Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 643
Hei, jeg har et problem i vista. Jeg får ikke tilgang til internett. Dvs jeg har tilgang gjennom IPv4 men ikke IPv6. IPv6 tilkobligen er begrenset står det når jeg ser på tilkoblingen.

På pcen er både Win XP MCE som funker helt knirkefritt, og Win Vista Ultimate Edition instalert, det er på den instalasjonen at problemet er. Jeg har tilgang til weben gjenom en thomson speedthouch 510i adsl router fra telenor. Jeg har et Sapphire RD580 adv mb med realtech og marvel jukon innebygde gigabits nettverks kort. Har prøvd å få tilgang gjennom begge disse. Oppdatert deres drivere osv. Men uten å lykkes.

Men så til problemet, jeg bruker vanligvis opera 9.23 og når jeg lukker det får jeg opp en feilmelding fra vista om at det har skjedd en feil og at programet, men den kommer opp 5 sekunder etter at programet faktisk er lukket. I IE skjer akkuratt det samme. Jeg får ikke tilgang til routeren når jeg skriver inn IPen til routeren, i både opera og IE. Men, det merkelige er winupdate fungerer helt fint, det samme gjelder et værprogram på sidebaren. WoW fungerer heller ikke, får ikke engang åpnet det uten å få opp WoW-error. Når jeg lukker WoW-error får jeg opp samme feilmelding som når jeg lukker IE og opera.

Er det noen her som har noen anelse om hva som er feil?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er det en god grunn til at du antar ISPen din støtter IPv6? Eg har ikkje høyrt om ein einaste norsk ISP som støtter det ut til sluttbruker. Med andre ord, bare fjern IPv6-støtta. Den er heilt verdiløs for deg.
Nei ikke vet jeg, skal prøve det når jeg kommer hjem igjen. Vil bare gi dere mest mulig info, er ingen ekspert på dette feltet som du sikkert skjønner. takk for svar
Sist endret av flygutt; 12. september 2007 kl. 23:28.
Ut ifra modem typen du har vil jeg anta du har Telenor som ISP.
Disse leverer ikke IPv6 native til sluttkunde. Modemet støtter det heller ikke afaik.

Hadde du hatt behov for IPv6 hadde du nok allerede visst at Telenor ikke leverer dette, og brukt en tunell.
OK, la meg si det slik, jeg driter i IPv6 funksjonalitet, jeg bare anntok at det var det som var problemet siden det sto begrenset tilgang. Dere trenger mao ikke skrive mer om det, siden det åpenbart ikke er problemet.

Takk for at jeg har fått klarhet i det ihvertfall, men det har enda ikke løst problemet med at jeg ikke får ordentlig tilgang til internett.

Jeg har hatt problemet før. Men det kom rett før jeg uansett skulle formatere Vista partisjonen og legge inn alt på nytt, det fikset problemet, men jeg har verken tid eller lyst til å reinnstalere Windows hele tiden. Så er det noen som vet noe som helst om problemet mitt?
Sist endret av flygutt; 13. september 2007 kl. 03:58.