Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5372
Halla freaks, ble netopp fratatt lappen av den lokale politibetjenten som var på vei hjem fra jobben i sin sivile bil (altså ikke en politibil, hva nå enn det har og si). han sa han skulle beholde lappen til mandag og at jeg måtte møte opp på lensmannskontoret den dagen. Det som skjedde var at jeg tok forbikjøring på han i en 50 sone, hadde kanskje 100-120 og han la seg på hjul etter meg og blinka villt med lysa. Jeg stoppa 500-600m lenger borti veien, og det var først da jeg så at det var han. Han nevnte at det var en liten kjangs for at jeg fikk lappen tilbake, og kun fikk et forelegg. så da lurer jeg på hva mine sjanser er? må også slenge med at han beholdt lappen fordi om jeg ikke samtykte.. (beklager rotete innlegg og skrive feil)
Du har generelt ikke den største sjangsen til å vinne noe på dette. Vet andre har blitt tatt på denne måten, uten å få lappen tilbake.
En politibetjent er alltid på jobb, selv i sin private bil så.

Men:
Hvilke beviser har mannen å komme med, annet enn sine egne ord?
Var forbikjøringen din uforsvarlig?
Sitat av Cigarettebuffet Vis innlegg
så da lurer jeg på hva mine sjanser er?
Vis hele sitatet...
Sitat av Cigarettebuffet Vis innlegg
Han nevnte at det var en liten kjangs for at jeg fikk lappen tilbake
Vis hele sitatet...
Du har jo allerede svart på spørsmålet ditt, så skjønner egentlig ikke hva du er ute etter.
Tror den blir klassifisert som uforsvarlig ettersom dette skjedde på en landevei uten midtstriper og jeg brukte ikke blinklys

Mandokir: Det jeg lurer på er hvor mye jeg må ut med viss dette skulle bli et forelegg, og hvor lenge jeg mister lappen viss det verste skulle skje..
Sist endret av Cigarettebuffet; 16. mars 2012 kl. 16:35.
Hvis du hadde 100 - 120 i en 50-sone så forstår jeg godt at du mistet lappen. Og ja, det er nok klassifisert som uforsvarlig.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tror ikke du skal bekymre deg over at du ikke brukte blinklys når du kjørte forbi, når du allerede lå i over 100 i ei 50-sone.

Ikke for å la moralen ta over, men kanskje greit det gikk som det gikk, sånn til neste gang.
Han hadde ikke måling, som jeg glemte og nevne..
Trenger i utgangspunktet ikke å bruke blinklys da.

Fortsatte du i 100-120, og han hang seg på deg?
Eller kjørte du bare forbi i 100-120, og så senket farten etterpå?


En enkel forklaring til dette kan jo være at "du ikke liker å ligge bak andre, og ville fort forbi for å være kortest mulig på motsatt side av veien".
Om veien framover var oversiktlig, og du reduserte farten etter forbikjøringen, så tror jeg du skal få lappen tilbake på mandagen igjen uten store problemer.

Om ikke, så må du nok regne med å være uten lappen i minst 3 mnd. Vanskelig å si hvor hardt de kan straffe deg, uten noen former for videobevis, eller vitne/annen politibetjent som bevis.
lefsespiser
lefze's Avatar
Først og fremst; var politimannen ALENE i bilen?

Altså, har han noen andre beviser(måling) / vitner for at dette har funnet sted, bortsett fra seg selv?

I så fall kan du godt miste lappen etpar måneder.
Men var politimannen alene i bilen, og ikke har noen andre vitner så har han en dårlig sak på deg, og du har stor sjangse for å få tilbake førerkortet ditt, hvis du spiller korta dine riktig.
Sist endret av lefze; 16. mars 2012 kl. 16:48.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan jo komme med en foreskrift:

"..dersom fartsoverskridelsen har skjedd i tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring kan førerkortbeslag vurderes mildere..."

