Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  367 49088
Som sagt. Ingenting å argumentere mot da han ikke kommer med noe annet en virkelighetsfjerne påstander om at hvis FrP styrer landet ender vi alle opp som fattigluser uten jobb å mat? Det er faktisk så fjernt at jeg må få ut litt eder å galle da jeg føler det kun er eder å galle jeg får servert tilbake.
Sist endret av Haagens; 28. mars 2011 kl. 19:22.
Legg også merke til at Frp snakker stadig mindre om alkohol og bensinavgifter enn de gjorde før. Hvorfor har de fjernet seg så langt fra gammel stemmesanking? Kan det ha noe med at de skjønner at folk flest faktisk ikke er så opphengt i billig bensin og sprit lenger?
Haagens: Der sier du mye av det samme som jeg formulerte litt kortere
Ja, jeg har antagelser. Men jeg baserer antagelsene mine ut i fra hva jeg har sett de utrette i forskjellige lokalvalg
Sist endret av Oransje; 28. mars 2011 kl. 19:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Haagens Vis innlegg
Som sagt. Ingenting å argumentere mot da han ikke kommer med noe annet en virkelighetsfjerne påstander om at hvis FrP styrer landet ender vi alle opp som fattigluser uten jobb å mat? Det er faktisk så fjernt at jeg må få ut litt eder å galle da jeg føler det kun er eder å galle jeg får servert tilbake.
Vis hele sitatet...
Jo, det er noko å argumentere mot. FRP seier jo ope at dei vil kutte skatter for dei rike, og ta av oljepengane. Det vil jo føre til at den samla formuen blir tappa for kortsiktig glede. Omtrent som å pisse i buksa. Eller er det totalt feil, og i så fall kvifor?

Og på kva måte vil ikkje skattekutt for dei rike føre til at dei rike får meir, på bekostning av dei som i dag betaler relativt lite skatt, men har rett på ei rekkje ytinger frå det offentlege?
Folkens: Hvis dere vil se hva hvilke partier står for - så se hvilke det er som gir de pengestøtte under valgkampen
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo, det er noko å argumentere mot. FRP seier jo ope at dei vil kutte skatter for dei rike, og ta av oljepengane. Det vil jo føre til at den samla formuen blir tappa for kortsiktig glede. Omtrent som å pisse i buksa. Eller er det totalt feil, og i så fall kvifor?

Og på kva måte vil ikkje skattekutt for dei rike føre til at dei rike får meir, på bekostning av dei som i dag betaler relativt lite skatt, men har rett på ei rekkje ytinger frå det offentlege?
Vis hele sitatet...




Så klart vil det å gi skattelette til de rike gi de enda mer. Det kan ingen si noe imot. Men hele poenget med å gjøre det er jo for å skape flere arbeidsplasser i det store å det hele. Man ser bedrifter blir slått konkurs, som kanskje ville greid seg om avgiftene hadde vært mindre å dermed skapt/opprettholdt flere arbeidsplasser. De fleste ignorerer denne synsvinkelen i dette problemet, men den er noe man må ta med i utregningen.

For at rike folk som eier store bedrifter skaper mange arbeidsplasser, det er det ingen tvil om. Jeg velger også å tro at økonomien vokser som følge av gode arbeidsplasser fra disse rikingene.

At FrP vil bruke deler av oljefondet har jeg ingenting i mot. Kommer det tider hvor det blir nødvendig å falle tilbake på dette fondet så vil uansett store deler av det forsvinne i det eventuell krakket da mesteparten er investert i diverse ting som også kan kollapse ved et eventuelt kjempe krakk.

Jeg skal si meg enig i at mange av punktene FrP vil ha gjennom er veldig kortsiktige å "unødvendige" da de har et lukseriøst preg over seg (velger magnet :O) Men disse punktene er ikke nok til at jeg vil stemme noe annet parti.
Sist endret av Haagens; 28. mars 2011 kl. 19:54.
Sitat av Haagens Vis innlegg
Så klart vil det å gi skattelette til de rike gi de enda mer. Det kan ingen si noe imot. Men hele poenget med å gjøre det er jo for å skape flere arbeidsplasser i det store å det hele. Man ser bedrifter blir slått konkurs, som kanskje ville greid seg om avgiftene hadde vært mindre å dermed skapt/opprettholdt flere arbeidsplasser. De fleste ignorerer denne synsvinkelen i dette problemet, men den er noe man må ta med i utregningen.

