Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1104
Jeg har en instendig bønn... det er noe som holder på å drive meg til komplett vannvidd... jeg ber på mine knær...

ikke kall pc'en din for "data'en"!

Data og datamaskin er to HELT forskjellige ting. Data er informasjon; en datamaskin er en "informasjonsbehandler" den er ikke informasjon i seg selv..

data kan man også finne på et papir.

Så ikke spør om hvordan man "kobler 3 data'er i nettverk" eller "hva er feil med data'en din" (for å finne ut hva som er feil med data'en må vi lese den først)

Vet det er fåfengt...men man må jo prøve..
Kan vel kalle "pc'en" for en data, har vel ingen ting å si, man kan kalle den for "kassa", eller "ludvig" hvis man vil.
Og ikke kall PC-en "PC'en". Det er en bindestrek der!
Jeg synes det har en del å si jeg. Hvis man sier "data'en" høres man entet ut som en fjortis eller en CS-nørd.
Jeg skriver konsekvent PD-en eller PC-en over internett. I virkeligheten er det dog ikke like lett, da man som regel holder et litt høyere tempo
mkay, topic suger. Tråden suger.

Hvorfor skal man ikke kunne kalle PC-en for data hvis man er vant til det? Du må være en av de YTTERST få her i verden som faktisk irriterer seg over slikt.
Akkurat. Før man klager på sånne ting, så bør man ha en pokkers perfekt gramatikk selv. Jeg ser ikke helt den gode diskusjonen vi kan få ut av dette, så jeg stenger den like godt. Om folk vil irritere BH-eagle ved å skrive "data'en", eller om de vil ta det til ettertanke, får være opp til dem. (Jeg irriterer meg mye mer over dårlige emnefelt enn over enkle begrepsfeil - vi har nok av begge her på forumet).
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
fra bh-eagle's profil:
Interesser data og friluftsliv +masse annet som varierer fra år til år...
Vis hele sitatet...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dessuten heter det PCen, ikke PC-en eller PC'en.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Kall det mac, and get over it.

lohoo-seheers