Men når fartsgrensen var 50. Og han kjørte i 50, så er det lite troverdig det slår gjennom.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Det du kan prøve på er jo å få han til å miste lappen også, ettersom han fulgte etter deg da han var sivil:P

Men jo, 100-120 i en 50 sone, det er jævli drøyt, og farlig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fleff: 120 i 50-sona er nok til ubetinga fengsel. Mildare vurdering vil sei langvarig førarkortbeslag, betinga fengsel og heftige bøter.
Men når du tittet på speedometeret når du kjørte forbi lå du vel aldri høyere enn 60? Og du kan jo ikke forstå hvorfor det skulle bli noe særlig sak ut av dette, og du kan ihvertfall ikke forstå at han skulle ta fra deg lappen når han ikke var i tjeneste engang? Han har ikke måling, og du er jo fast bestemt på at du ikke lå høyere enn 60..
senkte farten ett lite stykke etter forbikjøringa (ca 200-300m) men bare ned til 70-80 så det ser vel egentlig ganske mørk ut. Jeg kan også risikere og miste jobben etter som jeg leverer pakker for firmaet, vill det hjelpe og nevne dette på mandag?
RydEN: Det vil nok aldri skje. Politiet er flink til å beskytte sine egne, i tillegg til at politiet har lov til å bryte fartsgrensen, om de er ute etter noen kriminelle. Selv i privat bil, på "fritiden".

Var det han selv som opplyste deg om farten din? Eller fikk han ikke "registrert" den?

Men siden du senket farten med en gang etterpå, så ser det jo meget mye lysere ut. Nevn dette, og si at du senket farten til rundt 60 etterpå. Da vil du i beste fall, bare få en liten bot.

At du også lever av å levere pakker, så vil det også hjelpe på en god del. Men mye mulig må en domstol ta seg av den delen.
Sist endret av Blackkoz; 16. mars 2012 kl. 16:56.
Caracalla: Sorry men han sa han var sikker på at jeg var over 100, men det er verdt et forsøk på mandag..
Nekt, Seriøst. Hvis han var alene i bilen og har null beviser har han ingen sak.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Trenger i utgangspunktet ikke å bruke blinklys da.

Fortsatte du i 100-120, og han hang seg på deg?
Eller kjørte du bare forbi i 100-120, og så senket farten etterpå?


En enkel forklaring til dette kan jo være at "du ikke liker å ligge bak andre, og ville fort forbi for å være kortest mulig på motsatt side av veien".Om veien framover var oversiktlig, og du reduserte farten etter forbikjøringen, så tror jeg du skal få lappen tilbake på mandagen igjen uten store problemer.

Om ikke, så må du nok regne med å være uten lappen i minst 3 mnd. Vanskelig å si hvor hardt de kan straffe deg, uten noen former for videobevis, eller vitne/annen politibetjent som bevis.
Vis hele sitatet...
LOL. Troller du?

"Hei! Jeg kjørte gris fordi jeg ikke vil ha andre biler foran meg!"
Du må ikke samtykke et midlertidig beslag. 'I den her saken kan bare politiet mistenke deg om han var alene i bilen.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
LOL. Troller du?

"Hei! Jeg kjørte gris fordi jeg ikke vil ha andre biler foran meg!"
Vis hele sitatet...

Hvem sier at han kjørte gris?
Er nesten værre å ture i 60 forbi en bil som ligger i 50, enn å gjøre det samme i 100. Siden tiden man er på motsatt side av veien, blir betydelig redusert.

Vet også at dette har fungert tidligere for politiet.


Men er viktig å ikke oppgi farten man faktisk lå i da. Bare at man ville ligge minst mulig på motsatt siden av veien, og ikke liker å kjøre bakom andre.
En kompis av meg gjorde akkurat det samme, kjørte forbi politiet i 120 i 60.
Politimannens påstand var at han hadde holdt farten inn i 50 sonen. Politimannen kjørte privatbil alene.
Min kompis nektet alt, inkludert førerkortbeslag. Saken gikk til retten innen tre uker, dommeren gav politiet rett til å beholde førerkortet i 10 måneder for å etterforske saken.

Politimannen løy når han påstod farten ble oprettholdt inn i 50 sonen, det kunne tilbakevises med grunnlag i politimannens egen forklaring, han avslørte sin egen løgn der.

Etter 10 måneder ble saken henlagt og kompisen fikk lappen tilbake.

I ditt tilfelle kan både du og politimannen forhandle dere frem til en bot du kan godta. Politiet har en dårlig sak, men kan allikevel beholde lappen din lenge.
lensmannen vil vel forsøke å få deg til å tilstå lovbrudd og hastighet på mandag, så da er det bare å blånekte på alle påstandene og håpe på det beste.
Lappen ryker på 76 km/t, så si at du kjørte i 70. Nekt alt annet.
Hvis han hadde måling på deg, å han fikk målt 110-120, å kan bevise det, så tror jeg at du aldri får den tilbake.
Når du ikke blinker, kjører over det dobbelte av fartsgrensa, å kryssa feltet.