For at rike folk som eier store bedrifter skaper mange arbeidsplasser, det er det ingen tvil om. Jeg velger også å tro at økonomien vokser som følge av gode arbeidsplasser fra disse rikingene.

At FrP vil bruke deler av oljefondet har jeg ingenting i mot. Kommer det tider hvor det blir nødvendig å falle tilbake på dette fondet så vil uansett store deler av det forsvinne i det eventuell krakket da mesteparten er investert i diverse ting som også kan kollapse ved et eventuelt kjempe krakk.

Jeg skal si meg enig i at mange av punktene FrP vil ha gjennom er veldig kortsiktige å "unødvendige" da de har et lukseriøst preg over seg (velger magnet :O) Men disse punktene er ikke nok til at jeg vil stemme noe annet parti.
Vis hele sitatet...
Ja! se hvor mange arbeidsplasser det er i USA, alle firmaer flytter til India så det ikke blir noen jobber igjen i hjemlandet. Privatisering fører bare til en stor globalisering som fører til mindre jobber her.
Å sammenligne Norge med USA gir jo virkelig mening. Eller hvorfor ikke sammenligne oss med Kina istedet? Bare å følge den politikken de har så er vi garantert stor økonomisk vekst i mange år fremover.

Eller kanskje vi skal se på Norge som en selvstendig enhet i et globalt samfunn og skape løsninger med Norge som utgangspunkt og ikke USA.

Flere jobber i offentlig sektor er ikke noen løsning.

Eneste løsningen er økt verdiskapning.
Sist endret av toeless; 28. mars 2011 kl. 20:03.
Sitat av Haagens Vis innlegg
Å nei. Jeg har ingen måte å motbevise dine påstander på da de kun er teorier tatt fra din personlige fantasi.
Vis hele sitatet...
Tyngdelovi er berre ein teori med! Frp fortener sterkare argument enn du fer med. Mange vituge og kloke folk — til eksempel Asle Toje — stør Frp.

Ordskiftet om «sosialdemokrati» er låttleg og gjev fåe frukter, men eg kan nemne at Arbeidarpartiet neppe fær heite «sosialdemokratisk» etter definisjonane gjevne her i tråden. Og då er det allereie så stort brot mellom ålmen språkskikk og definisjonen at ordet blir utan meining.
Det er vel ikke på grunn av at de får skattelette at de flytter til India osv... Virker hvertfall helt høl hue på meg at de skal flytte når det blir billigere å drive i hjemlandet
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo, det er noko å argumentere mot. FRP seier jo ope at dei vil kutte skatter for dei rike, og ta av oljepengane. Det vil jo føre til at den samla formuen blir tappa for kortsiktig glede. Omtrent som å pisse i buksa. Eller er det totalt feil, og i så fall kvifor?

Og på kva måte vil ikkje skattekutt for dei rike føre til at dei rike får meir, på bekostning av dei som i dag betaler relativt lite skatt, men har rett på ei rekkje ytinger frå det offentlege?
Vis hele sitatet...
Frp er da også for å effektivisere Norge. Man trenger ikke å si mere enn Utsira før man skjønner at det er mulig. Eller hva med flyruter som koster statskassa 3-4 000 kr per passasjer? Hvor alternativet er en busstur på 2-3 timer..

Men man kan selvfølgelig diskutere hva vi bør bruke disse penga på. Jeg stemmer for opprustning av infrastruktur! Ellers er så bør da de rike få litt tilbake for alle arbeidsplassene de skaffer oss, ikke bare pepper..
Sist endret av legalize_it; 28. mars 2011 kl. 20:06.
Det jeg sier, "se hva store enkeltmennesker gjør med for mye makt..."
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Ja! se hvor mange arbeidsplasser det er i USA, alle firmaer flytter til India så det ikke blir noen jobber igjen i hjemlandet. Privatisering fører bare til en stor globalisering som fører til mindre jobber her.
Vis hele sitatet...
Fyrst og fremst lyt du gjera skil på «privatisering» (å gjera alt privat) og «konkurranseutsetjing» (å lata folk kampast om å tilby tenesta). Frp stør det siste og slett ikkje hitt. Det er dessmeir søkt å hevde at der ikkje finst arbeidsplassar i Amerika. Og til sist: Det blir færre arbeidsplassar der (og her) di dei hamnar i eit anna (fattigt) land, såleis at fattige folk fær sjansen til å byggje seg ei framtid. Altså er argumentasjonen din i minsto like egoistisk som han frå Frp. Med mindre du meiner at jobbane forsvinn ut i tunne lufti.
De rike har nok penger fra før av, er bare tull med skattelette for de. Går du konkurs så burde du drive med noe annet, er mange som klarer seg i dagens samfunn også.
kjedelig streiting
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
De rike har nok penger fra før av, er bare tull med skattelette for de. Går du konkurs så burde du drive med noe annet, er mange som klarer seg i dagens samfunn også.
Vis hele sitatet...
Det tåpelige utsagnet der kan man jo snu på huet. Er bare tull at vi ikke har flat skatt da de fattige burde klare seg som alle andre de og. Møtes ikke endene så får dem bare finne seg noe annet å drive med..(Men heldigvis så lever vi i et balansert velferdssamfunn)
Sist endret av legalize_it; 28. mars 2011 kl. 21:24.
@SinHazzard: Vet du hva som skjer med en arbeidsplass når et foretak går konkurs? Er ikke noen fan av at foretak som ikke er konkurransedyktige skal holdes kunstig i livet. Men om et foretak som har 200 arbeidsplasser hvor mye er spesialkompetanse og eldre ansatte. Hva skal disse ansatte gjøre i ettertid? Skal

