Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 695
Hei.

Vi har akkurat kjøpt oss ny router, en D-Link. Vi skal ha denne til å kommunisere med det nettet som vi alt har, men det klarer vi bare ikke.

Routeren er av typen DWL-2100AP.

Kan noen hjelpe?

På forhånd takk

mvh Genetic
Hva er problemet? Koble den fysisk opp? Eller noe software?
Genetic's Avatar
Trådstarter
Vi skal ha den til å kommunisere med det nettet som vi har gående i huset. Hvordan gjør man det på en slik boks?
Sitat av Genetic Vis innlegg
Hei.

Vi har akkurat kjøpt oss ny router, en D-Link. Vi skal ha denne til å kommunisere med det nettet som vi alt har, men det klarer vi bare ikke.

Routeren er av typen DWL-2100AP.

Kan noen hjelpe?

På forhånd takk

mvh Genetic
Vis hele sitatet...
det er ikke en router, det er AP, vil si den gjør kun om fra ethernet(lan) til wlan.
normalt har disse har normalt ip 192.168.0.X last ned angry ipscaner eks og scann etter den på den ip rangen.
login er admin (ikke noe password)
så fyll ut gateway/ip så den er på samme nett som router din.
neste er og bytte til en fast kanal.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Skal jeg logge inn fra ip-scanner?

Hvis nei: Hvor skal jeg logge inn fra?
Har dere en switch stående der allerede? Eller har dere bare adsl-modemet? Får du tegnet et lite opsett? Så kan jeg prøve å forklare deg
Genetic's Avatar
Trådstarter
Nå er jeg ikke 100 % sikker på hva du mente...

Ok, Vi har selve boksen stående her. Den har vi plugget til pc med en nettkabel. Dette er alt vi har stående her. Vi har et internett som står og går, og som vi gjerne skulle fått boksen til å kommunisere med. Det er altså dette jeg plages med.
Ser det sånn ut? http://i357.photobucket.com/albums/oo13/bjqrn/oppsett.jpg
Sist endret av bJQRN; 26. juni 2009 kl. 10:11.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Den er sånn. Trenger jeg mer enn dette?
Sist endret av Genetic; 26. juni 2009 kl. 10:24.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Eller, når jeg ser nærmere etter: Ja, den er sånn som du oppga den :P
Ja, sånn må gjøres da. Lettere om du bare hadde kjøpe en trådløs router. For den kan gi ut trådløst nett og har 4 porter. Altså du trenger en switch eller router.http://i357.photobucket.com/albums/oo13/bjqrn/oppsett2.jpg
Sist endret av bJQRN; 26. juni 2009 kl. 10:36.