Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1636
Jeg er så lei av folk som skriver f.eks HEI!!!!! hver gang de ser deg på msn, mirc ol. eller salgsannonser som er full av utropsteng.. Vet ikke hvorfor det irriterer meg så utrolig, men det koker like mye hver gang jeg ser en hel sammling med utropstegn etter hverandre.. Tror det er den tingen jeg irriterer meg mest over siden jeg fikk internett.. Skulle ønske jeg hadde en plugin i Firefox som gjorde slik at det bare var mulig å vise et utopsteng i gangen ( Idiot!!!! blir til Idiot! )
Siden det er vanskelig å overbevise alle som bruker vanvittig mange utropsteng om at dette ser helt idiotisk ut, å ikke akkurat fremmstiller deg som noe klokt menneske, verken som person, eller i en annonse der du skal selge noe.
Forestill deg at en person sitter å skriker deg i øret hele tiden mens du surfer på nettet. Det er irriterende ikke sant?
Det er en slik følelse jeg får når jeg surfer.

Jeg håper iallefall å kunne nå ut til noen mennesker der ute som leser dette og forstår hvor teit dette egentlig er å kansje tar lærdom av det.

Mener å husker at dette er nevt i reglene til nFF, men med denne posten så håper jeg at jeg når litt lengre, utenfor nFF, f.eks på msn, mirc eller hvor du prater eller skriver.

mvh

Marius


Edit: Ser at posten mangler litt retning i sammenhengen, men den er skrevet i angst å depresjon, så vis hensyn.
Sist endret av Vangen; 13. januar 2005 kl. 21:29.
Så enig så enig. Jeg ville, helt seriøst, ikke kjøpt noe av en person med overdreven utropstegn-bruk. Det virker useriøst og barnslig.

Edit: Måten å fikse dette verdensomspennende problemet på er å lage en trojan som går inn på "egenskaper for tastatur" og setter repetisjonshastigheten til veldig langsom.
Sist endret av DonTomaso; 13. januar 2005 kl. 21:31.
Kommer jo ann på om man mener "Hei!!!", og that's it. Har selv ikke noe problem med utropstegn (og tegn generelt) så lenge de ikke blir gjentatt i hver eneste setning (eller annenhver for den saks skyld).

Et annet poeng er at det er mange som bruker mer enn 3 tegn, (F.eks. "Hei!!!!!!" og "Så skjedde det.......") Det er enda mer irriterende. Det er vel dette som står i nFF-reglene. Etter norsk rettskriving skal det vel være 3 eller et tegn etter. Det er egentlig like irriterende når det er 2 tegn. (f.eks. "Hei!!).
helt enig!!!!!!
Jeg er også enig!!!!!!!!!