Og skattelette til de "rike" er jo egentlig er utsagn som ikke sier så veldig mye. Hvem er disse "rike"?

Uansett. Verdiskapning forutteter investeringer. Om ingen har penger til å investere så er det vanskelig å danne grunnlaget for økonomisk vekst.

De "rike" har ALDRI nok penger. Ihvertfall ikke i dagens samfunn.
Sist endret av toeless; 28. mars 2011 kl. 21:28.
Er du ironisk eller? Selvfølgelig vet jeg det, men jeg vet også at det er utrolig enkelt og starte et foretak og at veldig mange starter og går konkurs. Det er faktisk så enkelt at hvermansen kan bare prøve det ut bare for og ha gjort det.

Selvfølgelig er det dritt når store selskaper går konkurs, det er sånn som skjer og det er like tragisk hver gang for alle de ansatte og alle deres familier. Men det sitter fortsatt sjefer på disse store foretakene som håver inn masse gryn, mye mer en de egentlig trenger, er kanskje noen styremedlemmer der også.......
Fallskjermer er også hyppig brukt og det er noe jeg hater. Ingen skal tjene penger fordi de får sparken, eller går av som det så fint kan kalles.

Men må kanskje kaste et blikk på hvordan ENKELTE selskaper drives, enkelte selskaper fortjener ikke støtte, desverre er det de ansatte som sliter mest når det går til helvette.

Også synes jeg det er viktig og skille mellom store og små bedrifter, store bedrifter går normalt ikke konkurs over natten men det gjør glatt nyoppstartede bedrifter med folk som overhodet ikke har peiling på hva de holder på med.

Dessuten sånn er markedet. Unntaket må jo være børskollaps, dette kan normalt sett aldri bedriftene noe for og da er jeg 100% enig i at det offentlige kan spytte inn penger, men skattelette for de som allerede har mye er ikke veien og gå.

Til Legalize: Er utsagnet virkelig så tåpelig som du skal ha det til? Min inntekt er på 21 000 pr. mnd. Dvs. 252 000 pr år. Gikk til innkjøp av en leilighet i mai i fjor, fikk lån på 1 450 000,- Har netopp pusset opp på kjøkkenet, pris 82 000 for innredningen pluss ca 20 000 til for det andre arbeidet. Har en kjereste som går på skole og i tillegg snart 2 barn, hun har 6500,- i måneden fra lånekassen. Vi har tilsammen totalt 120 000 på BSU.

Det handler om og bruke hodet og ikke sløse med pengene du har.

Toeless: Så du mener at folk trenger og tjene masse penger personlig for og ha sin egen bedrift?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Etter å ha sett alle filmene til Dag Sørås på youtube så er jeg hellig overbevist om at FRP ikke er tingen for meg. Så jeg ville heller stemt AP.
Vis hele sitatet...
Må bare si at jeg ikke synes argumenter til en standupkomiker er godt nok for å lage grunnlaget for hva du skal stemme :P og til riverton... Er det ikke skummelt å være med i FPU ? :P

