Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2986
God dag!
Siden igår, så har Windows XP vært utrolig merkelig...
Etter en stund i Windows Utforsker / Min Datamaskin, så får jeg følgende melding når jeg prøver å bytte mappe:

C:\Documents and Settings\jannar85\Skrivebord\Skrivebord\\My Music\Diverse er ikke tilgjengelig.

Filnavnet, mappenavnet eller volumnavnesyntaksen er feil.
Vis hele sitatet...
Det der var bare et eksempel da, idet jeg prøvde en annen mappe. Noen som har peiling på hvordan dette kan fikses? Trodde først det var harddisken, men det var ikke det...


Takker for eventuell hjelp... (Hater Microsoft...)

** edit **
Når jeg lukker Windows Utforsker, og åpner det igjen er det fikset.
Sist endret av Ranna; 20. april 2004 kl. 18:46.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Enda ikke noe hjelp? Ganske irriterende.. Prøvde å lage en ny konto, men samme dritten...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Joda, alle vi på nFF jobber vettet av oss for å hjelpe deg, dette har vi gjort helt siden du postet dette i går. Vi hadde satt pris på arbeidsro..

Du skriver i posten din at du hater microsoft, burde du ikke da kanskje vurdere å skifte os istedet for å whine?

Har du prøvd å scannet disken?
Ranna's Avatar
Trådstarter
Sorry, sorry.... Bare lurte... Ikke vær så sarkastisk mot meg da..
Trodde bare folk leste det, og mistolket editen min. At problemet faktisk var løst. Derfor re-posta jeg. Greit? Fornøyd?

Sa ikke det var irriterende at jeg ikke fikk svar, sa problemet var irriterende.

Her kjøper jeg et nytt OS fordi jeg har forventninger til at det skal funke, men så får jeg bare feil. Derfor hater jeg microsoft. Men bruker det fordi alt jeg trenger kjøres bare på Win. Var ikke meninga å klage til deg da.....

Har scannet begge diskene ja.. Ingenting...
Sist endret av Ranna; 22. april 2004 kl. 00:28.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvis du bruker en annen filbehandler eller . F.eks browser mappen via cmd, fungerer det da?
Sjekk ram'en og ide kablene dine. vedder rompa mi på at det er problemet.
Og ikke klag på stakkars fattige bill! nå har han ikke har skylda for en gangs skyld!
Ranna's Avatar
Trådstarter
z0p: Jepp.. Det funker da - og med alle andre lignende "Utforsker"-programmer, så problemet ligger vel i explorer.exe

Trodde først harddisken var iferd med å krasje, men der tok jeg feil.. Skal jeg prøve å slette explorer.exe fra cmd, og legge den inn på nytt fra en floppy? (Med andre ord, trenger noen til å legge ved fila en plass)

Eller er det enklere metoder?

Damnyou: Niks! Er ikke det... Få RUMPA di nå da, som du veddet. Hoho!
Sist endret av Ranna; 22. april 2004 kl. 11:13.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du får ikke sletta explorer.exe fra cmd uten videre. Da må du først gå inn på windows oppgavebehandling (CTRL-ALT-DEL) og drepe prosessen. Så kan du slette explorer.exe.
explorer ligger inne på windows xp cden. Gå til %cdrom%\I386 i cmd. skriv: "expand explorer.ex_ %windir%\explorer.exe"
Hehe.. ser ut som jeg kanskje tok feil her. men vil ikke avskrive løsningen min helt, med minne eller kabelfeil kan det ofte være spesielle programmer som er mest utsatt..
gi rapport om en uke :P
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg vil ha rumpa di

Jeg tipper det er en bruker feil.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Takker.. Prøvd dette da:
sfc /scannow

Får bare håpe det funker, eller så følger jeg z0p sitt forslag.
Takk.

Og CrazyWeb.. Rumper går alltids an å auksjonere bort på ebay
Jeg har hatt akkurat samme feilen... en tok checkdisk etterpå var alt i orden...har ikke hatt det siden.

--=BH-Eagle=-
Ranna's Avatar
Trådstarter
Skulle bare opplyse at sfc /scannow funket, men takk uansett siden dere tok dere tid til å hjelpe
Skrivebord\\My Music

Hva er det tegnet i mellom?
Kan det ikke være at det ikke er kompatibelt med explorer da.

Ser ut som et unicodetegn eller noe.
Prøv å skrifte det tegnet til "Hei" foreksempel så prøver du da?

Mulig jeg ikke skjønnte helt hva du mente heller da, men prøv
Ranna's Avatar
Trådstarter
Nei, nå er det samme dritten igjen. Skal prøve det z0p sa nå..

-=BakkiZ=- : Det tegnet kommer automatisk... Sånn.. Egentlig så er jeg i mappen:

D: \My Music\Diverse

PC-en er fucka?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er nok et problem med harddisken, og siden problemet kommer tilbake etter en scandisk, så vil jeg påstå at en formatering av harddisken faktisk vil være enkleste løsning hvis du ikke har mye data som du ikke kan ta backup av.
Hvilket filsystem kjører du?
Jeg vil påstå at jeg har rett
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo bare å skifte kabler og ta en ram test for å sjekke det.
Ranna's Avatar
Trådstarter
FAT32.. Men jeg fant feilen (?).. Var en mappe jeg hadde kalt skrivebord på skrivebordet. Når jeg bytta navn på den, så funka alt perfekt igjen

Sikkert en bug
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Snodig, jeg prøvde selv å opprette en mappe jeg kalte skrivebord på skrivebordet uten problemer.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Ja, er sikkert bare snodig med min pc :P Hehe.. Har corp versjonen av xp da :P
▼ ... flere år senere ... ▼
Eg har ein WD Hardisk

i dag når eg skulle åpne den hadde den skifta namn te lokal disk og alt formate inne på den var skifta ut me andre mapper med syke symboler som namn på dei.. lurer på korfor dette har sjedd kan ikkje åpne mappene på den i deg heile tatt då kommer det bare ein slik bekjed:

så står det at mappa ikkje er Tilgjengelig.

åsså står de under

Filnacnet, Mappenavnet eller volumnamesyntaksen er feil

ka e det som sjer ?

korleis kan eg få tebake tinga mine på hardisken?:S
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høres ut som en korrupt HDD, ring IBAS, koster bare 20 høvdinger :-)
eg ringte te dei å dei sa at eg måtte betale 9000,- for å få dataene tilbake... er det ikkje ein anna måte å gjøre de på:S uten å sende den inn:S
Noen som veit om ein måte å få tebake filene mine?? plizzz hjelp meg
Hvis det hadde vært så lett at vi hadde opplyst om det her, gratis, så hadde de neppe tatt ni tusen for det. Kjøp deg en ny harddisk, og hvis du hadde f. eks. masse filmer og greier der som du gjerne vil ha tilbake, bruk restene av de 9000 til å kjøpe deg en skikkelig linje og last det ned igjen.
Recover My Files er det et program som heter. Det er ganske bra. Absolutt verdt et forsøk, jeg brukte det til en USB-penn som var blitt herpet, funket dønn.