Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 876
Heisann! Skal gå over Hardangervidda i påska, og lurte på hva av fotoutstyr det er verdt å drasse med på. Noen forslag? Har tilgang på blant annet dette:
Speilrefleks
Objektiv 18-55mm, 90mm Macro, 70-300mm, 200-400mm
Fjernutløser
Stativer
Blits

Sikkert noe jeg har glemt også

Tusen takk!
kamerahus, 18-55 og enten 70-300 eller 200-400 (jeg hadde valgt førstnevnte). ekstra batteri og minnekort. resten er dødvekt
Sist endret av liasis; 23. mars 2013 kl. 11:44.
Hadde jeg hatt tid og vært like sprek ville jeg tatt med følgende:

Kamerahus (no shit)
18-55 (landskapsbilder gjør seg best med vidvinkel, spør du meg)
70-300 (Kan være du skal fotografere noe annet også)
Stativ (F.eks. for bruk til fotografering av stjerner på nattestid eller for å holde blitz hvis du tar den og fjernutløseren med).

Ville tatt med alt utenom 200-400 og 90mm macro
Trådstarter
32 0
Dette høres bra ut. Hva er det dere tenker man typisk bruker telezoom til midt utpå vidda? Har også litt planer om å klare noen "Startrails", så tar nok med en liten gorillapod.
Sist endret av Dumipappen; 23. mars 2013 kl. 12:12.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
[COLOR="DimGray"]nFF:[/COLOR]Fotoutstyr: Hva er ditt On-the-go-oppsett? kan være relevant.

Alt etter hva du vil fotografere, hvor ofte du fotograferer (bæremåter) o.l.: «Det spørs».

Teleobjektiv kan være nyttig om du finner dyr du har lyst til å fotografere. Lanskapsbilder funker det også for.

Vurdér veldig om du trenger flere enn ett objektiv. [COLOR="DimGray"]wp:[/COLOR]Hardangervidda er ganske stor.

Jeg ville tatt med 70-300 mm, og en bra bæreløsning. Jeg har sett at de selger Blackrapid.com på Japanphoto. Stativ? Psh. Improvisér. Kjøp ev. en http://thepod.ca/ - Finnes også på Japanphoto.

På skitur ville jeg nok foretrukket noe som CottonCarrier.com, men du får ikke tid til å få den fraktet hit. Kanskje til neste gang.

Fjernutløser tar ikke mye plass, og er et must om du skal få med startrails. Gorillapod? Test at den funker med objektiv og kamera først. At de ikke er for tunge, og den begynner å bevege seg. Det finnes forskjellige størrelser.

Om du må spørre om du bør ta med blits: Nei. Les strobist.com når du kommer tilbake fra turen.