Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 16155
!
Sist endret av dingo; 30. september 2003 kl. 02:03.
spar anti-hasj-propagandaen din.
Hvilke bivirkninger er det av å være i solen??

Du kan få hudkreft og det er ikke bra!
Ikke vær i sola, det er fysisk skadelig!!!
Hvis du bruker solkrem går det bra.
Svar han på spørsmålet og spar dere for de tåpelige kommentarene deres.

Digital Hybrid: hva har sola med hasj å gjøre?

Hasj er forskjellig fra person til person. Noen kan vel få psykiske skader også? Dessuten, nekter dere på at dere blir sløv dagen etter dere røyka hasj?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg begynte å puste tidelig, i ca 9-10 måneders alder. Da begynte jeg i det små, bare små drag i små lunger. Nå, mangfoldige år senere er det helt umulig for meg å slutte. Nå må jeg puste, eller dø. Stay away from O2 kids.

RipZ: Jada, men alle her vet om de eventuelle skadene man kan få av hasjis. Det blir liksom for dumt å informere om noe slikt. Rusmissbruk generelt fører ikke noe bra med seg!
Sist endret av Tias; 23. februar 2003 kl. 20:06.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Å herregud man! Er dere helt dum i hodet.
Hasj kan være psykisk skadelig og jeg vil tro at de fleste vil merke bivirkninger etter å ha røykt hver dag i ett år.
Det meste kjente er vel amotivasjon. Noe som er veldig skadelig for samfunnet, så jeg mener at hasj er ikke for alle. Bare de som klarer å ha et moderat forbruk. For det er veldig lett å begynne å røyke hver dag.

btw. Dette er faen meg ikke noe antihasj propoganda. Det er propoganda å si at det ikke er farlig.
Seriøse greier dette her, og det er en skam at folk tar så lett på denne fantastiske planten.
Sist endret av Schizoma; 23. februar 2003 kl. 20:46.
Trådstarter
18 0
poenget var vel å få fram at hasj faktisk er skadeli som 99% av hasjrøykere benekter...

dette er heller ingen "anti-hasj-propaganda" Mia.. forteller litt om mitt syn på det.. hasj trenger ikke være skadeli alikavel om man røyker det hver dag i lang tid.. men for noen er det uheldig..
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Og derfor budre du ha ordlagt deg litt anderledes. Det må du vel være enig i?
Det finnes stoffer i de fleste hallusinogen som skaper hull i arvestoffet.

"Most people on the shortbus have parents that smoked pot or droped acid."

Hmm, lurer på om TV har de samme bivirkningene? TV er jo tross alt et kollektivt hallusinogen.
Sist endret av fxxked; 24. februar 2003 kl. 19:51.
hasj er ikke psykisk skadelig, da er man gjerne ustabil/skadet fra før eller på vei til å bli det og da forsterker røykinga det. Er man frisk og rask og røyker hasj, ja da er man fortsatt frisk og rask.
Opprinnelig postet av dingo
Hvilke bivirkninger er det av røyking av hasj??

Har fått noen av dem etter røyking hver dag i nesten 1 år..
Depresjon, tvangstanker, paranoia.. generell sløv å dum!
Begynte å røyke hasj i ung alder å anbefaler folk til å vente til de er ferdi med puberteten med å røyke hasj fast...
Den psykiske-utviklingen hvis du røyker hasj mye i tidlig alder blir bremset kraftig...


Hasj er psykisk skadelig !
Vis hele sitatet...
slapphet, sløvhet, noen kan få depresjoner, nojjavibber, grinete.. you name it.. men alt kommer an på personen selv, hva en gjør, hva en gar gjort, miljø osv osv.. noen er også bare uheldige.

Nå skal man også si det er forskjell på og røyke 1-2ggr pr uke, eller hver dag..
dingo, i want to ding dong you with a dong, dingo!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Plastix: Cannabis kan være psykisk skadelig, jo. Man vet jo ikke alltid om man er frisk og rask, og for noen kan cannabis være akkurat det lille som skal til for at man får depresjoner og opplever mental ustabilitet.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Opprinnelig postet av fxxked
Det finnes stoffer i de fleste hallusinogen som skaper hull i arvestoffet..
Vis hele sitatet...
Hmm høres litt merkelig. Hvilken hull er det snakk om da?
Indianerne har jo brukt hallucinogener i mangfoldige tusen år.
Så da vil vel "hull" i arvestoffet ha vært synlig nå.
Opprinnelig postet av Tias
Jeg begynte å puste tidelig, i ca 9-10 måneders alder. Da begynte jeg i det små, bare små drag i små lunger. Nå, mangfoldige år senere er det helt umulig for meg å slutte. Nå må jeg puste, eller dø. Stay away from O2 kids.

