Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2256
Jeg tenkte, hvis jeg skulle oppbevare noen gram cannabis, kan jeg da bare gjemme de i et fuglehus i nærheten av der jeg bor? Selvsagt må noe gjøres for å holde fuglene unna, men det kan umulig være vanskelig...
Parkettetterligning
Bare å smøre noe på fuglehuset som holder fuglene unna, hemmelig rom, lite hull. Mange forskjellige metoder. Hadde jeg skulle gjort det så hadde jeg laget et hemmelig rom så fuglene kan bo der og det virker mindre misstenkelig.
Selvsagt kan du det. Men du bør sette opp fuglehuset selv, så du ikke risikerer at noen andre kommer for å rydde det ut for sesongen.
Ja det kan du. Du trenger bare å sperre inngangen for å holde fuglene unna.
Lag et litt stort hull med glass i hullet, så får du deg en middag også kanskje
Så det virker som en brukbar ide? Hvis jeg plasserer den litt taktisk er den lett å finne, men usynlig fra lysløypen/veien. Å vandre rundt i skogen er jo ikke veldig mistenksomt.
Litt vel mye styr for noen få gram? Er det snakk om en større mengde kan jeg forstå det.

Legg det heller i et tett syltetøyglass, så gjemmer du det heller i en busk? Litt stress om du må ut i lysløypene hver gang du skal fyre deg en rev?
Sist endret av stagg; 13. februar 2012 kl. 13:46.
For å si det sånn, du er ikke den eneste med denne ideen. Det funker fint. Særlig på vinteren, når man ikke kan legge ting i bakken. Lykke til
Sist endret av mentalmelt; 13. februar 2012 kl. 13:51.
Jeg tør å oppbevare opptil 15 gram hjemme, men jeg vil ikke ha stort mer enn det i kjøkkenskuffen. Jeg tar dog gjerne i mot tips om bedre plasser å gjemme det.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
For å si det sånn, du er ikke den eneste med denne ideen. Det funker fint. Særlig på vinteren, da man ikke kan legge ting i bakken. Lykke til
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg skal ta meg en tur ut med stigen? Se litt i fuglekassene i nabolaget, kanskje jeg får meg en positiv overraskelse. Samtidig som naboene får et positivt inntrykk av at jeg er en kar som bryr meg om fuglene.

Sitat av emptychange Vis innlegg
Jeg tør å oppbevare opptil 15 gram hjemme, men jeg vil ikke ha stort mer enn det i kjøkkenskuffen. Jeg tar dog gjerne i mot tips om bedre plasser å gjemme det.
Vis hele sitatet...
Tenkte det var for noen få gram jeg, virket slik på første innlegget ditt. Men når det er snakk om en litt større mengde så hørtes det ut som en god ide. Kjør på.
lag ei kasse med dobbelt bunn, og med vanntetta bodel slik att du ikke får noe fuglevirus i kosepakka delag da fortrinnsvis en luke i bunn til eget forbruk og hengsle lokket slik att vanligmann i gata som vil kikke i kassa (ja de finnes) ikke får nyss i lageret ditt...
Sitat av stagg Vis innlegg
Kanskje jeg skal ta meg en tur ut med stigen? Se litt i fuglekassene i nabolaget, kanskje jeg får meg en positiv overraskelse. Samtidig som naboene får et positivt inntrykk av at jeg er en kar som bryr meg om fuglene.
Vis hele sitatet...
Go ahead. Pass på så du ikke får lopper

Sitat av tribalgoth Vis innlegg
lag ei kasse med dobbelt bunn, og med vanntetta bodel slik att du ikke får noe fuglevirus i kosepakka delag da fortrinnsvis en luke i bunn til eget forbruk og hengsle lokket slik att vanligmann i gata som vil kikke i kassa (ja de finnes) ikke får nyss i lageret ditt...
Vis hele sitatet...
Bør ikke ha fugler i kassa. Det er stress hver gang du skal hente noe eller legge noe fra deg, både for deg og for fuglene.
Sitat av stagg Vis innlegg
Kanskje jeg skal ta meg en tur ut med stigen? Se litt i fuglekassene i nabolaget, kanskje jeg får meg en positiv overraskelse. Samtidig som naboene får et positivt inntrykk av at jeg er en kar som bryr meg om fuglene.
Vis hele sitatet...
Det var vell en tråd her for litt siden der folk fortalte om alle stoffene de hadde funnet i ryggsekker og sånt rundt om i byen.

