Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1740
Jeg leverte inn skattekortet mitt før nyttår til kommunen, jeg jobber i kommunen.
Jeg leverte et skattekort hvor jeg skal ha tabelltrekk, og ikke en viss prosent trekk! Men så ser jeg på lønnsslippen min at di har trekt 36 % skatt denne måneden. Assa ikke fulgt tabelltrekken min!

Og ikke at jeg tjente mye denne måneden heller, jeg jobber ikke fast, bare ekstravakter. Brutto ca 13 500, og di har trekt ca 4 800 kroner i skatt!
Så fikk kun 8 500 kr ca netto! Nå ble jeg i grunn ganske forbanna...

Er dette noe med at alle skal trekkes 36 % i januar selv om di har levert tabelltrekk kort men kommunen ikke har orket sett over alle, men registrert at di har fått skattekortet, og at det bare vil skje denne måneden?

Er det ikke bare å se på tabell kortet ditt å sjekke det selv da? Finn frem til hvor mye du tjener så står det ved siden av "trekk" og en sum.
Jobber selv i kommunen og tjener 11600, da skal jeg ha 1990 i trekk. I følge tabellen hvertfall.
Det er ikke noe som heter seg at det skal trekkes 36% i Januar. Skjønner godt at du er forbanna men husk en ting. Folka som styrer dette er bare mennesker så menneskelige feil forekommer. Ring lønningsansvarlig i morra og forklar pent og pyntelig problemet ditt så skal du se at det blir en løsning!
Jeg har null peiling på dette selv, men står 36% trekk på mitt kort også.
Leverer bare skatte kortet mitt til økonomi avdelinga så ordner de resten, føler meg trygg
det er også mulig at de har brukt det gamle skattekortet ditt, så hvis du trakk 36% der så er nok det løsninga.
jeg jobber også i kommunen og her bruker de fjordårets kort til januar lønninga. men nå vet jo ikke jeg hva du hadde som trekk i fjord.
Trådstarter
Nei, hadde tabell i fjor også.
Jeg vet i allefall at om jeg ser på tabellen, så ville jeg med 13 500 kroner I ALLE FALL IKKE måtte betale 4 800 i skatt!
Ringer i morra ja, fader ass.

Sjekket tabellen min, og jeg skulle betalt 3080 kr i skatt med den lønna jeg fikk. Så ja, di har snylta meg for omtrent 1800 haha... får ordnes opp i morra... er jo ikke så farlig bare d blir rettet opp resten av året.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
1. De har ikke snylta deg for noe som helst, det er noe som heter restskatt. Det vil si at om du betaler inn for mye skatt et år får du tilsvarende beløp tilbake, og om du betaler for lite skatt et år må du betale tilsvarende beløp inn.
2. Hvis du vil skatte helt korrekt hele året istedet for å få tilbake penger senere er det bare å ringe og ordne opp.
Kan ha sammenheng med at hvis du ikke leverer skatte kort for nytt år skal skattekortet fra forrige år kunne benyttes i Januar også. Mulig de ikke har "Registrert" det nye kortet eller at du leverte det etter tidsfristen?
Trådstarter
Cheroxx:
Jeg sa det som en spøk at di snylta meg for penger. Er jo ikke helt dum heller da, vet jo at jeg får det igjen på skatten uansett. Men å betale 36 % resten av året når man har lav inntekt og faktisk trenger pengene hver måned og ikke bare vente til juni neste år

take'a'hit!:
Har jeg ikke allerede sagt at jeg leverte skattekortet mitt til arbeidsgiver før nyttår? Og at jeg hadde samme tabelltrekk i fjor og, ikke noe prosent trekk.
@Talia88

Du har bare en jobb? For når du har tabelltrekk skal det trekkes skatt etter tabell fra hovedarbeidsgiver og prosenttrekk på biinntekter, også overtid, dette for å unngå baksmell. Så dersom du bare har en jobb, har de bare gjort en feil du må gjøre arbeidsgiver oppmerksom på, så løser det seg nok.
Trådstarter
Har kun en jobb ja, i kommunen...
Det går ikke an å ha 2 arbeidsgivere som begge benytter tabelltrekk.. Det man får er derfor 1 del som har tabell og 1 del 2 som har 36%.. Er du sikker på at du ikke har gitt arbeidsgiver del 2?