Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1372
Heisann!

Nå har det seg sånn at den gamle musa mi har blitt ødelagt og i den forstand så skal jeg kjøpe meg en ny en.. Prisklassen bør være under 800 kr. Noen av mine venner har en slik logitech g5 de er storfornøyd med den, så det jeg lurer på er om det finnes noen bedre alternativer? Det skal altså være en gamingmus som er god og skal koste under 800 kr. Hvis dere har noen erfaringer med andre spillmuser eller en g5 så er det bare å dele det med oss!

Takk på forhånd!

Ha en riktig God jul fortsatt!
G5 ftw!! Sitter å gamer cs med den nå, det er en sykt presis og god mus å holde i. Den er litt dyr, men hvis du er en ordentlig gamer, så syns jeg absolutt du skal kjøpe denne musa. Har ikke vært borti noe bedre. Dropp razer musene. Et godt alternativt er MX518.
sitter med g5 as we speak. er storfornøyd med den. er helt perfekt til hånda mi. den har også to veldige praktiske knapper som skrur opp eller ned sensen på musa. pluss en såkalt "vekt patron". pleier og ha den så lett som mulig når jeg spiller og veldig tung når jeg feks redigerer bilder
Trådstarter
Så det er altså tommel opp for g5? Hørt at Logitech MX Revolution er en ultimat spillemus noen som har noen erfaringer/formeninger om det?
Hørt at Logitech MX Revolution er en ultimat spillemus noen som har noen erfaringer/formeninger om det?
Vis hele sitatet...
bull.. Har prøvd den, G5 pisser på den musa.
Kjøpte meg G5 på plain bull en gang, begynte å spille CS etter innkjøpet, så mye kan den faktisk gjøre med deg ;p
Men slutta etter en stund, ettersom jeg aldri har helt likt cs..
Logitech g-5 er nais, men jeg sitter her med en razer copperhead og jeg må si at den er bedre, men det er jo min mening da
G5, drit i at den koster litt mer, de 300 kr ekstra hadde du bare kasta bort på hor uansett.
Er verdt det! G5 og G15 blir en flott kombo
Etter personlige erfaringer så mener jeg du bør velge G5! Har hatt både MX518 og bruker G5 nå. Akkurat i din prisklasse.
G5 er den beste datamusa jeg noengang har prøvd. Det er rett og slett ubehagelig å bruke andre datamuser, fordi de ligger ikke like perfekt i hånden, har ikke like bra funksjoner. Og det beste er at man kan bestemme omtrent hvor tung musa skal være. G5 er et godt kjøp.
Sitter nå med en Razer Copperhead i hånda, og er den beste musa jeg noen gang har hatt..har prøvd G5, men den var ubehaglig i forhold til razer, også betaler du i dyre dommer for de dumme vektene som er helt nytteløse..
Sitat av PolkagrisLaila
Sitter nå med en Razer Copperhead i hånda, og er den beste musa jeg noen gang har hatt..har prøvd G5, men den var ubehaglig i forhold til razer, også betaler du i dyre dommer for de dumme vektene som er helt nytteløse..
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, vektene under er helt unødvendige.
Selv bruker jeg MX 518 og er storfornøyd, merker egentlig ikke noen forskjell på den og G5.
Valget ditt blir altså om du skal ha en stor klumpete g5 eller en lavere razer. Jeg anbefaler at du tenker over hva du vil like best av klump og lav. Jeg for min del er razer fanboy.

Edit: Måtte nesten slenge meg på å le av g5 vektene for et påfunn
Jeg sitter rett på siden av en Razor Diamondback, og den er faktisk ikke mye lavere enn mx518.
Knappene ligger kanskje lavt, men razoren er også veldig høy på midten.
Fikk G5 til jul. Storfornøyd
Alltid foretrukket den formen. Passer best i hånda mi.
Men er vel en smakssak egentlig. Finn ut hva som passer deg best?
Har også G5 og vil bare si at det er ett godt kjøp for den som gamer og du treffer VESENTLIG mer med en G5 enn de fleste andre jeg har prøvd! ThumbsUp!
Trådstarter
Da er g5 kjøpt!
Sitter som en drøm har prøvd og game litt, funker det

Betalte 525 kr for den, det er jo ganske billig synes nå jeg, er storfornøyd selvom jeg bare har hatt den noen timer :-)
Trådstarter
sry dobbel post!

Hva slags musematte anbefaler dere? Det er altså en Logitech g5 det er snakk om.
Jeg vet at det har mye og si om det er tøy eller glass så hva synes dere er best eller hva anbefaler dere?