RipZ: Jada, men alle her vet om de eventuelle skadene man kan få av hasjis. Det blir liksom for dumt å informere om noe slikt. Rusmissbruk generelt fører ikke noe bra med seg!
Vis hele sitatet...
Dere overgår virkelig hverandre i usaklige og latterlige poster.
Hva har det med å puste med hasj å gjøre? Forklar mer, eller er det bare jeg som er dum?

Alle vet ikke om de eventuelle skadene man kan få ved røyking av hasj. Jeg blir skremt av den naive holdningen overfor hasj og andre narkotiske stoffer. Stadig vekk påstår folk at hasj er mindre skadelig enn alkohol. Jo, kanskje når vi snakker om direkte skadelighet. Men indirekte er hasj klart mye mer skadelig enn alkohol. Jeg vet dette er et rusmiddeforum. Jeg liker dette forumet til og med. Jeg har ingenting i mot folk som driver med rusmidler så lenge de vet hva de gjør. For å få det helt klart: SÅ LENGE DE VET HVA DE GJØR!

Opprinnelig postet av mia
spar anti-hasj-propagandaen din.
Vis hele sitatet...
Spar meg for usaklige kommentarer.
Her stod det mye rart.

I bunn og grunn er hasj ganske harmløst. Men alle reagerer forskjellig. En kompis av meg som prøvde for første gang hos meg, følte at han måtte spy hele tiden (helt til jeg ga han godteri). Noen føler seg slappe, andre får matkick, mens jeg blir slapp, får matkick, og elsker musikk

Det er klart du kan bli deppa av å røyke hasj, men det kommer helt ann på hva slags psyke du selv har. Jeg blir ikke deppa, jeg blir i godt humør, og kan gjerne storme ned på butikken for å kjøpe meg digg

Hasj ER det minst farlige rusmidlet. Men, siden hasj er ulovelig, så er det en "farlig" side ved det. Når du ringer dealeren, og han sier at han er tom for hasj, men har ryppere, heroin, E'er, osv, så er det mange som tar det i stedet. Bruk av kun hasj har liten til ingen skadelig effekt.

Simen
Som Exorchist skrev: Kommer jo helt ann på psyken til personen fra før da! Hvis dere lurer på så mye, så sjekk her:

http://www.normal.no/txt/can01faq.htm
Sist endret av rcW; 25. februar 2003 kl. 10:56.
Opprinnelig postet av Acidized
Kommer jo helt ann på psyken til personen fra før da! Herregud.
Vis hele sitatet...
Var det ikke NETTOPP det jeg skrev i posten før eller? Les mere enn første linje i hver post mann :P

Simen
Yes da! Var kun enig i deg, og synes den var så riktig at den godt kunne skrives en gang til (post nr.100 btw)
Opprinnelig postet av Schizoma
Indianerne har jo brukt hallucinogener i mangfoldige tusen år.
Så da vil vel "hull" i arvestoffet ha vært synlig nå.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn er Peyote (en kaktus, som vokser bl. a. i Arizona, New Mexico, Mexico) og dens meskalin(virkestoffet i kaktusens rot) det eneste hallusinogen som ikke skaper hull i arvestoffet, dette stoffet har andre sideeffekter som å "havne på feil rom inne i hue."

Det underlige med cannabis er at det ser ut til å være et kaos-mønster i hullenes hyppighet, det er ikke nødvendigvis mer skadelig med mye, enn å ha prøvd bare én gang, så det er 100% lotto med andre ord. Og dette er kun bevist i sperm, og Skader kun hankjønn som opphav.
Sist endret av fxxked; 25. februar 2003 kl. 11:18.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Hva er et hull i arvestoffet?

Exorchist: Fysisk sett vil dette medføre en viss riktighet, men mentalt sett kan det på mange virke verre enn alkohol.

Man bør uansett vite noe om hvordan man bruker stoffet på best måte. Dersom man er i en trygg atmosfære ved bruk av hasj, er sannsynligheten for eventuelle psykiske effekter i ettertid mindre enn hvis man skulle befinne seg i en utrygg situasjon ved bruk av det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Aldri prøv et stoff som du vet lite om! Uansett om det er hasj eller xtc. Er ikke nok at en kammerat sier: "Det er jo helt ufarlig da, bare prøv..."
Ingenting er ufarlig og uansett hva det gjelder så bør man undersøke litt.

