Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 742
Jeg sliter med crash på spill som Halo, Thing, Freelancer osv. Spill som krever litt en del grafikk messig. Hva kan jeg gjøre?
hva med å gi litt info om hardware samt driver ol. du bruker...
Varme? Need more info man!
Hva med å oppgradere DirectX?
Trådstarter
5 0
Jeg har akkurat oppgradert pc'n litt:
2,1 ghz, Radeon 9600 pro sapphire, Abit KV7 moderkort, 256 ram,
DirectX 9.0

Men det crasher.... Hjalp det?
Hva mener du med at det " crasher "?
Svart skjerm? Blå skjerm? Restart? Hopper til skrivebordet?
det ødla igrunn... Nå funker ikke teorien om gammel directx lenger
Trådstarter
5 0
Det rett og slett bare stopper. Bilder fryser og den herlige restart knappen er et faktum. Og den blir presset under kontrolert sinne.
har du lagt inn de nyeste catalyst driverne? det bør du gjøre...da minimeres spillet til skrivebordet med en melding istedefor at den henger seg. Det er hvertfall slik jeg har opplevd det.

www.ati.com
Og som JuB sier : Er det for varmt inne i kabinettet ditt ? har du god kjøling osv ?
Oppdatert driverne?
Du finner de nyeste driverne på produsentens hjemmeside.
Ellers kan du jo prøve og kjøle ned maskinen mer.
Hadde samme problemet, helt til jeg innstalerte WHQ godkjent driver.
Opprinnelig postet av Flea
Jeg har akkurat oppgradert pc'n litt:
2,1 ghz, Radeon 9600 pro sapphire, Abit KV7 moderkort, 256 ram,
DirectX 9.0

Men det crasher.... Hjalp det?
Vis hele sitatet...
Siste versjon av DirectX er 9b (ikke 9). Hvilken versjon du har kan du sjekke ved å velge "Start"--> "Kjør" skriv inn dxdiag og trukk deretter enter. I dialogen som kommer opp kan du se hvilken DX versjon du har.


Under arkfanen "Display" kan du også kjøre test av "Direct Draw" og "Direct 3D". Prøv disse testene med forskjellige instillinger...
Opprinnelig postet av Flea
Bilder fryser og den herlige restart knappen er et faktum. Og den blir presset under kontrolert sinne.
Vis hele sitatet...
Vanskelig det der...
Trådstarter
5 0
takk for alle tips! Jeg har akkurat sjekket ut de siste svarene og skal teste de nu. Fint med respons!
Opprinnelig postet av Bz!
Hadde samme problemet, helt til jeg innstalerte WHQ godkjent driver.
Vis hele sitatet...
Hvor finner man disse?

Har selv liknede problemer med mitt nye raedon 9800 pro sapphire kort, og har en sterk misstanke på at det er varmen som utgjør feilen.

Kabinettet ligger på rundt 46 grader, mens cpuen ofte er oppi 73-75 når jeg spiller.
Opprinnelig postet av RipZ
Kabinettet ligger på rundt 46 grader, mens cpuen ofte er oppi 73-75 når jeg spiller.
Vis hele sitatet...
KJØP DEG KABINETTVIFTER!
Kabinettet ligger på rundt 46 grader, mens cpuen ofte er oppi 73-75 når jeg spiller.
Vis hele sitatet...
Kødder du? Intel prosessorer har en maks temp. på 69c før det kan være skadelig. Best å få en vifte der ja før den ryker! AMD stopper på 95c