Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 844
Har noen her inne TV på soverommet? Kommet over en jævli fin 43 tommer, jeg sitter ca 1.90 unna TVen, vil det holde? Men frister også med en 50 for en enda bedre opplevelse.
Her er en kalkulator som regner ut optimal avstand versus tv-størrelse: https://www.rtings.com/tv/reviews/by...e-relationship
Kommer litt an på hvor langt unna du sitter men 1.5-2.5 x distanse er vel normalen her av tven sitt mål.

Er tven du har 43' så ganger du er med det jeg skriver over: 43x1,5=161,5 cm(minimum) 43x2.5= 268.5 cm(maximum)
Sist endret av noguhso; 16. september 2023 kl. 10:39.
jeg har 40 Tommer, stilt inn oppe på veggen er cirka 2,5m unna, funker helt fint - dette er kun full HD, dersom du kjøper 4k feks vil det kanskje lønne seg med noe større,
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
jeg har 40 Tommer, stilt inn oppe på veggen er cirka 2,5m unna, funker helt fint - dette er kun full HD, dersom du kjøper 4k feks vil det kanskje lønne seg med noe større,
Vis hele sitatet...
Ja, min er med 4k. Hvorfor må jeg ha større da?
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
jeg har 40 Tommer, stilt inn oppe på veggen er cirka 2,5m unna, funker helt fint - dette er kun full HD, dersom du kjøper 4k feks vil det kanskje lønne seg med noe større,
Vis hele sitatet...
Du sitter ganske så perfekt unna tven

Sitat av klattus Vis innlegg
Ja, min er med 4k. Hvorfor må jeg ha større da?
Vis hele sitatet...
Skader aldri, om deter 1080 eller 4k har ingenting å si på det tråden diskuterer. Det er en ratio over hvor stor tven du har er, og hvor lang unna du minimum eller maksimum skal sitte
Sist endret av noguhso; 16. september 2023 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av klattus Vis innlegg
Ja, min er med 4k. Hvorfor må jeg ha større da?
Vis hele sitatet...
Du må ikke. Bildet blir uansett bedre med 4K.

Men om du bruker den som PC skjerm blir skriften veldig liten, da er det bedre å ha en større skjerm.

Jeg ville gått for 50. Men jeg blir aldri fornøyd uansett da
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Du må ikke. Bildet blir uansett bedre med 4K.

Men om du bruker den som PC skjerm blir skriften veldig liten, da er det bedre å ha en større skjerm.

Jeg ville gått for 50. Men jeg blir aldri fornøyd uansett da
Vis hele sitatet...
50 tommer, 1.90 unna skjermen, er ikke det veldig stort?
Har 75’’ i enden av senga, er som å legge seg i en kinosal, dekker hele bredden på senga ��
Har en 43" på veggen "bygget" inn mellom klesskap, kommode og hylle. Ca 3-3,5m fra senga. Funker helt fint det. Men hadde det vært opp til bare meg hadde det blitt ofra oppbevaring og estetikk for og dra 75"ern inn på soverommet istedenfor.