Sitat av tribalgoth Vis innlegg
lag ei kasse med dobbelt bunn, og med vanntetta bodel slik att du ikke får noe fuglevirus i kosepakka delag da fortrinnsvis en luke i bunn til eget forbruk og hengsle lokket slik att vanligmann i gata som vil kikke i kassa (ja de finnes) ikke får nyss i lageret ditt...
Vis hele sitatet...
Det er nok en god ide, og så setter jeg den bak treet så den ikke er så lett å se. Men jeg vil fortsatt se på det som et bedre utfall om stoffet forsvinner enn om politiet putter meg i fengsel og gir meg en bot.
Med fare for å spore av tråden må jeg bare spørre angående det å oppbevare cannabis. Du kan vel oppbevare inntil 15 gram før det gjelder som besittelse til salg? Om jeg bor sammen med, la oss si 3 andre, og vi har til sammen 60g liggende i en skuff? Hva ville skjedd om en eventuelt ble tatt for det?
Sitat av Detectable Vis innlegg
Med fare for å spore av tråden må jeg bare spørre angående det å oppbevare cannabis. Du kan vel oppbevare inntil 15 gram før det gjelder som besittelse til salg? Om jeg bor sammen med, la oss si 3 andre, og vi har til sammen 60g liggende i en skuff? Hva ville skjedd om en eventuelt ble tatt for det?
Vis hele sitatet...
15 gram er retningslinjen for når du skal få forelegg. Mer så kan du få en skikkelig straff. Du kan likevel bli tatt for salg hvis du a) sier noe dumt, b) har dumme meldinger på mobilen ala "Trenger du noe salat/te/bukser?", c) har penger og de femten grammene delt opp i et gram i hver sin ziplockpose eller d) blir tystet på.

Jeg ville ikke lagt det i samme skuff av to grunner; kompisene dine kan si det er ditt, og da hvis de finner litt finner de alt. Ha det på hver deres rom/hver deres skuff. Gjerne merk det med navn.

Hvis du ikke gjør noe dumt slipper du unna med en bot. Såfremt det er under 15 gram.
Du må passe på så ikke en luring med narkobikkje har sin daglige tur med bikkja der da, hvis det er en lysløype med stor trafikk:P
Hvis de får ransakelseordre til feks deg så kan de ikke ransake kompisene dine sine soverom. Men de kan sjekke dassen, stuen og kjøkkenet dere deler på.

Sitat av bllan Vis innlegg
Du må passe på så ikke en luring med narkobikkje har sin daglige tur med bikkja der da, hvis det er en lysløype med stor trafikk:P
Vis hele sitatet...
Å miste litt knark skader vell aldri. Å miste friheten er verre...
Sitat av bllan Vis innlegg
Du må passe på så ikke en luring med narkobikkje har sin daglige tur med bikkja der da, hvis det er en lysløype med stor trafikk:P
Vis hele sitatet...
hundene lukter bare etter stoffene på kommando, de reagerer ikke hvis de lukter hasj, men ikke har fått besked om å søke.
Sitat av bllan Vis innlegg
Du må passe på så ikke en luring med narkobikkje har sin daglige tur med bikkja der da, hvis det er en lysløype med stor trafikk:P
Vis hele sitatet...
han skal vel ikke skrive navn og tlf nummer på posen han kan jo ikke kobles til kassa så en trygg måte og oppbevare shitn på, såfremst ikke politiet finner det og henger opp ett viltkamera som tar bilder av deg når du henter greine dine
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
han skal vel ikke skrive navn og tlf nummer på posen han kan jo ikke kobles til kassa så en trygg måte og oppbevare shitn på, såfremst ikke politiet finner det og henger opp ett viltkamera som tar bilder av deg når du henter greine dine
Vis hele sitatet...
Jeg er paranoid, jeg går aldri ut uten en sånn; www.rorschachmasks.com/ . Så viltkameraer er ikke noe problem :P Ideen om navn og adresse er ikke så dumt; jeg byttet accidentaly sofaen min mot et gram dårlig marihuana i fylla. Kan skrive dealeren sitt navn og adresse...
Sitat av emptychange Vis innlegg
Jeg er paranoid, jeg går aldri ut uten en sånn; www.rorschachmasks.com/ . Så viltkameraer er ikke noe problem :P Ideen om navn og adresse er ikke så dumt; jeg byttet accidentaly sofaen min mot et gram dårlig marihuana i fylla. Kan skrive dealeren sitt navn og adresse...
Vis hele sitatet...
Hadde jeg sett en kar med sånn maske oppi ei fuglekasse hadde jeg begynt å lure....... :P
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av emptychange Vis innlegg
Jeg er paranoid, jeg går aldri ut uten en sånn; www.rorschachmasks.com/ . Så viltkameraer er ikke noe problem :P Ideen om navn og adresse er ikke så dumt; jeg byttet accidentaly sofaen min mot et gram dårlig marihuana i fylla. Kan skrive dealeren sitt navn og adresse...
Vis hele sitatet...
Må bare spørre... ET gram for en jævla SOFA?