En god regel er at:
Har du planer om å prøve noe så gå på Erowid og Lycaeum og les, og når du har lest alt du kommer over så burde du kunne bestemme seg utifra det du har lest.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av RipZ
Dere overgår virkelig hverandre i usaklige og latterlige poster.
Hva har det med å puste med hasj å gjøre? Forklar mer, eller er det bare jeg som er dum?

Alle vet ikke om de eventuelle skadene man kan få ved røyking av hasj. Jeg blir skremt av den naive holdningen overfor hasj og andre narkotiske stoffer. Stadig vekk påstår folk at hasj er mindre skadelig enn alkohol. Jo, kanskje når vi snakker om direkte skadelighet. Men indirekte er hasj klart mye mer skadelig enn alkohol. Jeg vet dette er et rusmiddeforum. Jeg liker dette forumet til og med. Jeg har ingenting i mot folk som driver med rusmidler så lenge de vet hva de gjør. For å få det helt klart: SÅ LENGE DE VET HVA DE GJØR!
Vis hele sitatet...
Nei, det ble nok litt usmakelig og tåpelig av meg. Pusting har nok lite med hasj å gjøre, bortsett fra at man vanligvis røyker hasj og dermed puster inn, noe som er irrelevant her. Jeg beklager min tåpelige oppførsel, men jeg mener seriøst at det er bare en type folk som henger på rusmiddeltråder og det er de som har erfaring og inntereserer seg for rusmidler. De har som oftest en del erfaring med stoffene selv og vet hva som kan skje. Men jeg mener fortsatt at all rusmissbruk er farlig og sansynligvis skadelig for både kropp og sjel, og når man røyker hver dag så er det uten tvil missbruk. Til og med røyking av tobbak er livsfarlig i det lange løp.

Men jeg bare lurer, hvordan er hasj mer skadelig en alkohol? Alkohol!? Det er jo en jævla gift ffs. Burde da være ganske opplagt at alkohol er farlig. NÅR MAN MISSBRUKER DET! Når det gjelder helgefyll så er det forsåvidt greit nok, men å bruke cannabis som rusmiddel i helgene er betraktelig mye bedre og sunnere en å bruke alkohol.
Tja...

For min del var hasj like tilfeldig som alkohol. (Eller motsatt).

Du kan i bunn og grunn ikke lese deg til det, du må bestemme selv om du vil prøve eller ikke. Men samtidig burde du være klar over bi-effekter ol.

Simen
Master debater
Dekilaz's Avatar
Fysiologisk sett gjør alkohol større skade enn THC, men psykologisk sett er THC erfaringsmessig mer skadelig enn alkohol. Men dette varierer selvsagt fra person til person.

Det blir dermed litt rart når folk som har røyket cannabis uten å merke noe til eventuelle bivirkninger sier at det ikke er skadelig som en definitiv sannhet...
Altså, jeg har holdt på en stund nå.. kanskje 2 år. ikke noe heftig bruk, men en gang i blandt. jeg har ikke en eneste bi-effekt, jeg mener, før jeg fortalte mamma om det, skjønte hun ikke at jeg holdt på. Jeg satt hos henne, HEV i meg godteri, brus, pizza osv.. Hun blei overraska da jeg fortalte det.

Når det er sagt, så vet jeg om noen mennesker som depper, men det er mest hva du gjør det til selv. Du har ganske stor kontroll over rusen din. Sett deg ned med brus, godteri og en futurama episode, og jeg kan garantere deg en av de beste opplevelsene i ditt liv.

Simen
Som jeg tydelig bemerket i min tidligere post sankket jeg ikke om direkte sakadlighet. Jeg snakket om indirekte. Faren for å gå over fra hasj til sterkere stoffer er stor. Jeg VET (altså dere trenger ikke mase om det) at mange greier å kontrollere dette. Men statistikk viser at mange går over til sterkere stoffer. Jeg sier ikke at hasjen er den direkte årsak til dette. Men det er en indriekte årsak. Mao hasj er farligere enn alkohol for veldig mange (og igjen, jeg sier ikke ALLE).

Derfor kjære Tias, er hasj mer skadelig enn alkohol
Tja...

