Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1965
Lurer på om flere har erfaringer med selegilin? Det er en anti parkinson medisin. Det er vel den eneste medisinen i Norge utenom adhd medisiner som inneholder amfetamin, og det er faktisk c-prep. Det er Levo-amfetamin vel og merke. Levo er vel ikke det amfetaminet som gir den store rus effekten akkurat, men uansett.

Det er en MAO-B hemmer.
Det skal visst potensere metylfenidat ca 4 ganger og vanlig amfetamin 3 ganger.

Bare det lille utsnittet de "tør" skrive om i felleskatalogen helt nederst:

Proteinbinding: Ca. 80%. Hovedsakelig til makroglobuliner, i mindre grad til albumin. Fordeling: Vd er 500 liter etter 10 mg i.v. Passerer hurtig blod-hjernebarrieren. Halveringstid: Ca. 1½ time. Hemmingen av MAO-B er irreversibel, effekten er derfor uavhengig av eliminasjonshastigheten. Total clearance er 240 liter/time. Metabolisme: Metaboliseres til desmetylselegilin og l-metamfetamin som igjen metaboliseres til l-amfetamin (gir bare ¼-⅓ av d-amfetaminets CNS-effekt). Utskillelse: Ca. 84% i urinen, hovedsakelig som metabolitter (40-60% l-metamfetamin), ca. 15% i feces.

Så som rusmiddel er det nok ikke potent da man må ta 3-4 dobla dose for å oppnå d-amfetamin effekt...

Selv har jeg ei diger pakke med mange 5 mgs selegilin jeg bestilte fra utlandet. Jeg merker tydelig at det potenserer, men har ikke prøvd det alene i seg selv. Jeg måtte da tatt ca 20 mg for å oppnå samme effekt som 5 mg dexedrine.

Men uansett, ser ingen poster om denne medisinen akkurat, så tenkte bare å lage en post.

Anbefaler ingen å potensere effekt av sentralstimulerende med dette om man er oppe i høye doser. Ok, om du tar 10 mg ritalin, vil du få mye bedre effekt sammen med 10 mg seligilin. Men er du typen som inntar et halvt gram amfetamin er jo saken noe helt annet. Bare ta mindre doser sentralstimulerende, potensere, og spar penger (om man får tak i medisinen). Oppfordrer ikke til å potensere på høye doser.

Egentlig lurte jeg bare på om noen hadde erfaring med dette preparatet?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er selegilin på narkotikalisten? Regner nesten med det siden det inneholder amfetamin? Fikk en interesse for selegilin for ei stund siden, men var så usikker på å bestille det i tilfelle det skulle bli stoppa. Hva kan jeg forvente meg tror du hvis det blir stoppa?
Sitat av fjellheim Vis innlegg
Er selegilin på narkotikalisten? Regner nesten med det siden det inneholder amfetamin? Fikk en interesse for selegilin for ei stund siden, men var så usikker på å bestille det i tilfelle det skulle bli stoppa. Hva kan jeg forvente meg tror du hvis det blir stoppa?
Vis hele sitatet...

Selegilin er ikke oppført på narkotikalisten.

Om pakken blir stoppet i tollen, blir det ikke verre enn at du blir bedt om å sende kopi av resept.
§2 ? Hva er det? På blålista så er selegiline oppført som ja på §2 og hennvist til narkotikalista §2 ! Slik jeg forsto det så var det ulovlig men kan nok bare være jeg som suller ja...