Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3692
Hei!

Bare lurte på om noen vet hva root passordet er på denne routeren? (Tilgin HG1113)

Har følgende brukernavn og passord: Admin - vood, men dette gir med bare tilgang til deler av konfigurasjonen. Jeg vet det finnes en annen user som heter root, men vet ikke passordet. ringe nettopp til nettleverandøren min, men de ville ikke oppgi passordet.

Grunnen til jeg vil vite dette er fordi denne routeren er usedvanlig dårlig, og jeg har en Zyxel liggende, men jeg trenger info fra Tilgin'en til å konfigurere den andre.

Takk
Hva er det av info du trenger fra tilgin'n for å konfigurere zyxel ruteren?
Er dette info nettleverandøren kanskje kan gi deg?

Velkommen til forumet forresten!

Fant forresten en annen tråd med et annet passord, dåg annen versjon, men kan funke?

Tvinge på WLAN @ TILGIN VOOD
Trådstarter
4 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hva er det av info du trenger fra tilgin'n for å konfigurere zyxel ruteren?
Er dette info nettleverandøren kanskje kan gi deg?

Velkommen til forumet forresten!

Fant forresten en annen tråd med et annet passord, dåg annen versjon, men kan funke?

Tvinge på WLAN @ TILGIN VOOD
Vis hele sitatet...
Hei Takk for raskt svar og velkomst

Jeg fikk info fra nettleverandøren men det var ikke nok. stod ingen ting om Multiplexing, VPI/VCI osv, men det har forøvrig løst seg nå når jeg plugga inn modemet såg det ut til at leverandøren sendte en config automatisk, slik de gjorde med Tilgin'n.

Har sjekka ut den tråden som du sendte tidligere, men ingen av løsningene virket hos meg dessverre :/

Mvh. c4m3l
Sist endret av c4m3l; 30. august 2011 kl. 13:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tilgin HG1113 brukes av flere norske ISP'er, nevn hvilken du har så kanskje vi kan hjelpe deg med hvilket passord DIN ISP har valgt i sin firmware. Nevner du hvilken leverandør så kan vi nok også hjelpe deg direkte med hvilke VPI/VCI verdier etc. som skal brukes på Zyxelen din.
Trådstarter
4 0
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Tilgin HG1113 brukes av flere norske ISP'er, nevn hvilken du har så kanskje vi kan hjelpe deg med hvilket passord DIN ISP har valgt i sin firmware. Nevner du hvilken leverandør så kan vi nok også hjelpe deg direkte med hvilke VPI/VCI verdier etc. som skal brukes på Zyxelen din.
Vis hele sitatet...
Hei!

Fikk ordnet det med den nye routeren. kunne likevel vert morsomt å kom komme inn på root kontoen til tilginen. (er litt kontrollfreak når det kommer til sånt).

Leverandøren er Tafjord Mimer.

Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Tilgin HG1113 brukes av flere norske ISP'er
Vis hele sitatet...
Dette er synd da det er en skikkelig kina router som ikke kan brukes til noen ting over 10Mbit.

Fikk boosta hastigheten min med 5Mbit når jeg skiftet router, men når ringte dem for å klage på den, sa de at det ikke hadde noe med routeren å gjøre, men at det var linjeavstand.. haha.. jeg bor 427m fra sentralen, så tror ikke det skal vere noe problem.. (noobs)
Sist endret av c4m3l; 15. september 2011 kl. 18:52.
Sitat av c4m3l Vis innlegg
Hei!
jeg bor 427m fra sentralen, så tror ikke det skal vere noe problem.. (noobs)
Vis hele sitatet...
Da er du jo innenfor VDSL2 reach og burde ikke ha Tilgin 1113 i det hele tatt.. :P
Ministry of Love
sptz's Avatar
Tilgin er i bruk av mange ISPer pga ACS systemet deres VCM, som i motsetning til mulitmodemene som følger med er godt laget. Dette gir mulighet for enkel og rask autoconfigurasjon av multimodemet. Se wikipedia artikkelen om TR-069 standarden.

Ruteren vil derfor i alle fornuftige oppsett bytte adminpassord når den mottar config fra VCM da dette "egene" passordet sannsynligvis er mindre sansynlig tilgjengelig fritt på internett en det som kommer fra fabrikken (admin eller conf, avhenig av bach).

Kort og godt, ikke bry deg om adminpassordet på denne biten dårlig plastikk men få heller tak i VPI/VCI verdiene din leverandør benytter og evt PPPoE/A brukernavn og passordet om det er en PPP forbindelse og ikke ren DHCP aksess. Så setter du opp din egen ruter. Å sette en egen ruter bak tilginen sitt lan nettverk er en ekstemt ekkel og skitten måte å gjøre det på og du vil garantert få problemer når du ønsker å åpne porter ol pga du da også må gjøre det på tilginen. Du kan selvsagt sette opp ditt eget aksesspunkt og la ISPen din åpne portene for deg... men det er jo også litt jalla.
Nå skal det også nevnes at mange, mange andre multimodem også bruker VCM for å hente config.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Nå skal det også nevnes at mange, mange andre multimodem også bruker VCM for å hente config.
Vis hele sitatet...
Helt sant, da VCM følger TR-069 standarden så en CPE som støtter denne standarden kan hente config fra VCM, men det blir litt på siden av poenget