Uansett, jeg er faktisk enig. Snakket med en i klassen min på msn forleden dag, og han brukte minst fire utropstegn i hver eneste setning. Det blir utrolig slitsomt. Men jeg synest det er greit at reklamer bruker flere utropstegn, dvs TRE utropstegn, da jeg har fått for meg at dette er 'lov' og ikke ser så jævlig ut. Men det beste er selvsagt å bruke ett. Og det moderat. To er ikke greit. Mer enn tre er uakseptabelt og medfører galgeløkke.
Dessuten har DonTomaso funnet ut hvordan man skal fikse dette. Det likte jeg
Syns det rett og slett blir irriterende når det er 50 utropstegn..
Men det hvis man virkelig vil få ut hva man mener er det helt greit med to.. Men ellers, nix!
Opprinnelig postet av SharQ
Når det gjelder utropstegn holder det i massevis med ett. Om du føler behovet for å bruke to eller flere utropstegn, er det et tegn på at du bør jobbe mer for å gjøre det foran utropstegnet mer iøynefallende.
Vis hele sitatet...
devotion: Når noen skriver "Hei!!" etterfulgt av noe fornuftig så går det fint, men når det er det eneste som du sier så blir man frustrert.
Men jeg er alikevel fast innstiltt på at overflødig bruk av utropsteng er en "fjortiss" greie.
Man når ikke noe lenger i verden annet enn å slite ut shift og 1 tasten på tastaturet, verken virker man mer inteligent eller kulere.
Sånn f.eks når jeg er på Blink så er det bare gutter og jenter i 16 alderen og nedover som fyller opp profilen sin med utropstegn og spørsmålsteng. Det ser så ufattelig idiotisk ut. Jeg kan bare ikke fatte hvorfor noen gjør slikt.
Man kan i samme slengen nevne overdreven bruk av fjesinger, eller smilefjes som eneklte kaller det. En ekstrem bruk av dette er skikkelig plagsomt. Det har vi sett i flere tilfeller på forumet, og også på msn, der folk presterer å kalle seg ting som ":P:P:P:P:P:P:P" og lignende. Sterkt frustrerende.
Må legge til i en ensom post at ironisk bruk av utropsteng, dvs "!!!11!11!!1" formen, er i og forseg en helt annen ting.. For da innrømmer man iallefall at det er idiotisk og viser det på en smule humoristisk måte iallefall
hehe...bra post dette! men det andre man skulle postet om er: Folk som med vilje kommer inn i diskusjon og begynner å spore av med en gang og prøver å være morsom...
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Man skal bruke et eller tre utropstegn. Ikke noe galt i å skrive "LØP OG KJØP!!!". Det handler mest om å lære seg å bruke tegnet sammenhengende.

*rettet*
Sist endret av Kakcoo; 13. januar 2005 kl. 21:55.
Til starter av thread:

Nytt Svar i emnet: Drinker!!! av J3rV i forumet Rusmidler

tenkte kanskje du likte den der!

her er forøvrig url

http://www.freakforum.nu/forum/showt...373#post489373
Opprinnelig postet av Kakcoo
Man skal bruke et eller tre utropstegn. Ikke noe galt i å skrive "LØP Å KJØP!!!".
Vis hele sitatet...
Jo, siden likestilte verb skal bruke 'og' istedet for 'å', siden liktestilling overstyrer infinitivsmerket
henviser til regel #1 & 4 her:
http://www.freakforum.nu/regler.php

its already written. dette burde vel være pensum for alle forumbrukerne fra før, eller hva?
Ser du mange smilefjes etterhverandre her? Nei.
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
Til starter av thread:
Nytt Svar i emnet: Drinker!!! av J3rV i forumet Rusmidler
tenkte kanskje du likte den der!
her er forøvrig url
http://www.freakforum.nu/forum/showt...373#post489373
Vis hele sitatet...
Jada Kjell Kjellesen, les quote:

Opprinnelig postet av r33l
hehe...bra post dette! men det andre man skulle postet om er: Folk som med vilje kommer inn i diskusjon og begynner å spore av med en gang og prøver å være morsom...
Vis hele sitatet...
Takker til admin som fjernet posten til en eller annen om service pack 2, fikk nesten lyst til å skrike da jeg leste den
Regelen til min en av mine brødre: Et utropstegn og du prøver å nå fram med noe, to du er desperat, tre eller flere så er du gal. Følg den!!!!1
Er enig.
I de værste tilfeller kan man bli forannet.
Akkurat som ei 'venninde' av meg, skikkelig fjortis.
Skriver: HEI!!!!11111111111
HVA SKJER????????????!!!!
SVAR DA!!
HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!
:@
Meg: Hei.
"Han eller henne ser ut til og være frakoblet og svarer kansje ikke"

Før jeg rekker og svare, eller ikke er der akurat da, så klikker det for henne.
Viser ikke respekt, kan faen ikke vente til jeg er ferdig med og f.eks. skrive med noen andre, pisser, tlf.
Hvis du ikke har trådløs hus tlf, og den er litt langt i fra der du sitter med pc, så ringer den, da pleier man og bare gå og svare.