Sitat av Riverton Vis innlegg
Mener å huske at FrP har vunnet de feste skoledebattene de siste årene? .
Vis hele sitatet...
Jeg var på en av disse skoledebattene i min tid på vidregående skole..
Frp klarte å lokke til seg alle de som ikke aner hva politikk er, og de som generelt er uengasjert i samfunnet..
Frp lokket utelukkende med salg av sprit til folk under 20, spritsalg i dagligvarebutikker og lengre "ølutsalgs tid"...
Dette virker veldig fristende for en umoden gutt i tenårene, men heldigvis blir noen modne etterhvert...
Det meste om frp er vel sagt her. Altså, hvor dumme de tror vi er. De lokker med overfladiske ting og tror vi biter på som å gi godteri til ett barn. fpu var faktisk på skolen vår ifjor, utrolig hvor latterlige de var å høre på. Når de debatterte med de andre partiene så hadde de bare spydige og barnslige kommentarer og prøvde å lokke oss vgs elever med billig snus og alkohol. Hvor lavt går det an å synke egentlig?
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Jeg var på en av disse skoledebattene i min tid på vidregående skole..
Frp klarte å lokke til seg alle de som ikke aner hva politikk er, og de som generelt er uengasjert i samfunnet..
Frp lokket utelukkende med salg av sprit til folk under 20, spritsalg i dagligvarebutikker og lengre "ølutsalgs tid"...
Dette virker veldig fristende for en umoden gutt i tenårene, men heldigvis blir noen modne etterhvert...
Vis hele sitatet...
Du må gjerne forklare hva som er forskjellen på de "løftene" man sprer rundt seg i en skoledebatt og de løftene som blir gitt i debatter man ser på tv.

Målet er å få velgere og man forteller dem hva de ønsker å høre. Ønsker en umoden tenåring å høre sprit til folk under 20? Ja da forteller du dem det. Det er jo det som er politikk. Du forteller velgeren hvordan du som politiker kan være delaktig å i gjøre hans hverdag bedre ved å gi ham flere goder. Politikk handler ikke om prinsipper, det handler om å vinne velgere(noe Lars Sponheim aldri klarte å forstå).
Sist endret av toeless; 29. mars 2011 kl. 02:11.
Sitat av toeless Vis innlegg
Du må gjerne forklare hva som er forskjellen på de "løftene" man sprer rundt seg i en skoledebatt og de løftene som blir gitt i debatter man ser på tv.

Målet er å få velgere og man forteller dem hva de ønsker å høre. Ønsker en umoden tenåring å høre sprit til folk under 20? Ja da forteller du dem det. Det er jo det som er politikk. Du forteller velgeren hvordan du som politiker kan være delaktig å i gjøre hans hverdag bedre ved å gi ham flere goder. Politikk handler ikke om prinsipper, det handler om å vinne velgere(noe Lars Sponheim aldri klarte å forstå).
Vis hele sitatet...
Problemet der er vel at vi ikke er noen fjortiser som blir fristet av billigere alkohol og tobakk. At det appelerer til ungdommer kan man si, men man må vel være skrudd i hodet hvis man tror politikk bare dreier seg om billig alkohol og tobakk. Så klart er det en liten fordel med dette løftet, men hvis alt dreide seg om alkohol og tobakk i dette landet, hvor hadde vi blitt av da? Jeg forstår også hva du mener med at målet som en politiker blir å appelere til massene, men du må ikke være falsk for det? Jeg håper du skjønner mitt synspunkt
Sist endret av KingJay; 29. mars 2011 kl. 02:20.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av toeless Vis innlegg
Veldig korrupt blir åpenbart i denne sammenhengen subjektivt da de "bevis" jeg linket til åpenbart ikke var bra nok til å tilfredstille noen av forumets sjeler.

Snakk om å føre diskusjonen inn i en idiotisk retning...
Vis hele sitatet...
Du er åpenbart ikke særlig vellinformert, det er da ganske beklagelig at du vidreformiddler denne missoppfatningen videre som det skal være en sannhet.

Jeg vil anbefale deg å se litt på en organisasjon som Transparency Internasjonal eller lignende andre uavhengige organisasjoner. På TI sin korrupsjonsoversikt så kan du se at Norge kommer på en 10. plass av 178 nasjoner. Vi er altså ikke best, men dette er ikke på noen måte et veldig korrupt land.


