Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1105
hei, har ett lite problem internettet mitt har nå de 2 siste dagene blitt veldig tregt! vi snakker 1 mb/s hadde før ca 8-9mb/s. spotify går fra online til offline på ett blunk og tilbake veldig irriterende, alle nettlesere fungerer er bare himmla tregt. er akkurat samme med kabel som med trådløs. har heller ikke gjort noen endringer på router eller noe noen som har noe forslag til hva jeg kan gjør/sjekke ?
noen i huset som driver og laster ned? bror eller lignende?
Sist endret av kvile; 14. oktober 2010 kl. 01:18.
nei. titegn

det er egentlig ikke så svæært problem att nettverket er tregt (foreløbig) er bare sinnsykt irriterende å sitte og høre på en sang så går spotify offline har ingen problemer med for ex msn den går ikke offline og fungerer utmerket, er mest spotify som trøbbler. er det noe jeg kan gjør ?
Jeg har og hatt samme problemet med Spotify, men ikke med nettleseren osv.
den kom litt til seg selv isted men nå er den like fucka som istad
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hva du kan gjøre selv om du har xDSL:
Sjekk at alt av kabling er som det skal, dslkabelen går rett inn i første telefonuttak i huset uten å gå igjennom noen andre bokser (med untak av en splitter vis du har analog/isdn telefon)

Er det andre som bruker linjen samtidig som deg? Ta ut kabler til alle andre bokser en din egen og steng av det trådløse nettet, sjekk om problemet vedvarer.

Logg deg inn på bredbåndruteren du har fått fra ISPen din. Har du NGT finner du denne på 10.0.0.1 andre leverandører har gjerne adresse 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 Finn sync hastigheten i ruteren. (opp og ned lastingshastighet)

Et denne hastigheten lavere en 9000kbps?

Om hastigheten er lavere logg inn i kapaks å se om linjen din er "sertifisert" for noe høyere hastighet en det du faktisk får lever til ruteren. (gjør et adressesøk om husstanden ikke har et telefonnummer) https://metro.telenor.no/metro2-appl...-web/kapaksweb skapaksprovider/prov

Er sync hastigheten som den skal? kjør en ping mot google å se om du har pakke tap.

Kode

ping -n 200 8.8.8.8
Er synchastigheten lavere en hva kapaks sier skal være mulig eller du opplever pakketap på linken kontakt din ISP for feilsøk/retting.
skal prøve å se nærmere på det du sa når jeg kommer hjem fra skolen, sptz
Sikker på at ikke noen naboer eller noe slikt sitter og laster ned på deres linje?
Har du passord på det trådløse nettet?
har passord på trødløsen ja, orker ikke å gjøre dette idag. gjør det i morgen så skal jeg prøve å få gjort det sptz sa
Ligner på pakketap.

cmd --> ping uio.no -n 100

å se hvor mange pakketap du får.
prøvde nettop en speedtest på mudern sin data der ligger det på 7-8 opp mens med meg ligger det på 0.8 ca skal prøve det du sa nå zalox

har nå hoppa over på en annen laptop jeg har og den funker helt utmerket, synst det er litt rart da den data'en som ikke har det helt bra er under 2 måneder gammel er foråvrig skolepc vist det har noe å si
Sist endret av magnus3k; 14. oktober 2010 kl. 22:05.
Lasta ned med torrent i det siste? Routeren min takler ihvertfall ikke det i lengden.. Må resette den etter en stund.
nei, har ikke lastet ned noe torrents på leeeenge faktisk :P