Ligger man i 112 km/t i 80-sona, mister man lappen, så 110 km/t i 50-sona.. du kan jo regne på det.

Jeg skal ikke si at det kommer til å skje, men du kan jo nesten regne med å få en skikkelig bot, å miste den i 6mnd-1 år :O Er politimannen snill, å du skjenner han litt, så blir jo sjangsene større.

Har ikke link til fakta, dette tar jeg utifra hva som har skjedd med meg og mine kamerater.

Politiet kan si ting som ikke er sant, sånn at du skal si "Ja greit, det var meg" åsså inrømmer du det, uten at de viste det.
De har maaaaaaange metoder.

Bare nekt, nekt, nekt,
Aldri skriv under på noe.
Får man bot, kan man betale med en gang, eller så får man tilsendt 1 uke etterpå, å man kan nekte.

lykke til, å gi meg en upppdaate
Sist endret av Raspeball; 16. mars 2012 kl. 17:42.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Hvis han hadde måling på deg, å han fikk målt 110-120, å kan bevise det, så tror jeg at du aldri får den tilbake.
Når du ikke blinker, kjører over det dobbelte av fartsgrensa, å kryssa feltet.

Ligger man i 112 km/t i 80-sona, mister man lappen, så 110 km/t i 50-sona.. du kan jo regne på det.

Jeg skal ikke si at det kommer til å skje, men du kan jo nesten regne med å få en skikkelig bot, å miste den i 6mnd-1 år :O Er politimannen snill, å du skjenner han litt, så blir jo sjangsene større.

Har ikke link til fakta, dette tar jeg utifra hva som har skjedd med meg og mine kamerater.

Politiet kan si ting som ikke er sant, sånn at du skal si "Ja greit, det var meg" åsså inrømmer du det, uten at de viste det.
De har maaaaaaange metoder.

Bare nekt, nekt, nekt,
Aldri skriv under på noe.
Får man bot, kan man betale med en gang, eller så får man tilsendt 1 uke etterpå, å man kan nekte.

lykke til, å gi meg en upppdaate
Vis hele sitatet...
Sikker på at du har lappen selv? Var en del feil her.

For det første så er det nevnt gjennom hele tråden at politimannen IKKE hadde måling.

Dessuten; selv om han mister lappen, vil han en eller annen gang få muligheten til å få den tilbake.

For det tredje: 112 km/t i en 80-sone er ikke nok til å miste lappen, nei. Med mindre det er snøstorm og holkeføre eller andre ting som gjør farten særdeles uforsvarlig. Lappen ryker normalt på 116 km/t i en 80-sone.

For det fjerde: du kan ikke "regne" deg nedover. Vi har faste regler for førerkortbeslag for hver fartsgrense. I 50-sone ryker lappen på 76 km/t.

Ellers ville nok jeg også nektet. Lagt meg paddeflat og beklaget at jeg kjørte forbi i nesten 75 km/t, men nektet for alle hastigheter over dette.

Har selv en kompis som fikk førerkortet beslaglagt for kjøring i påvirket tilstand. Han blånektet, og politiet beholdt lappen i 12 mnd pga "etterforskning". Etter denne perioden fikk han førerkortet tilbake pga mangel på bevis. Hadde han tilstått, hadde han sannsynligvis mistet lappen i bare 6 mnd, men da hadde han samtidig fått en dom på rullebladet. Dette er kanskje det viktigste man bør tenke på før man tar valget om å nekte eller erklære seg skyldig.
Ta straffa som en mann, og eventelle formidlende grunner som en bonus. Kjører du i sånne hastigheter i 50-sone så fortjener du ikke førerkort uansett.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Ta straffa som en mann, og eventelle formidlende grunner som en bonus. Kjører du i sånne hastigheter i 50-sone så fortjener du ikke førerkort uansett.
Vis hele sitatet...
Jo er enig der.
Er ofte ute å kjøre selv, også kommer det idioter i bmw eller andre "rånebiler" i hundre og helvete forbi meg, det er i sånne saker jeg ønsker dem kunne blitt tatt.
Men igjen er det kjipt å miste lappen fordi man er dum og korttenkt.