Her finner du en grafisk fremstilling
http://www.transparency.no//functions/media_archive/show_picture.php?bilde=cpi2010_1291974592.jpg
Sist endret av sptz; 29. mars 2011 kl. 03:11.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av toeless Vis innlegg
Politikk handler ikke om prinsipper, det handler om å vinne velgere(noe Lars Sponheim aldri klarte å forstå).
Vis hele sitatet...
Kanskje ein del set pris på parti som ikkje definerer politikken sin etter kven som er tilhøyrar, og set pris på ei viss prinsippfastheit? Det du snakker om blir kalla populisme...
Sitat av toeless Vis innlegg
Du må gjerne forklare hva som er forskjellen på de "løftene" man sprer rundt seg i en skoledebatt og de løftene som blir gitt i debatter man ser på tv.

Målet er å få velgere og man forteller dem hva de ønsker å høre. Ønsker en umoden tenåring å høre sprit til folk under 20? Ja da forteller du dem det. Det er jo det som er politikk. Du forteller velgeren hvordan du som politiker kan være delaktig å i gjøre hans hverdag bedre ved å gi ham flere goder. Politikk handler ikke om prinsipper, det handler om å vinne velgere(noe Lars Sponheim aldri klarte å forstå).
Vis hele sitatet...
En politikk som er populær for 16 åringer er ikke nødvendigvis like populær når de har blitt litt eldre. Etterhvert kommer de til og innse at billigere sprit og lavere aldersgrenser på alkohol er like virkelighetsfjernt som at de kommer til paradis når de stryker med.

Hallo vi bor jo i et land som ikke lar oss røyke en rev engang, hvor sansynlig er virkelig de argumentene deres
Sist endret av SinHazzard; 29. mars 2011 kl. 11:39.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
En politikk som er populær for 16 åringer er ikke nødvendigvis like populær når de har blitt litt eldre. Etterhvert kommer de til og innse at billigere sprit og lavere aldersgrenser på alkohol er like virkelighetsfjernt som at de kommer til paradis når de stryker med.
Vis hele sitatet...
For noen få er det kanskje slik, men her er det mye psykologi med i bildet. Konsekvens og tilhørighet er blant annet viktige faktorer. Det ligger i mennesket natur å være konsekvent og om parti X klarer å få en person til stemmeurnene ved tidlig alder så er de på god vei til å ha skaffet seg en velger på livstid. Tenåringen vil begyne å lete etter hva som er bra ved politikken for å bekrefte at hans valg var det riktige, og jo mer "bra politikk" han finner jo mer tilknytning vil han føle til partiet. Når parti X i tillegg får 50% av velgerne ved skolevalget så innser jo tenåringen at alle andre tenker akkurat som ham, ergo har han gjort et bra valg.

Diskuter med et påståelig mennesket og du har ekstrem versjonen av behovet for å være konsekvent.

Sitat av sptz Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å se litt på en organisasjon som Transparency Internasjonal eller lignende andre uavhengige organisasjoner. På TI sin korrupsjonsoversikt så kan du se at Norge kommer på en 10. plass av 178 nasjoner. Vi er altså ikke best, men dette er ikke på noen måte et veldig korrupt land.
Vis hele sitatet...
Om sammenligningsgrunnlaget er Angole, nei da er ikke Norge særlig korrupt. Men jeg har åpenbart en helt annen definisjon på hva korrupsjon i Norge er enn hva mange av dere har. Så dette er ikke noe å diskutere videre.
Sitat av Mith Vis innlegg
FRP-politikk vil øke forskjellene i samfunnet, de rike vil bli rikere og de fattige fattigere. Selv om FRP fortsatt er for at alle skal få dekket grunnleggende behov betyr ikke det at de jobber for at alle skal få det bedre. De bruker velferdsstaten som argument for privatisering, siden alle har de grunnleggende rettighetene så gjør det ikke noe om resten av samfunnet drives som en butikk.
Vis hele sitatet...
Nå roter du. Vi snakket om hva Frp ønsker å oppnå. Fabuleringene dine om hva politikken vil føre til i praksis får vi ta en annen gang.

Det er greit at du har veldig mange sterke meninger om et parti hvis politikk du ikke har greie på, men det må da være mulig å holde seg til saken?

Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Hvilke skatter, mener du de FrP er for å ta bort, altså fjerne?
Vis hele sitatet...
Frp vil fjerne alle skatter? Jøss, har du sitatet i partiprogrammet som sier dette, eller?

