Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1451
første er om det er noen som kan anbefalle noen enkel bok eller nettsted å bruke til å lære de mest vanlige tingene til å lage noenb apps selv. driver med en innføring av det på http://msdn.microsoft.com. skulle hatt en bok jeg kunne slått opp i.

for jeg har kjøpt meg Nokia Lumia 920. her tenkte jeg å lage noen apps jeg kan få brukt for i tjeneste samenheng og hobby og intresse. men først må jeg lære meg å bruke verktøyet...

Takk for alle tipsene
Kan du noe programmering fra før? Har aldri laget noen "metro"-apps, men slik jeg har forstått det har du tre veier å gå:
  1. html5/JS (kompileres på et eller annet vis?)
  2. C++
  3. C#/VB

Det meste du trenger spesifikt for windows-utvikling finner du nok på msdn/blogger fra microsoft folk. Er det en bok i et programmeringsspråk du er ute etter? eller mer metro-spesifikt?
Meiner du kan skrive dei i HTML5, så det burde vere easypeazy i grunn.
Trådstarter
34 2
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Kan du noe programmering fra før? Har aldri laget noen "metro"-apps, men slik jeg har forstått det har du tre veier å gå:
  1. html5/JS (kompileres på et eller annet vis?)
  2. C++
  3. C#/VB

Det meste du trenger spesifikt for windows-utvikling finner du nok på msdn/blogger fra microsoft folk. Er det en bok i et programmeringsspråk du er ute etter? eller mer metro-spesifikt?
Vis hele sitatet...
er vel i stratgropa på dette. kan bare litt om dette. men jeg ønsker å kunne kansje læremeg en del med programeringer av diverse programeringsspråk. jeg holder på med å bruke Visual Studio Express.til å gå igjenom en 30 dagers innføring. fant gratis boka som jeg kan se i.

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Meiner du kan skrive dei i HTML5, så det burde vere easypeazy i grunn.
Vis hele sitatet...
den ene jeg har forsøkt meg på å lage litt av er i Visual c#. men skal vel snuse litt på de andre fungsjonene etter vært tenker jeg
Vist du vil lære deg fleire språk så ville eg ambefale å lære java først, det er det eg driver med no, også gå over til c#/c++. javascript/html/css nokk også kjekt å kunne, men det er jo for det meste for web. HTML er heller ikkje så vanskelig, men det er ganske begrensa. Java kan du bruke til så og sei alt utenom windows phone og iOS.
For det første anbefaler jeg deg at du sjekker litt nøyere opp i fordeler ulemper med de forskjellige veiene for utvikling, og velger den som passer deg best. Anbefaler deg også å ta 10 dagers free trial på pluralsight.com å sjekke ut hva de har å by på på W8-fronten.

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Vist du vil lære deg fleire språk så ville eg ambefale å lære java først, det er det eg driver med no, også gå over til c#/c++. javascript/html/css nokk også kjekt å kunne, men det er jo for det meste for web. HTML er heller ikkje så vanskelig, men det er ganske begrensa. Java kan du bruke til så og sei alt utenom windows phone og iOS.
Vis hele sitatet...
what? Hvis han spesifikt sier han vil jobbe med wp8 er det overhode ingen grunn til å begynne med java.
neinei, men vil man ha eit lite grunnlag for programmering likte den pluralsight.com sida btw!
Er du nybegynner ville jeg startet med C# i Visual Studio. Det er mye drag'n'drop GUI om du bruker Blend.
HTML\JS API-ene er vanskelig å forstå og det er ikke like mange tuts og dokumentasjon.
C++ er det bare å glemme.
Trådstarter
34 2
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
For det første anbefaler jeg deg at du sjekker litt nøyere opp i fordeler ulemper med de forskjellige veiene for utvikling, og velger den som passer deg best. Anbefaler deg også å ta 10 dagers free trial på pluralsight.com å sjekke ut hva de har å by på på W8-fronten.



what? Hvis han spesifikt sier han vil jobbe med wp8 er det overhode ingen grunn til å begynne med java.
Vis hele sitatet...
det som er tanken på den ene appsen jeg tenker meg å ha er en eller annen apps å lagre denne infoen og kansje vis det er mulighet å få den overført i kansje exel liste. men som sakt jeg vet hva jeg kommer til å velge som platform til dette. men jeg skal kunne få dette over på hjemmesiden på en enkel måtte. og at det er mulighet å søke på reg nr i appsen. men har ikke tenkt så langt om bilde pr kjøretøy...

http://www.modell-utrykning.com/windows_mobil.html
▼ ... noen uker senere ... ▼