Politiet tok engang lappen min i over 1mnd fordi dem trudde jeg kjørte i narkorus, men jeg gikk retten å retten ga meg den tilbake (utrolig flaks), kan vell være fordi jeg ga dommeren lunsj pause

Sitat av Cigarettebuffet Vis innlegg
senkte farten ett lite stykke etter forbikjøringa (ca 200-300m) men bare ned til 70-80 så det ser vel egentlig ganske mørk ut. Jeg kan også risikere og miste jobben etter som jeg leverer pakker for firmaet, vill det hjelpe og nevne dette på mandag?
Vis hele sitatet...
Nei nei nei.. Jeg nevnte dette selv i avhøret og fikk som svar "Det er ikke jobben du skal bekymre deg for".
Politiet vil starte å spørre deg om bruttolønn osv.. Det er da du skal si at jeg mister jobben.

Men nekt at du kjørte fortere en 74km/t når du tok forbikjøringen, men du kan risikere minst 6prikker på førekortet ditt hvis du er så heldig.
Sist endret av justastonedhuman; 16. mars 2012 kl. 19:18.
Jeg gjorde akkurat det samme selv for et halvt års tid tilbake, bare det at politiet kom forbi meg i motsatt kjøreretning i det jeg dro forbi en annen bil på en landevei uten striper og greier.

Politiet vrengte rundt tvert og kom etter meg, så jeg stoppet. Jeg la meg totalt flat og sa selv at jeg kjørte som en idiot og at det ikke er sånn jeg pleier å kjøre. Heldigvis for meg så hadde jeg min bedre halvdel med meg i bilen som også kunne bekrefte dette og si at det så trygt ut når jeg kjørte forbi

Uansett, jeg mener du bare burde legge deg helt flat, ta til deg alt han sier og bare beklage, så får vi håpe på at du får den tilbake slik som jeg gjorde
Du kan like gjerne legge kortene på bordet og fortelle sannheten først som sist. Hvorvidt du har kjørt i 75 km/t eller 110 km/t spiller mindre rolle ettersom du uansett kan bli anmeldt for overtredelse av vegtrafikklovens § 3.

Dette dreier seg om å kjøre uten å være aktpågivende og varsom. Her er det politimannens skjønn som spiller inn.
Han har ingen vitne eller bevis, du kan nekte hele veien.
Sist endret av Taurean; 16. mars 2012 kl. 19:50.
Sitat av lefze Vis innlegg
Først og fremst; var politimannen ALENE i bilen?

Altså, har han noen andre beviser(måling) / vitner for at dette har funnet sted, bortsett fra seg selv?

I så fall kan du godt miste lappen etpar måneder.
Men var politimannen alene i bilen, og ikke har noen andre vitner så har han en dårlig sak på deg, og du har stor sjangse for å få tilbake førerkortet ditt, hvis du spiller korta dine riktig.
Vis hele sitatet...
Pøh. Hvem kommer retten til å tro, en politimann (som ikke tjener NOE på å ta en sivil utenfor jobbtid), eller en sivil?
Om han ikke har måling på att du kjørte 100+, så er det jo bare å nekte. Han skal jo trossalt bevise att du har kjørt for fort, så hvordan vil han gjøre det om han var alene og ikke har måling?

Ikke innrømm noe, annet enn att du var sikkert over 50 (som var grensen) men du såg ikke på speedometeret, pga du kjørte forbi.



Og til andre, man Trenger ikke grisekjøre\kjøre uforsvarlig selv om man har en sånn hastighet.
Sitat av klev Vis innlegg
Om han ikke har måling på att du kjørte 100+, så er det jo bare å nekte. Han skal jo trossalt bevise att du har kjørt for fort, så hvordan vil han gjøre det om han var alene og ikke har måling?
Vis hele sitatet...
Han trenger ikke bevise at han kjørte i 100+ for at TS skal miste lappen. Det holder lenge at han beviser at TS har kjørt uforsvarlig, jf vtrl § 3.
Sitat av Cigarettebuffet Vis innlegg
Han hadde ikke måling, som jeg glemte og nevne..
Vis hele sitatet...
blir ord mot ord det så kan være verdt å kjempe sånn rettsmessig imot hvis du er villig til å betale no kroner for advokat! er fint dårlig med bevis hvis det er en politi å uten måling..
Sitat av juster Vis innlegg
Du kan like gjerne legge kortene på bordet og fortelle sannheten først som sist. Hvorvidt du har kjørt i 75 km/t eller 110 km/t spiller mindre rolle ettersom du uansett kan bli anmeldt for overtredelse av vegtrafikklovens § 3.