Er grunnregelen til FrP: Arbeid til alle er jobb nummer én" kanskje? Skal "alle med" kanskje?
Vis hele sitatet...
APs grunnregel er da kanksje "tving alle med, uansett. Og overvåk alle så vi kan sile ut de som ikke vil være med"?
Sist endret av hemmeligegreier; 29. mars 2011 kl. 18:42.
Sitat av toeless Vis innlegg
Om sammenligningsgrunnlaget er Angole, nei da er ikke Norge særlig korrupt. Men jeg har åpenbart en helt annen definisjon på hva korrupsjon i Norge er enn hva mange av dere har. Så dette er ikke noe å diskutere videre.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor du tar "sammenligningsgrunnlaget er Angole" fra, men dersom alle i testen går ut fra det samme, så har det ikke noe å si.
Edit: Aha, skjønte nå. Men uansett hva du sammenligner med, så har Norge lite korrupsjon. Vi er som regel innen "topp ti" på lite korrupsjon.

Hva er din definisjon på korrupsjon i Norge?
Sist endret av Grimdoc; 29. mars 2011 kl. 18:45.
Sitat av slashdot Vis innlegg
FRP seier jo ope at dei vil kutte skatter for dei rike
Vis hele sitatet...
Link?

og ta av oljepengane. Det vil jo føre til at den samla formuen blir tappa for kortsiktig glede.
Vis hele sitatet...
Det går da an å investere penger også. Du vet, verdiskapning. Så vi ikke bare baserer oss på olje i fremtiden. Nå investerer vi jo oljepengene i utenlandske selskaper og bidrar til verdiskapning andre steder i verden enn i Norge

Og på kva måte vil ikkje skattekutt for dei rike føre til at dei rike får meir, på bekostning av dei som i dag betaler relativt lite skatt, men har rett på ei rekkje ytinger frå det offentlege?
Vis hele sitatet...
Hvis et skattekutt fører til økte investeringer, vil det gi flere arbeidsplasser, noe som gjør at flere kan tjene penger (og dermed betale skatt).

Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Ja! se hvor mange arbeidsplasser det er i USA, alle firmaer flytter til India så det ikke blir noen jobber igjen i hjemlandet. Privatisering fører bare til en stor globalisering som fører til mindre jobber her.
Vis hele sitatet...
Så det er dumt å skape arbeidsplasser i fattige land? I stedet for å skape jobber, foretrekker du å bare sende u-hjelp så de aldri lærer seg å stå på egne ben?
Frp på grunn av Asyl- og innvandringspolitikk, Arbeids- og sosialpolitikk, Bilpolitikk, Skole- og utdanningspolitikk, Skatte- og avgiftspolitikk. Og har lyst til å oppleve noe annet en AP. Kan umulig bli værre en det er?. Og hvis det blir værre er det jo stortingsvalg hvert fjerde år.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvis et skattekutt fører til økte investeringer, vil det gi flere arbeidsplasser, noe som gjør at flere kan tjene penger (og dermed betale skatt).
Vis hele sitatet...
Dette blir for dumt. Det fins ikke nok arbeidsledige til å veie opp for det "o store skattelettet" som FRP vil innføre.

Per november 2009 var det 69 365 arbeidsledige i Norge. http://www.ssb.no/innvarbl/
Tror du alle disse hadde klart å betale all skatten til resten av Norge som fikk minket sin skatt (når FRP vil ha stort skattelette)?

Og siden innvandrere utgjør omtrent 1/3 av arbeidsledigheten i Norge, så vil dette antallet minke enda mer (pga FRPs innvandringspolitikk). Kilde: http://www.ssb.no/innvarbl/tab-2011-02-03-01.html
Sist endret av Grimdoc; 29. mars 2011 kl. 18:58.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Dette blir for dumt. Det fins ikke nok arbeidsledige til å veie opp for det "o store skattelettet" som FRP vil innføre.
Vis hele sitatet...
Nå kan det jo være et poeng å se lenger enn nesa rekker da. Norge skal tross alt være her om 10, 50, 100, og flere år til. Vi skal ha et liv etter oljen.
Sitat av toeless Vis innlegg
Når parti X i tillegg får 50% av velgerne ved skolevalget så innser jo tenåringen at alle andre tenker akkurat som ham, ergo har han gjort et bra valg.
Vis hele sitatet...
Mange gjør det = bra valg??

