Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1886
Har kjøpt et par kule gadgets på nett nå fordi jeg fikk gratis porto.
Er varer til rundt 500 kr til sammen. Ved betaling kunne jeg enten velge og få det tilsendt uten sporingsnummer eller 79 kr ekstra for å få et sporingsnummer på pakken.
Pakken skulle komme innen 14 dager virkedager. Nå er det dog gått 28 virkerdager og jeg har purret på pakken. Eneste svaret jeg har fått fra kundeservice er at pakken skulle være her.
Varene har jeg alt betalt for med kort. Sier at jeg vil ha beløpet refundert da det ikke virker som de holder det de lover i det hele tatt og det har mildt sagt tatt lang tid.
Fikk da beskjed om at jeg bare kunne sende varene i retur (veldig vanskelig da jeg ikke har mottat noen varer)
De sier at varene er sendt med posten og at varene ikke er deres ansvar når de er gått i posten. Det er gått som vanlig brev siden jeg ikke ba om noe sporingsnummer så de kan heller ikke spore pokken men kan se at leverandøren deres har sendt varene etter vanlig rutine.
Er jeg nå blitt ansvarlig for noen varer jeg aldri fysisk har fått tak i? Jeg har forhåndsbetalt disse men aldri motatt de.
Er det Posten jeg skal klage på eller har jeg rett på en refusjon selv om de ikke virker særlig innstilt på det med mindre de får varene tilbake?
Er varene kjøpt utenlands eller innenlands?
Kan jo prøve å ringe Posten å høre om de har pakker liggende som de ikke vet hvor skal. Feil adresse, feil stavet navn e.l.
tror ikke du får gjort så mye annet enn å ringe og klage til posten, men det hjelper vel ikke så mye det heller..
Frakt og levering - Vi sender fraktfritt i hele Norge!
Beregnet frakt-tid når pakken er sendt er 6-11 virkedager. xxxx holder til i Stavanger, og alle bestillinger behandles herfra
Står det på siden dems så regner med de er basert i stavanger
Sist endret av mp34567; 31. januar 2011 kl. 17:29.
Hvis jeg har gjettet riktig firma, så lukter det dropshipping.
Fra Brønnøysundregisteret:
Salg av produkter via nettbutikk. Produkter som selges er blandt annet
elektroniske produkter, hobby utstyr, helse/velvære produkter,
hjem/kontor produkter og telefoni. Varene som selges sendes
hovedsakelig direkte fra leverandør i Hongkong til kjøper
, og i noen
tilfeller fra eget lager.
Vis hele sitatet...
Da kan det i såfall hende det tar en del lengre tid enn de sier på nettsiden..
Sist endret av Sjanten; 31. januar 2011 kl. 17:38.
Om det er slik at Posten Norge har registrert at pakken er sendt på vanlig måte, burde de kunne finne ut at den ikke er kommet frem til destinasjonen (deg).

Sist jeg "mistet" en pakke i posten, dvs de rotet den bort, spurte jeg i det lokale postkontoret å fikk beskjed om å kontakte postens kundeservice og fikk opplyst at alle postens pakker/brev er/var forsikret opp til 4,000 kr i tilfelle den skulle bli borte.

Om du ikke har motatt pakken er det enten Posten eller firmaet som burde være ansvarlig.
Kan godt hende du gjettet riktig firma.
Kan opplyse om firma på pm om ønskelig men har ikke lyst til å henge de ut her da de har vært flinke før.
Men de burde da ha riktig leveringstid på sidene dems? Og 28 virkedager er vel litt vel lang tid uansett? Posten har bare registrert at pakken er innlevert og ikke noe mere en det da det går som vanlig brev. Jeg valgte og ikke ha sporing på det fordi det kostet ekstra
Det er du som er ansvarlig, i form av at du valgte å akseptere risikoen for at pakka kunne bli borte i posten. Du kunne valgt pakke med sporing for å hindre dette.