Hvor mange under 18 drikker ikke hjemmebrent fordi de ikke får tak i alkohol på andre måter? Tro meg, det å drikke er mye farligere enn det å røyke hasj. Omtrent alle under 18 som drikker har drukket hjemmebrent, og hjemmebrent er skumle greier.

Simen
Exorchist: vet, HB er skumle greier. Havnet selv på sykehus for noen uker siden pga noen desiliter for mye.
* kom i avisa og greier *
Det er jo kjedelig. Det jeg prøver å få fram, er at hasj er det minst skadelige rusmidlet vi har, det minst direkte skadelige, sant nok. Men det som gjør at folk går over til sterke stoffer, er personligheten og selvtilliten din. Jeg har bestemt meg for aldri å ta kjemiske stoff, og det står jeg ved. Ingen får meg noensinne til å forandre det synet, og jeg kommer aldri til å bøye meg.

Men det finnes mennesker som er mye mer påvirkelig enn det jeg er, og for en del av de kan hasj være inngangsportal til sterkere stoffer, desverre :/

Simen
Hasj er for mange en inngagsportal til sterkere stoffer. Det var det JEG prøvde å få fram
Derfor mener jeg at hasj for mange er farligere enn alkohol.
Men det er så individuelt. Du kan ikke bare stemple hasj sånn. Det er nettopp det byråkrater gjør, og det kan du holde deg for god til.

Hva vi mennesker bestemmer oss for å gjøre, er ikke stoffene sin skyld. Hasj er ikke vanedannende, og hvis du mener at hasjen ikke har effekt, så er du ute og kjører, for da skal du røyke omtrent hver da. Da burde man ta seg pause et par uker, og vips så funker det som faen.

Du kan ikke si at det å drikke øl fører til det å drikke sprit. Er ikke ølen sin skyld, det er mennesket bak.

Simen
Jeg har ikke stemplet hasjen. Jeg sier at hasj for MANGE, ikke for ALLE, er inngangsportalen til sterkere stoffer.

Men jeg tar poenget ditt
Jeg bare synes det er for lett å stemple hasj som den store stygge ulven. Men men, er ikke stort å gjøre med egentlig.

Simen

BTW: til og med min mor har forstårr mine argumenter for å røyke, og selvom det er lenge siden jeg bodde hjemme, er det godt å vite at hun forstår hvorfor, hva jeg gjør. og hva slags effekt det har.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av RipZ
Som jeg tydelig bemerket i min tidligere post sankket jeg ikke om direkte sakadlighet. Jeg snakket om indirekte. Faren for å gå over fra hasj til sterkere stoffer er stor. Jeg VET (altså dere trenger ikke mase om det) at mange greier å kontrollere dette. Men statistikk viser at mange går over til sterkere stoffer. Jeg sier ikke at hasjen er den direkte årsak til dette. Men det er en indriekte årsak. Mao hasj er farligere enn alkohol for veldig mange (og igjen, jeg sier ikke ALLE).

Derfor kjære Tias, er hasj mer skadelig enn alkohol
Vis hele sitatet...
Ja, ja. Der er jeg 100% enig med deg. Men... det er jo ikke hasjen sin feil. . Uansett, når du setter det slikt så er jeg veldig enig, hvor lett er det ikke å kjøpe med seg noe xtc når fyren du kjøper av ikke har cannabis inne, men har noe like bra/bedre (hans fiktive ord) som du får for samme prisen som varer lengre osv. Men hadde det funket som i Nederland så hadde alt vert mye bedre. Man kjøper i butikk og man koser seg helt lovlig uten folk fra skumle miljøer som kan påvirke deg.

Så indirekte er det samfunnet som er skadelig .
Opprinnelig postet av Exorchist
Altså, jeg har holdt på en stund nå.. kanskje 2 år. ikke noe heftig bruk, men en gang i blandt. jeg har ikke en eneste bi-effekt, jeg mener, før jeg fortalte mamma om det, skjønte hun ikke at jeg holdt på. Jeg satt hos henne, HEV i meg godteri, brus, pizza osv.. Hun blei overraska da jeg fortalte det.

Når det er sagt, så vet jeg om noen mennesker som depper, men det er mest hva du gjør det til selv. Du har ganske stor kontroll over rusen din. Sett deg ned med brus, godteri og en futurama episode, og jeg kan garantere deg en av de beste opplevelsene i ditt liv.

Simen
Vis hele sitatet...
Hva sa din mamma da?

