Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3485
Heisann!

Er det noen der ute som har testet Airbnb i anledning ved utenlandsreiser?

Vi er tre gutter som tenker å dra til Tyskland (eller et annet EU land) om et par måneder. Har funnet en del billige (4000-6000 for 5 netter) leiligheter på Booking.com. Fant nettopp Airbnb, og ser at man ofte får større og mer moderne leiligheter for samme sum.

Det jeg er ute etter er litt innspill fra noen som har erfaringer med å leie leiligheter fra privatpersoner på slike reiser. Hvordan er det å forholde seg til en privatperson kontra et hotellselskap for eksempel? Har man plutselig mindre rettigheter og så videre dersom det skjer noe?

Ser at mange ikke ønsker festing i leilighetene sine, noe jeg skjønner godt. Men sjansen for at vi kommer til å drikke og stikke på byen er nok nærmere 99,9%. Får man ofte mindre tøyler på sånt (litt moderat støy osv.) når man leier av privatpersoner? Nå kommer vi ikke til å invitere ukjente inn i leiligheten eller svinge oss etter lysekronen heller da.
Jeg brukte det masse i Italia. Noen rare skruer, men også mange veldig hyggelige mennesker som kjørte oss dit vi trengte og hjalp oss med å forklare veien hit og dit osv. Kan fint ende opp med veldig god beliggenhet i forhold til pris også.
in1ear-outURmother
24 6
AirBnB er helt kurant. I tillegg til å lese tidligere gjesters erfaringer, kan du også på forhånd ta kontakt med utleier med eventuelle spørsmål du måtte ha.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har brukt det flere ganger, blant annet en måned i Buenos Aires, en uke i Paris og endel dager i København og Basel.

Eneste minus er at noen iblant ikke har helt oppdatert kalender, så jeg sender alltid spørsmål til 3-4 aktuelle og spør om dagene er ledige.

Ville ikke booket flybillett før jeg hadde fått svar på det, selv om man jo normalt alltid finner noe annet

Lykke til!
Har brukt AirB'n'b masse.
Synes det er finfint, spesielt om man er flere så er det mye hyggeligere enn hotell og ofte veldig mye billigere.
Min erfaring er at folk har null problem med at man har et lite vors eller at et stille nach foregår, det folk ikke er gira på er at du skal leie leiligheten dems og ha Party(med stor p). Hold støynivået passe lavt og ikke vekk naboene, så går det så fint.
Hvordan det er med rettigheter ol kan jeg dessverre ikke si noe på, men har aldri hatt noen problemer med tjenesten.
Har brukt det over 30 ganger. Er det problemer så må du ta kontakt innen 24 timer etter at du har sjekket inn. Airbnb hjelper deg å booke nytt sted om du har gått på en smell.

Overfor utleier har du har så å si ingen rettigheter. Han kan kaste deg ut på kort varsel, avbestille rett før / ikke dukke opp, så det er greit å være forberedt på det. Sjekk ikke inn på kvelden f.eks
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har erfaring med dette i Norge? Har lurt på å leie hytte/sommerhus eller liknende med venner. Men er det slik at eieren tar kontakt eller kan komme uanmeldt innom? Kan tenkes at vi tar en spliff på kvelden, uten at eier nødvendigvis bure vite om dette..
Alt kan jo skje. Men en høflig og profesjonell utleier ville aldri kommet uanmeldt innom.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har testet Airbnb felre ganger fe i Espania eller Hellas, ingen problem og jeg var veldig glad anbefales!