Juridisk sett er det ikke firmaet du bestilte fra sitt problem, det er posten som rota bort pakka (forutsatt at pakka faktisk er sendt så klart). Du må altså forholde deg til posten.
betalte du med kredittkort?
Eller brukte du paypal?
Brukte Visa. Direkte betaling.
aha
hadde du brukt kredittkort eller paypal kunne du rapportert tilfellet og fått igjen pengene.
Hei "Marianne". Jeg har prøvd å finne deg i våre kundelister, men finner ingenting. Det kan hende bestillingen er gjort i et annet navn? Alt du beskriver ovenfor om hva vi har sagt over telefon kan jeg ikke forstå hvorfor du sier, da denne påståtte samtalen aldri har funnet sted. Vi har prøvd å kontakte deg pr. e-post, men får ingen svar. Vi er mer en villige til å sammarbeide med deg slik at du skal få det du evt. har betalt for. Om du har hatt problemer med en bestilling hos oss, vennligst ta kontakt på e-post: .

Med vennlig hilsen daglig leder/innehaver, Gadget-kompaniet.

For the record: Prisen for pakkesporing er 19 kr.
Sitat av randoom Vis innlegg
Det er du som er ansvarlig, i form av at du valgte å akseptere risikoen for at pakka kunne bli borte i posten. Du kunne valgt pakke med sporing for å hindre dette.
Vis hele sitatet...
Riktig. Men her pleier de fleste seriøse bedrifter å ordne opp og ta tapet på sin kappe.

Sitat av randoom Vis innlegg
Juridisk sett er det ikke firmaet du bestilte fra sitt problem, det er posten som rota bort pakka (forutsatt at pakka faktisk er sendt så klart). Du må altså forholde deg til posten.
Vis hele sitatet...
Man melder forsendelsen savnet til posten, men dersom de ikke finner pakken, så driter de i deg. Man har ikke rett på noe som helst med mindre man har valgt å få sendt det med sendingsnummer. Jeg tapte 1500,- kr på ett samlerobjekt som forsvant i posten, fikk jo pengene tilbake fra forhandler, men objektet var jo ikke lenger å få tak på, og det var jo det jeg ville ha. Hadde ikke sendingsnummer pga. at det kom fra utlandet med ordinær post
Sist endret av caperno; 1. februar 2011 kl. 20:48.
Ser ut som Gadget-kompaniet har en god fortjenste på varene sine.
http://www.gadgetkompaniet.no/Gr_nn_...4_2395158.aspx

http://www.dealextreme.com/p/true-gr...ser-pen-5mw-91

Om de bruker dropshipping fra dealextreme, så kan det fort ta lengre enn 6-14 dager før du får varen.

Hvis det ikke skulle løse seg, så er en mulighet å anmelde dette til politiet som svindel, da vil du kunne ta med kopi av anmeldelsen til banken og få igjen pengene av dem. Sett at du har betalt med Visa eller ett annet kredittkort.
http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1150181690.57
Sist endret av olechrw; 1. februar 2011 kl. 21:05.
Din_ordr?=
=?utf-8?Q?e_vil_bli_behandle?=
=?utf-8?Q?t_innen_24_timer.=0D?=
=?utf-8?Q?=0A
Bestillings_dat?=
=?utf-8?Q?o:_xx_January_2011?=
=?utf-8?Q?
Faktura_nummer:_?=
=?utf-8?Q?xxxx
Subtotal:_1?=
=?utf-8?Q?xxxxxx
Betalin?=
=?utf-8?Q?gsmetode:_PayPal
?=
=?utf-8?Q?
Leveringsadresse?=
=?utf-8?Q?:
xxxxxxxxxxxxxxxxx
?=
=?utf-8?Q?xxxxxxxx

?=
=?utf-8?Q?xxxxxxx
Akershus=0D?=
=?utf-8?Q?=0ANO
xxxxx


Bes?=
=?utf-8?Q?tillingen_din_send?=
=?utf-8?Q?es_i_l=C3=B8pet_av_1-2?=
=?utf-8?Q?_virkedager._Husk_?=
=?utf-8?Q?at_st=C3=B8rre_bestill?=
=?utf-8?Q?inger_av_og_til_se?=
=?utf-8?Q?ndes_i_flere_pakke?=
=?utf-8?Q?r.