Sitat av toeless Vis innlegg
Om sammenligningsgrunnlaget er Angole, nei da er ikke Norge særlig korrupt. Men jeg har åpenbart en helt annen definisjon på hva korrupsjon i Norge er enn hva mange av dere har. Så dette er ikke noe å diskutere videre.
Vis hele sitatet...
Ord har konkrete betydninger. Hvis folk skal begynne å definere dem på forskjellige måter vil kommunikasjon bli betydelig vanskeligere.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå kan det jo være et poeng å se lenger enn nesa rekker da. Norge skal tross alt være her om 10, 50, 100, og flere år til. Vi skal ha et liv etter oljen.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor kort nesa mi er, så klarer du ikke dekke opp et stort skattelette ved at de arbeidsledige kommer seg ut i jobb igjen. Husk at disse også får skattelette når de er i jobb, og dette lille skal dekke opp det alle i Norge fikk i lette.

Og med denne skatten som er igjen, vil du da klare å opprettholde alt som staten finansierer i dag i like stor grad?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå roter du. Vi snakket om hva Frp ønsker å oppnå. Fabuleringene dine om hva politikken vil føre til i praksis får vi ta en annen gang.

Det er greit at du har veldig mange sterke meninger om et parti hvis politikk du ikke har greie på, men det må da være mulig å holde seg til saken?
Vis hele sitatet...
Hvis du fokuserer mer på innholdet i innlegget mitt og mindre på hersketeknikkene dine så er det sikkert fler som er enig med deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis du fokuserer mer på innholdet i innlegget mitt og mindre på hersketeknikkene dine så er det sikkert fler som er enig med deg.
Vis hele sitatet...
Hersketeknikker? Det er da du som lirer av deg ubegrunnede påstander om hvor fæle Frp er.

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Uansett hvor kort nesa mi er, så klarer du ikke dekke opp et stort skattelette ved at de arbeidsledige kommer seg ut i jobb igjen. Husk at disse også får skattelette når de er i jobb, og dette lille skal dekke opp det alle i Norge fikk i lette.
Vis hele sitatet...
Du har hørt om å investere, ikke sant?
Sist endret av hemmeligegreier; 23. april 2011 kl. 18:20.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du har hørt om å investere, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Investering er en utgift som vil lede til framtidig avkastning. Hva slags investeringer er det du ønsker at staten skal gjøre som vil lede til fremtidige avkastninger?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Investering er en utgift som vil lede til framtidig avkastning. Hva slags investeringer er det du ønsker at staten skal gjøre som vil lede til fremtidige avkastninger?
Vis hele sitatet...
Du kan jo lese hva jeg skrev tidligere.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du kan jo lese hva jeg skrev tidligere.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest det, jeg lurer på hva konkret du mener vi skal investere i. Mener du at vi skal kjøpe aksjer i norske bedrifter? Du har vel hørt om Statens pensjonsfond Norge?
Sist endret av Sneipen92; 23. april 2011 kl. 19:16.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Problemet i Norge er ikke nødvendigvis innvandringen. Problemet er at vi ikke har kapasitet til å behandle dem slik det er nå. De fleste innvandrere har en bakrunn fylt av sterke intrykk, og de trenger hjelp til å bearbeide dette. Her er det snakk om kulturkrasj i stor skala. Det hjelper heller ikke at vi behandler alle innvandrere som aliens, og at flertallet av dem holder seg til sitt eget.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Jeg har lest det, jeg lurer på hva konkret du mener vi skal investere i. Mener du at vi skal kjøpe aksjer i norske bedrifter? Du har vel hørt om Statens pensjonsfond Norge?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser det jeg skriver, kan du se hva jeg skriver om lavere skatter. Se på det som en investering.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvis du leser det jeg skriver, kan du se hva jeg skriver om lavere skatter. Se på det som en investering.
Vis hele sitatet...
"Investering er en utgift som forventes å lede til framtidig avkastning."

Jeg skjønner ikke helt hvordan lavere skatter blir en investering, ekspansiv finanspolitikk er et fint hjelpemiddel mot arbeidsledighet, men siden dette ikke er et veldig stort problem i Norge så vil vi heller merke baksiden...inflasjon.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hvordan lavere skatter blir en investering
Vis hele sitatet...
Jeg tror du helt fint skjønner hva jeg mener, så ta orkløveriet ditt i en annen tråd, er du snill.

ekspansiv finanspolitikk er et fint hjelpemiddel mot arbeidsledighet, men siden dette ikke er et veldig stort problem i Norge så vil vi heller merke baksiden...inflasjon.
Vis hele sitatet...
Da er det dette med at vi skal ha noe å leve av om 10, 20, 30, 50, 100 år da. Vi må tenke lenger en nesetippen.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg tror du helt fint skjønner hva jeg mener, så ta orkløveriet ditt i en annen tråd, er du snill.
Vis hele sitatet...
Nei det er faktisk veldig relevant, en investering innebærer at man forventer avkasting. Forventer vi økt avkasting hvis vi senker skattetrykket?