Tør jeg spørre hvem som foreslo avtalen?
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Hadde jeg sett en kar med sånn maske oppi ei fuglekasse hadde jeg begynt å lure....... :P
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjemme cannabis i fuglekassen, ikke meg selv.

Sitat av Choobe Vis innlegg
Må bare spørre... ET gram for en jævla SOFA?

Tør jeg spørre hvem som foreslo avtalen?
Vis hele sitatet...
Ja, et gram. Men jeg tror han scammet meg på vekten :/

Jeg er litt usikker, skjedde på et nach eller vors, så jeg husker fint lite.
Selv bruker jeg en tom stikkontakt eller koblingsboks (til mindre kvanta selvfølgelig) som jeg har skrudd inn i høyden.
Hvis politiet har med bikkje, kan bikkja finne greiene når det er festet til veggen 2-3 meter over bakken?
Sist endret av weed911; 13. februar 2012 kl. 15:11.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Selv bruker jeg en tom stikkontakt eller koblingsboks (til mindre kvanta selvfølgelig) som jeg har skrudd inn i høyden.
Hvis politiet har med bikkje, kan bikkja finne greiene når det er festet til veggen 2-3 meter over bakken?
Vis hele sitatet...
Lukt sprer seg i tre dimensjoner, så ja.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Lukt sprer seg i tre dimensjoner, så ja.
Vis hele sitatet...
Tror han mente at det blir vanskelig å markere på... men teknisk sett har du rett ja.
Sist endret av droppboks; 13. februar 2012 kl. 15:23.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Tror han mente at det blir vanskelig å markere på... men teknisk sett har du rett ja.
Vis hele sitatet...
Hunder kan forøvrig orientere seg i tre dimensjoner også =)
Sitat av weed911 Vis innlegg
Hvis politiet har med bikkje, kan bikkja finne greiene når det er festet til veggen 2-3 meter over bakken?
Vis hele sitatet...
Lukta sprer seg jo, så bikkja lukter det nok, men om kommunkasjonen mellom hund og hundefører ikke er helt på topp oppfatter han kanskje ikke signalene om at bikkja vil løftes opp for å markere. Litt russisk rulett, det der.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Jeg skulle gjemme cannabis i fuglekassen, ikke meg selv.
Vis hele sitatet...
Og så så rett frem vi skal ha det.

Om jeg hadde sett en fyr med en sånn maske som drev og putta noe oppi ei fuglekasse, evnt. dratt ut et lokk under E.L. så hadde jeg med en gang skjønt at det var noe muffins på ferde! Om jeg også hadde vært en gammel dame hadde jeg GARANTERT ringt politiet og sagt at en mann fra en skrekkfilm jeg så på begynnelsen av 90 tallet drev og tok livet av fuglene som jeg liker og titte på om morgningen.

Håper dette var skrevet i klartekst