Beregnet_fra?=
=?utf-8?Q?kt_tid_n=C3=A5r_bestil?=
=?utf-8?Q?lingen_er_sendt:_9?=
=?utf-8?Q?-11_virkedager._
?=
=?utf-8?Q?
Alle_kunder_som_?=
=?utf-8?Q?har_lagt_pakkespor?=
=?utf-8?Q?ing_til_sin_bestil?=
=?utf-8?Q?ling_vil_motta_et_?=
=?utf-8?Q?sporingsnummer_s=C3=A5?=
=?utf-8?Q?_fort_bestillingen?=
=?utf-8?Q?_er_sendt._Om_din_?=
=?utf-8?Q?bestilling_er_send?=
=?utf-8?Q?t_i_flere_pakker_v?=
=?utf-8?Q?il_du_motta_et_spo?=
=?utf-8?Q?ringsnummer_p=C3=A5_hv?=
=?utf-8?Q?er_pakke.

Vi_h?=
=?utf-8?Q?=C3=A5per_du_blir_forn?=
=?utf-8?Q?=C3=B8yd_med_din_besti?=
=?utf-8?Q?lling,_og_=C3=B8nsker_?=
=?utf-8?Q?deg_velkommen_tilb?=
=?utf-8?Q?ake!

Er_det_noe?=
=?utf-8?Q?_du_lurer_p=C3=A5_s=C3=A5_?=
=?utf-8?Q?ta_gjerne_kontakt_?=
=?utf-8?Q?med_v=C3=A5rt_kundesen?=
=?utf-8?Q?ter_via_e-post_ell?=
=?utf-8?Q?er_telefon._E-post?=
=?utf-8?Q?:_kundeservice@nor?=
=?utf-8?Q?dicselfdefence.no.?=
=?utf-8?Q?_Telefon:_94473760?=
=?utf-8?Q?_(man-fre_(09.00-1?=
=?utf-8?Q?7.00).

Nordic_S?=
=?utf-8?Q?elf_Defence_-_Sikk?=
=?utf-8?Q?erheten_du_trenger?=
=?utf-8?Q?,_til_lave_priser!?=
Date: Fri, 14 Jan 2011 21:24:20 +0000
Message-ID: <2.15ec43cd2893f2c967d4@FRY>
Content-Type: text/plain;
charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Og du hevder herved fortsatt at jeg ikke har bestilt? Har xxxet ut personlig detaljer. Men det er bestillingsbekreftelsen jeg fikk av dere som forøvrig er klin umulig og lese i en vanlig mail mottaker.

Varene lover dere innen 6 til 11 dager. Denne er bestilt 14 januar og er heller ikke kommet fram.
Bekreftelsen på den første bestillingen har jeg ikke lenger men venter i spenning på denne også. Dere har noen forrykende lange 6-11 dager. Finner det forøvrig litt morsomt at da du sjekket på denne pakken hadde den først blitt sendt fra leverandøren 19 januar tror jeg det var.
Hver eneste gang jeg har bestilt har jeg måtte purre på pakkene og om de dukker opp er vist litt hipp som happ.
Neste gang du sier at en bestilling ikke er mottatt kan du godt spørre om jeg har en bekreftelse før du går glatt ut og avfeier dette. Ikke at den er leselig for oss vanlig dødelig men dog. Har tatt kontakt med deg igjen på mail for å diskutere litt ang markedsføringen din og leveringstider. Eller om du vil kan vi godt ta det i et åpent fora som dette da det er mange her som er gode på juss osv

Offtopic: Noen som vet om noen gode dropshipping sider som holder det de lover?
Sitat av mp34567 Vis innlegg

Offtopic: Noen som vet om noen gode dropshipping sider som holder det de lover?
Vis hele sitatet...
Du forsto det virkelig ikke ?

Handle direkte ifra HK: www.dealextreme.com