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Da er det dette med at vi skal ha noe å leve av om 10, 20, 30, 50, 100 år da. Vi må tenke lenger en nesetippen.
Vis hele sitatet...
Vil lavere skatter føre til effektivisering og innovasjon innenfor petroleums - og fornybarenergi bransjen?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Nei det er faktisk veldig relevant, en investering innebærer at man forventer avkasting. Forventer vi økt avkasting hvis vi senker skattetrykket?
Vis hele sitatet...
Da kan du jo lese innlegget, så får du svar på det.
AP innfører mer og mer FrP politikk etter som åra går. De vet hva som skal til for å beholde velgerne! Gamle Martin Kolberg trodde jo han hadde knekt "FrP koden". Nå etter at AP har fått tenkt litt etter dennne store bragden ser vi resultatet! Passer aldeles utmerket. Det er rart det der med alle beskyldningene som hagler mot FrP, rasering av trygdeordninger, privatisering, nedlegging av industriarbeidsplasser, dårligere helsevesen for fattige + mye mye annet, det er jo det som har skjedd mens alle andre enn FrP har hatt makta....Ja det grenser til det komiske! FrP haterne som tror de snakker sannhetens evangelium i tale må jo bli forferdet når de ser hvordan AP+SV+Senterparti gjengen utfører sin gjerning i praktisk handling Høyre er vel ikke stort bedre

http://forskningsradet.ravn.no/bibli...200602013.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/07/12/268940.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/07/17/171384.html
Ikke det at du underbygger påstandene dine på noen som helst måte, men hva har linkene dine med saken å gjøre? Er det en generell orientering om hva dagbladet skrev om rundt årtusenskiftet, en kilde eller simpelthen et uhell?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Ikke det at du underbygger påstandene dine på noen som helst måte, men hva har linkene dine med saken å gjøre? Er det en generell orientering om hva dagbladet skrev om rundt årtusenskiftet, en kilde eller simpelthen et uhell?
Vis hele sitatet...
Beklager litt dårlig kildehenvisning. Men, om vi tar vekk Dagbladet linkene så sitter vi igjen med artikkelen "Fortsatt forskjell på fattig og rik". Vil du si deg uenig i påstanden fra de 2 forskerne? Hva er din mening om dette? Og hva er din mening om resten jeg skrev?
Å kritisere kilder er noe alle kan.
Å innrømme egne feil er noe de færreste kan.
Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Beklager litt dårlig kildehenvisning. Men, om vi tar vekk Dagbladet linkene så sitter vi igjen med artikkelen "Fortsatt forskjell på fattig og rik". Vil du si deg uenig i påstanden fra de 2 forskerne?
Vis hele sitatet...
Nei, men nå har jeg da ikke sagt min mening om saken. Jeg skrev innlegget mitt for å påpeke at du bare kom med løs synsing og ingen argumenter - noe du heller ikke gjør ved å be meg om mine meninger. Du fremsatte en rekke påstander om at det som hadde skjedd mens FrP satt ved makten, i følge AP, allerede skjer. Problemet blir da at du for det første ikke argumenterer for det, men legger ved et par ti år gamle artikler om at klasseskillene har økt. Hvordan underbygger disse artiklene påstandene dine? Hvordan kan man bestemme om disse effektene, målt i ulike metrikker, skyldes arbeiderpartiregjeringen og ikke faktorer som internasjonal økonomi, de andre regjeringene som har hatt makten underveis. Er dette en forandring som er kvantitativt like stor som FrPs politikk?

Det er jo en vanlig argumentasjonsrekke å likestille kvalitativ forståelse med kvantitativ: Du blir mindre frisk av både å spise potetgull og fluesopp, derfor er de like ille.

Jeg argumenterer ikke nødvendigvis fordi jeg er stor AP-fan eller sosialist. Det er jo ikke nødvendigvis slik at konklusjonen din er helt gal - den er bare ikke argumentert for på en måte som er meningsfylt i det hele tatt. Det er et gjennomgående problem i denne diskusjonen
Sist endret av ivioynar; 25. april 2011 kl. 09:41.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jeg skrev innlegget mitt for å påpeke at du bare kom med løs synsing og ingen argumenter
Vis hele sitatet...
Høres ut som en beskrivelse av mange anti-Frp-innlegg her, det