Mest hva en gjør det til selv? Holder med din tankegang, men kan ikke holde meg enig der. Noen personer kan bare ikke ha det like morro med andre som de engang hadde pga psykiske problemer cannabis har ført med seg.

Selv kan jeg inrømme at de eneste gangene jeg virkelig liker å røyke er når jeg slapper av for meg selv med en film..
Det er herved på sin plass å komme med litt stoff fra profeten.

Rusmiddel er noe dritt! Om du er bruker av rusmiddel, kan det tyde på flere ting

1. Du kjeder ræva av deg og har ikke annet å gjøre på.

Løsning: finn noe å gjøre på! skaff deg en jobb, en hobby, kjøp rallybil! Oj oj oj! Det er jo meget man kan gjøre bare man kikker seg rundt. Eg personleg, brukar gitar som adrenalinpåfyll!

2. Du trenger stimuli for å funke normalt, og eksempelvis sjekke damer.

Løsning: Practise makes perfect! Går som regel UTMERKET når man har kommet over de små ordene som står prentet inn i hodet vårt fra barndommen av: "fredag skal vi være drita full for da er det helg....". Jeg ofrer ivertfall ikke lørdag (noe jeg har merket gjelder for det flytende liquidum ved navn alkohol) for å ha en reell sjans til å bruke opp lønninga mi og drite meg ut på fredag.

Og til Exorchist'en vår - Simen.. du er stadig like sær! Greitt nok at foreldre sjeldent er gøye, men når du røyker skumle saker for å sitte ved morra di.. *knise*

Håper herved at jeg har terget opp såppass mange at det kan bli litt show i denne tråden!

Mvh XpeZguArd aka Profeten
Sist endret av XpeZguArd; 26. februar 2003 kl. 21:43.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Profetmann:
Aksepterer synet ditt fullt ut, men for noen er bruk av rusmidler en artig hobby i seg selv

Selv synes jeg det er gøy å være både full og fjern iblant, uten at det hindrer meg i å faktisk kunne ha det gøy uten å være ruset.

Men som sagt, vi er alle forskjellige, og at man selv har det gøy på sin egen måte er vel det viktigste.
Opprinnelig postet av Dekilaz
Profetmann:
Vis hele sitatet...
De er en meget høflig mann, et godt utgangspunkt for en god medborger! Har sansen for synet ditt, men håber på litt krassere kritikk nu.
Jeg røyker ikke fordi jeg skal til mamma, men mamma har villet hatt besøk mens jeg er fjern.

Det du sier om at rusmidler er noe dritt, er noe som hører hjemme i kirken, og ikke her. Se litt objektivt på ting.

Kan hende jeg er litt sær, men jeg klarer meg helt fint. Man kan jobbe, ha en sosial omgangskrets osv. når man røyker, ikke problem å kombinere.

Simen
Master debater
Dekilaz's Avatar
Profetfyr: Hehe. Det nytter jo ikke å skrive "Håper herved at jeg har terget opp såppass mange at det kan bli litt show i denne tråden!". Du får jo bare bullshit tilbake på den måten, proffen...
Det var et lite seriøst innlegg da, ihvertfall slik jeg ser det. Enten så kødder han, eller så tror han på julenissen..

Simen
Opprinnelig postet av Exorchist
eller så tror han på julenissen..
Vis hele sitatet...
Ja? Og hva så?

Det -lille- håpet var jo vel å få høre hva folk mente om holdningene mine. For de er reelle. Og at rusmiddel *generelt* er noe dritt? Ja for svarte. Ja. Når man ser på skadevirkningene i vårt samfunn, andre samfunn og hele jordklumpen i ett, så ser man grunnen til at jeg mener eksakt det.

Det kan hende Simen takler det svært så fint. Men hva med Knut? Om tre år er han sprøytenarkoman, og tjener penger til guffa si ved å ha ubeskyttet analsex med med 40 år gamle afrikanske menn.

Poenget er da: skal vi stå på sidelinjen og si "OK! han taklet det ikke! hva så?", eller skal vi lage strengere regler og SKIKKELIE fengselsstraffer slik at ikke møkka kommer inn i landet vårt? Må unnskylde meg: Tenkte ikke over at folk tok meg som en useriøs tread-writer (wow, for et ord), men helt seriøst: dettte er meningene mine.

