at det er parringsesong for rever nå og de skriker noe inni hælvete. Vet om flere som har hørt det den siste måneden.

Hørtes det slikt ut? http://www.youtube.com/watch?v=JZipzSfXmlQ
Sist endret av xcitu; 20. mars 2012 kl. 01:09.
Du skulle vel ikke tilfeldigvis være i nærheten av Lofoten, for jeg hørte en lignende lyd komme utenfra litt over midnatt nå i kveld. Merkelig. Og det var ikke rev. Alt for høy og for lyse "hyl" til at det skulle være rev. (Dessuten har vi ikke rev her ute på øya)

Minnet mer om noen som boret eller dreide i metall eller noe.
Jeg opplevde akkurat det samme utenfor blokka her, var overbevist om at det var en kvinne som ble voldtatt. Jeg ringte politiet mens jeg løp ut for å finne jævelen.

Politiet spurte om jeg var sikker på at det ikke var katter eller lignende, siden de ofte får tlf om slike ting, men så viser det seg å være katter.
Etter 10 minutter kommer politiet og skrikene har fortsatt ikke stoppet, de går litt rundt i området og lyser, også viser det seg å være en gammel dame på eldrehjemmet over gata her som ikke er helt frisk
har skjedd flere ganger i ettertid også, but now i know...
Sist endret av random36598; 20. mars 2012 kl. 01:15.
er i Alta, en by opp i finnmark 6 timer unna tromsø, men har ALDRIG sett rev i alta før :O
Sitat av faceplants Vis innlegg
er i Alta, en by opp i finnmark 6 timer unna tromsø, men har ALDRIG sett rev i alta før :O
Vis hele sitatet...

Vær så snill.. Det er ALDRI, ikke ALDRIG...
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Vær så snill.. Det er ALDRI, ikke ALDRIG...
Vis hele sitatet...
Chill, mann. Kan hende det var typo, men uansett
jeg mener det er rev. Jeg kan bekrefte at det er vannvittig mye rev i Finnmark for tiden
Første som slo meg var rådyr! Høres jo ut som rene barnemishandlingen når de holder på
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Ehh, orker ikke lese alle svarene.
Du hørte en grevling.
Det kan være grevling, katt eller fugl.
Første jeg vil ha klart, finnes det grevling i Alta?

Edit; sporte ho Mamma ho viste heller ikke...
Sist endret av justastonedhuman; 20. mars 2012 kl. 09:43.
Haha, du har tegnet inn nøyaktig den posisjonen skrikene kom fra. Hva med å sjekke det ut? Tviler på at noen her inne kan finne ut av det, særlig når vi ikke får hørt lyden engang.
Utenfor huset våres skjer det virkelig også en creepy ting.
De siste årene har det skjedd over utspredte tidsperioder at noen plystrer på meg når jeg er ute, skal til å gå inn. I et tettsted i et lite boligfelt, rett ved en ganske liten skog.
Uansett, dette skjedde med meg første gang forrige måned da jeg skulle gå hjem fra en kompis klokka seks på nattan/morgenen. Det var fortsatt mørkt ute, og lyden kom én gang. Det minner veldig om lyden fra villmark, om dere har sett den. Uansett ekstremt creepy, og kan ikke forstå at det kan være noe annet enn en plystrelyd.
Dette har skjedd flere ganger, alle ganger på kveldstid/nattan. En gang når søstra mi skulle gå ut ifra en bil og til huset, og en annen gang når ho sov hørte ho den ut i fra vinduet.
Lyden kommer helt klart i fra skogholtet.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Jeg er ganske sikker på at det er en rev du har hørt, de har syke skrik xD
Jeg merket en lyd går idet jeg gikk gjennom skolekorridoren. Det hørtes slik som det du hørte, et 'skrik', men det viste seg at det bare var vinden. Det er selvfølgelig ikke nødvendigvis dette.
Muligens du har hørt ei gaupe,de kan skrike veldigt stygt.
Finn en filmsnutt eller lydspor av gaupe og rev på nettet så finner du fort ut av dette.
Gaupa kan ta rådyr etc helt nærme bebyggelsen,har selv funnet kadaver tohundre meter fra ett hus.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Gå ut dit og se etter spor? Enten finner du revespor eller menneskespor, hvis ikke er er det bankers en fugl.
Heilt canooon
Sitat av faceplants Vis innlegg
er i Alta, en by opp i finnmark 6 timer unna tromsø, men har ALDRIG sett rev i alta før :O
Vis hele sitatet...
Er masse rev i Alta, men kan ikke huske å hørt noe lignende, heller ikke på Aronnes.
The Merciful One
mr5050's Avatar
sorry men det var meg som tråkka på en spiker
Dude, med tanke på at det er Alta, var det garantert bare dritunger i skogen.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Chill, mann. Kan hende det var typo, men uansett
Vis hele sitatet...
Ikke når han skriver det 100 ganger p


Men jeg tror det var et dyr, som andre nevner.
Det var garantert en rev, et rådyr eller en grevling. Er man interessert i lyder dyrene lager, burde man sjekke ut Norges jeger- og fiskerforbund sin iphone-app:
http://itunes.apple.com/no/app/njff-...4053?l=nb&mt=8
Er nok rev, har hørt lignende utenfor rommet mitt selv. Høres ut som det en unge eller ei dame som blir drept/voldtatt, veldig creepy hvis du ikke vet hva det er med en gang