Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1662
God kveld freaks!

Driver å lager en hjemmeside i flash til min far sitt bilverksted. Under "Bestilling av time" har jeg planlagt at det skal komme et skjema som folk kan fylle inn for å bestille på en enkel måte. PHP mail-skjema tror jeg kanskje det heter.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan man lager det. Er det noen som har koden?
God morgen.
Flash? Det prosjektet hadde jeg bare lagt fra meg med en gang. Flash er en teknologi som er døende til de grader, du får ikke brukt den på noen iPhone eller iPad, den er svært dårlig mtp SEO osv. Fysj rett og slett.

Jeg hadde anbefalt deg å gå for vanlig html, og html5 om du trenger noen spennende effekter som vanlig html ikke tilbyr.
Bruk wufoo.
Beklager at ikke heller jeg kan svare på spørsmålet ditt ordentlig, men du burde prøve å gjøre alt i Wordpress! Sinnsykt mange muligheter, og du kan installere en widget som heter "Contact form plus" eller noe, som gjør akkurat det du ønsker. Har brukt det selv med suksess Anbefales!
Trådstarter
22 2
Takker på svar , men prøver flash for denne gangen.

Er det noen som har AS3-kodene til skjema-innebygging i flash?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hvzlatan Vis innlegg
Takker på svar , men prøver flash for denne gangen.

Er det noen som har AS3-kodene til skjema-innebygging i flash?
Vis hele sitatet...
Du må ha en serverside-komponent også. Så må flash sende data som POST til server-side-scriptet.

Eg kan ikkje flash, men googling etter t.d. 'POST request flash', 'form AS3 flash' burde kunne gi deg ganske mykje hjelp.
Vil på det sterkeste fraråde deg å lage en side i flash. Ressurskrevende program som ikke kan sees og brukes av alle brukere. En god side i html5 tilpasset alle nettlesere, smarttelefoner og tablets er 100 ganger bedre å satse på.
Trådstarter
22 2
Problemet er at jeg ikke har ferdighetene til å få det til like bra med html. Har en kompis som er utrolig god i flash og han lager ting som jeg ikke er i nærheten av å klare med html. Så lenge det ikke er noen som vil kopiere det han har laget med bruk av html, blir det nok flash denne gangen.

Planen er å lage en veldig enkel side med kun den viktigste informasjonen i html for brukere av mobil/nettbrett. Det skal vel være mulig?
Trådstarter
22 2
Gidder ikke å lage en ny tråd. Hva er koden for at hjemmesiden skal tilpasse seg skjermen? Bruker fortsatt flash.
Dette gjør en erfaren webutvikler på 15 minutter. Å rote i flash er så hinsides tullete...
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Fysj og fy...

Hvilket år er vi i nå da?
Flash for en nettside... hiv det langt vekk, bedre å mekke noe i html og php eventuelt python (django).

Mye bedre, brukervennligt og resurseffektivt (er det et ord?? :P) en Flash.
Trådstarter
22 2
Så er ikke vi erfaren. Vi har kun gått 2 år på medier og kommunikasjon.

Jeg gidder heller ikke moralprekener fra dere som ikke liker flash. Har dere ikke svaret på spørsmålet mitt, kan dere la være å svare.
Sitat av hvzlatan Vis innlegg
Så er ikke vi erfaren. Vi har kun gått 2 år på medier og kommunikasjon.

Jeg gidder heller ikke moralprekener fra dere som ikke liker flash.
Har dere ikke svaret på spørsmålet mitt, kan dere la være å svare.
Vis hele sitatet...
Sett mye "vil ikke ha moralprekener" og lignende på freak, men jeg forventet ikke å se det i en flash-relatert sammenheng.

Det folk frem til her: Du gjør faren din en bjørnetjeneste. Problemet du har nå er et godt eksempel på hvorfor du blir frarådet flash.
Det handler ikke om moralprekener, det handler om at å lage nettsider i flash er helt på trynet. Det finnes ingen unnskyldning for å bruke flash.

1. Hvordan har dere tenkt at besøkende skal finne fram til nettsidene? Søkemotorer klarer ikke å indeksere innhold som ligger i flash, en søkemotor vil kun se at det ligger et flash-objekt der. Dermed vil den ikke dukke opp på søkeresultater, selv om søketermene matcher innholdet i flash-objektet godt.

2. Det er MANGE som ikke har flash! Dette gjelder ikke bare iphone, ipad o.l., men veldig mange installerer tillegg som "Flash Block" eller unngår å innstallere Flash i nettleseren, på grunn av at Flash er såppas ressurskrevende. Man har også en god del arbeidsplasser hvor flash ikke tilgjengeligjøres på PCer til ansatte, da de uansett ikke har bruk for det. Du skriver at dere skal vise en enkel HTML side med viktig info for de som ikke har flash, hvordan har dere tenkt å scripte dette, slik at HTML-siden vises istedenfor?

3. Det finnes utrolig mange gode alternativer. Gå f.eks. på http://www.themeforest.net eller lignende, finn et wordpress theme, de fleste har mange muligheter når det kommer til å spesialtilpasse. Da trenger man ikke å ha kunnskaper om HTML engang, de fleste themes handler uansett i størst grad om fargebruk og bildebruk. Da får man en nettside som holder seg innenfor dagens standarder, og er tilgjengelig for alle. I tillegg vil den være søkbar i søkemotorer o.l. Jeg kan ikke se at du har kommet med et eneste holdbart argument for hvorfor flash er en bedre løsning.

4. Flere grunner? Velg og vrak:
http://www.foliosnap.com/whynotflash.php
http://www.searchenginejournal.com/5...se-flash/3949/
http://www.pat-burt.com/adobe-flash/...-your-website/
http://www.useit.com/alertbox/20001029.html

Du bruker som argument at "kompisen din kan flash", men likevel sitter du her på forumet og maser om å få ferdige koder for å lage rimelig grunnleggende funksjonalitet. Hva med å høre på litt fornuft? Alt i alt, så er det sannsynligvis mer fornuftig å ikke ha en nettside, enn å ha en flashbasert en.
Sist endret av danielsk; 29. oktober 2012 kl. 18:39.