Som en helt alminneli gutt fra nerås, har jeg inntatt min dose med alkohol i vertfall og funnet ut hva jeg synes. Nå, som en av kompisene mine praktisk talt er alkoholiker, og en av dem drikker for å ha noe å gjøre (det er vel GRUNDIG på kanten), så ser jeg hva div rusmiddel kan gjøre. Og i nabobygda så er det seriøse problemer med narkotikum, og fy faen, det sprer seg jo over til 9-10-endeklassinger. Det går rykter (og ja, de stemmer) om fester der 10-endeklassinger knasprer piller og har gruppesex. Jippi. Landet i moralsk forfall.

Er det dette vi ønsker? For det starter oftest uskyldig. Men fremtiden? Hva vil den bringe? En normal hverden, 24-hour-party people, eller et lass narkomane tullinger som ikke bringer noe til samfunnet sitt?

Mvh XpeZguArd aka Torsn (profeten)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Heh, det er jo derfor man vil ha legalisering av hasj.
XpeZguArd: visste du at det farligste som finnes er å leve? Du dør av det, alle dør! Det er den eneste absolutten på jorda; alle dør! Er det da ikke opp til deg hvordan du vil utnytte livet ditt? Du skal få holde deg unna rusmidler, og det står respekt av det! Men jeg vil gjerne få ha hasjen minn. Dets bruk går ikke ut over noen, inkl. meg selv. Mamma har godtatt at jeg fyrer, vennene mine godtar det, og nesten ingen kan se det på meg at jeg er fjern.

Når du er fjern, så gjør du ikke noe dumt, du driver vaffal ikke med gruppesex. Du er slapp, du vil bare ete, se på tv, høre på musikk. Du vil ikke kjøre bil, du kan ikke tenke deg å skade noen. Ser du noe negativt? Det å legalisere, eller i det minste avkriminasliere hasj er noe av det beste som kan skje med rusmidler!

Simen
Jeg er glad for at det også finnes folk som deg Simen, for viss ikke hadde det her gått ad dundas! Men poenget er da: er du sikker på at det ikke går utover deg? Såvidt jeg husker startet da tråden med en som hadde fått et ørlite psykisk vindpust av en ettervirkning? Hasj er jo forsåvidt en kurant sak, har flere venner som bruker hasj. Disse er muligens blant de hyggeligste også. Men bakken er der! Du står der øverst og soler deg i glansen av din nye øhm.. venn! Vennen din er grusomt digg, men får avogtil lyst å skubbe deg ned bakken. Litt likt tourettes/schisofreni/harald eia! kose kose kose, å så gøy slappe av ja.. så fint.. Å FAEN TA DEG! DØDØDØ! UTFOR BAKKEN JA! SLÅ DEG I HODET JA!

Etter en direkte dårlig forklaring tror jeg at jeg har fått frem poenget mitt. SElv noe så uskyldig som beatles-røyk (lokalt) kan bli relativt fatalt. Husker da en kompis av meg forklarte at han var så GRUSOMT redd for monsteret som lå under senga hans. Og det var der. Garantert.
Har du hatt psykiske problemer eller opplevelser før du begynner å røyke, er det klart at dette går galt, FORDI: Hasj styrker sansene dine, du ser alt, du hører alt, du føler alt.

En gang jeg lå i sofaen, kjente jeg noe tungt på foten min. Da jeg så ned, stod det en flue der. Det høres kanskje merkelig ut, men det er sant.

Når du da har psykiske problemer og røyker hasj, kan du risikere at de tankene vil bli forsterka, og det er klart at det da vil gå galt. Du må kjenne deg selv før du gjør noe, uansett hva du gjør.

Simen
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Ok la meg si det sånn,
Grunnen til at det norske sammfunn har så store problemer med rusmisbruk kommer av samfunnets holdninger til narkotika.
Når folk sier slik at hvis man har røykt hasj så er det veldig lett får å begynne med sterkere stoffer. Og når man har det i bakhodet så er det stor fare for at dette akkurat skjer. Eksempel: Jeg har jo røykt hasj, derfor skader vel det ikke å prøve noe annet, det er jo narkotika. Dette har ingenting med stoffet å gjøre, det har med ens holdninger, sammfunnets holdninger.
Og ved legalisering av hasj så får man forandret denne holdningen, og den blir på lik linje med alkohol. Trolig vil mange folk også miste interessen for hasj.
Og en annen ting, hvis man tror man blir kvalm av å spise fisk så blir man det. Med andre ord, vi er et produkt av samfunnets holdninger.