Ble kansje litt offtopic, men ville bare nevne dette.

mvh. SuperTruZa
Siden jeg startet posten så tar jeg meg friheten å si:

RESPEKTER status på msn idiot folk, det er absolutt ikke nødvendig å bare på folk som er away, busy etc... Blir gal å morderisk når jeg kommer hjem fra jobb og tusen stykker har lagt masse idiotiske beskjeder som kjedebrev, mas ol

Vist man absolutt vil personen noe så legg igjen en enkel beskjed.. akkurat som en telefon svarer.. Man sitter nemlig ikkke å roper i en slik, eller gjør man sånt nå til dags? Isåfall så får jeg anse meg som en gammel alkis å si opp internett abonementet mitt å starte å hekle duker.
Er forsåvidt helt enig med deg mrvangen, men har et lite spørsmål jeg lurer på. Er det lov med "?!" i sammenhenger der det for eksempel er et spørsmål som ropes? Føler liksom det mangler et eget tegn for sånne situasjoner hvis ikke det er lov.
Som i "Hva mener du!?"

For min del så ser det iallefall mye bedre ut en "Hva FAEN MENER DU??????????!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????!!!!!!"

Men det er vel bare meg.
Ja, det var sånn jeg mente det. Noen som vet om det er noen gramatiske regler for dette?
skjekk Norges Lover.

Joke
Opprinnelig postet av supertruza
skjekk Norges Lover.

Joke
Vis hele sitatet...
Ikke for å frata deg gleden, men tviler på at gramatiske regler står beskrevet i et stort og fyldig omfang i norges lover.
litt offtopic: DonTomaso, istedet for å lage enb sånn trojan, går det også an å holde ned shift tasten i åtte sekunder
mrvangen, du ser ut til å ha store problemer..

Hvorfor ikke gjøre slutt på det på en enklest mulig måte...............
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
mrvangen, du ser ut til å ha store problemer..

Hvorfor ikke gjøre slutt på det på en enklest mulig måte...............
Vis hele sitatet...
Jeg vil ha meg frabedt sånne kommentarer, vist du ikke har noe fornuftig å bidra med så ikke skriv i mine tråder mer.
Opprinnelig postet av mrvangen
Jeg vil ha meg frabedt sånne kommentarer, vist du ikke har noe fornuftig å bidra med så ikke skriv i mine tråder mer.
Vis hele sitatet...
godt sagt
Opprinnelig postet av NoRemorse
Ikke for å frata deg gleden, men tviler på at gramatiske regler står beskrevet i et stort og fyldig omfang i norges lover.
Vis hele sitatet...

"joke" som i "kødda" da vet du!
...mener at jeg leste i en eller annen Terry Pratchett-bok: "Multiple exclamation marks, is a true sign of an insane mind." (eller noe sånt)

Står en del på denne siden: http://www.norsknettskole.no/globals...k/tegnsetting/

Mener å huske at dersom man vil ha flere enn ett tegn skal det være tre, ikke to eller fler enn fire.

edit: Flere foroa som har tatt opp dette: http://www.nettakvariet.no/forum/arc...p/t-15940.html
devotion: Jeg klarte ikke å lese hele innholdet i den siste linken... kjente det begynte å bobble

Men nice den web-skolen
Jeg skjønner ikke helt poenget med denne tråden. Jeg er forsåvidt enig og "!*x^y" har fått mange på msn-listen min ignorert, men verden er nå en gang bare kjip. Hva med og utvide den til "anti-sms, irc, 'folk som sier sjino i steden for kino' osv osv", da blir jo posten mange ganger bedre. (!!!!!111????++???!1+1!??!)
Mange sære folk her inne gitt...
Opprinnelig postet av mrvangen
devotion: Jeg klarte ikke å lese hele innholdet i den siste linken... kjente det begynte å bobble

Men nice den web-skolen
Vis hele sitatet...
det er ikke devotioN... devotio, takk!

Det er jo Norsk grammatikk, hvis det er pirkete så får det bare være...
Ganske utrolig hva folk gidder å bry seg med. Få dere en hobby!