Takk så mye :-)
jeg bruker qck steel pad. funker fjell den. laser muser funker ikke på glass. iallefall ingen av de jeg har prøvd
Jeg har både G5, MX518 og MS intelli 3.0. Jeg har Steelpad QcK+, Steelpad 4S,Steelpad S&S, Qpad xxl og func 1030.

Beste mus (Best=1)
1. MS intelli 3.0
2. MX518
3. G5

Rører ikke G5 med pinne engang. Scrolle hjulet er "løst" for at man skal kunne ta det sidelengs. "mouse1" og "mouse2" er glatte, vanskelig med sniper (AWP/AWM) feks. G5 henger også hvis du bruker alt annet en "Super highsense".

MX518 er en veldig god mus.

MS intelli 3.0 er en vinner, men med MX518 rett under. 3.0 sitter veldig godt i hånda mi.

Av musemattene er Qpad den beste.

3.0 og Qpad XXXL.
Sitat av SpideQ
sry dobbel post!

Hva slags musematte anbefaler dere? Det er altså en Logitech g5 det er snakk om.
Jeg vet at det har mye og si om det er tøy eller glass så hva synes dere er best eller hva anbefaler dere?

Takk så mye :-)
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte min QpadCT på pcutstyr.no og er storfornøyd med den! G5 og den matta lever i harmoni. Gir en strålende og perfekt gli! (mener jeg da).
"QpadøCT, Black, Medium,4mm, Gamingmatte med Hybratek overflate og glidz "
Jeg bruker S&S og dette funker helt fint for meg, har både IE3.0 og MX518 som jeg bruker på de 2 S&Sne jeg har.
Du må uansett ikke finne på å kjøpe matte i glass.
kjører MX518 per idag, har ikke prøvd G5 men har en kammerat som bytter ut mus hele tiden for og være på den fronten osv, han sier ihvertfall at fra MX518 til G5 er det ikke stor forsjell. er vel bare en liten design forsjell og noe extra knapper som står til pynt.

men skal du først kjøpe deg en mus kan det jo være like greit og kjøpe G5
Hei, Jeg sitter her med en Creative Fatal1ty 1010 Mouse på en Icemat, Funker helt perfekt for meg
synes du skal gå for MX518 den er evig chill!
Sitat av zaXu
Valget ditt blir altså om du skal ha en stor klumpete g5 eller en lavere razer. Jeg anbefaler at du tenker over hva du vil like best av klump og lav. Jeg for min del er razer fanboy.

Edit: Måtte nesten slenge meg på å le av g5 vektene for et påfunn
Vis hele sitatet...
Tydelig at du er en fanboy, (ehm, noe som jeg er også for g5). Men faktum er at G5 ligger tett mye bedre i gånda, den er glattere, og vektene funker faktisk. Men jeg er rimelig følsom på vekt på musa, men jeg syns det er digg med en tung mus.

Sitat av Monzter
kjører MX518 per idag, har ikke prøvd G5 men har en kammerat som bytter ut mus hele tiden for og være på den fronten osv, han sier ihvertfall at fra MX518 til G5 er det ikke stor forsjell. er vel bare en liten design forsjell og noe extra knapper som står til pynt.

men skal du først kjøpe deg en mus kan det jo være like greit og kjøpe G5
Vis hele sitatet...
Jeg bruker alle knappene på G5en.
Jeg har prøvd det meste av muser og musematter og har funnet ut at ie3.0 er det desidert BESTE gaming musen som er laget.Nå som de endlig har startet og laget den igjen vil jeg ikke kunne si NOE dårlig om denne musen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325855

Når det gjelder musematte vil jeg anbefale http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305605

Jeg har selv DKT matta men den finner jeg ikke på noen norske sider
Ser de fleste av dere anbefaler G5, noen som har erfaring med G7 når det gjelder gaming? Vet jo mange har fobi mot mus uten ledning. Men kunne tenke meg å prøve dette, men hadde vært kjekt med noen erfaringer.
Jeg har en Icemat. Brukte den et par dager før jeg ga den bort. Jeg har en MX1000 Lasermus, og den funker helt fint på hva som helst. Den funker tilogmed på speil og glass og hva som helst.

Grunnen til at jeg ga bort Icematen var at... den bråkte noe helt SYKT. De små greiene som følge med derimot er helt geniale. Nå glir musen rundt helt lydløst på hva som helst, bortsett fra Icemat.

Som gamingmus vil jeg ikke anbefale mx1000, den veier masse slik at reaksjonen blir litt treigere. For gaming, kjøp noe som ligner, bare at den er lettere. Mx518 er genial.