Dette dreier seg om å kjøre uten å være aktpågivende og varsom. Her er det politimannens skjønn som spiller inn.
Vis hele sitatet...
Virker som det dårligste rådet noensinne og skulle innrømme å ha kjørt i 110 km/t i en 50-sone uten at politiet har verken måling eller video.
Kan du utdype hvordan det spiller en mindre rolle om han har kjørt i 75 eller 110 km/t i en 50-sone, i forhold til å uansett bli anmeldt for overtredelse av vegtrafikklovens § 3? Slik jeg har forstått det vil farten spille en betydelig rolle i en straffeutmåling...
Det med at en politimann ikke kan frata noen førerkortet eller ilegge deg et forenklet forelegg uten vitne eller videobevis er kun en myte som går igjen litt for mye. Det er ingen sannhet i dette!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvem sier at han kjørte gris?
Er nesten værre å ture i 60 forbi en bil som ligger i 50, enn å gjøre det samme i 100. Siden tiden man er på motsatt side av veien, blir betydelig redusert.
Vis hele sitatet...
Du har fortsatt ikke lov til å kjøre over fartsgrensen under en forbikjøring.. Og hvorfor skal man uansett kjøre forbi en bil som holder fartsgrensen?
Enkelte bare er slik. Folk kjører forbi meg som holder 35 i 30 sone, jeg kjører scooter. Og jeg havner jo alltid framfor dem igjen, fordi det er røde lys og slikt. Da godter jeg meg :P
Sitat av klev Vis innlegg
Og til andre, man Trenger ikke grisekjøre\kjøre uforsvarlig selv om man har en sånn hastighet.
Vis hele sitatet...
Når man holder 100 km/t i 50-sona, så blir det regna som uforsvarlig jo. Det er en grunn til at det blir satt grenser.
du skulle bare nektet!..., en politimann i en sivilbil får deg aldri dømt i retten! har du mulighet så nekt, jan garantere deg at du ikke mister lappen!
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Pøh. Hvem kommer retten til å tro, en politimann (som ikke tjener NOE på å ta en sivil utenfor jobbtid), eller en sivil?
Vis hele sitatet...
så ifølge din teori kan hvordan som helst sivil politibetjent få hvem som helst dømt fordi han er mer pålitelig fordi han ikke er i tjeneste og ikke tjener noe på det? ny metode som har kommet i praksis nå nylig?

uskyldig til det motsatte er bevist! det er de som skal bevise hva du har gjort. ikke godta forelegg, nekt. kollega på jobben hadde en lignende sak. politiet stoppet henne og hevdet at hun kjørte i "godt over" 70-80 i 50 sonen. hun nektet og sa at hun hadde aldeles ikke kjørt over 60 maks. og spurte tvert om bevis om at hun brøt fartsgrensen, dette hadde de ikke bevis på og de ga henne en advarsel og sa hade. det var en politibil med 2 politi i, de hadde ikke måling, de hadde bare sett det fra avstand og kjørt etter.
Her var det mye synsing..

Håper virkelig du ikke har skrevet under på noe!? I så fall ikke vil politi betjenten prøve å få deg til å gjøre det på mandag.

Nekt nekt nekt.. Han kan maks holde lappen din i 3 uker for etterforskning da må en politijurist velge om saken skal dras for en dommer som vil avgjøre.

I en sivil bil aleine uten video?? Glem det!

LØSNING:Spido på sivilbilen hans viser mest sannsynelig feil. Spør han om han virkelig kjørte i 50?? Kanskje hans reele fart var 40? Ikke kjangs i havet om dette holder..
Vil du gjøre det "smoth" si at du kan skrive under på en fart på si 55-60? Og godta.. Case closed.


LØSNING 2: NEKT NEKT NEKT.. de vil holde lappen din i 3 uker så kan du hente den på politistasjonen..


Uansett ikke skriv under på noe beslag ! De vil presse deg, men ikke gjør det.

Om du virkelig vil kjøre det hard kontakter du Jon Swensen. Han livnærer seg av å gi folk som har blitt fratatt lappen tilbake.

Han baserer seg på feil politiet gjør.. f.eks ikke kalibrert laser måler riktig, ikke rett nok strekke +++ Rett og slett tjenestefeil.

MEN her snakker vi faktisk absolutt INGENTING!!



Slapp av du får igjen lappen
Enig med han over! Det gir jo ingen mening at han kan frata deg lappen når han ikke er i tjeneste, vel? Snakk om å misbruke stillingen sin.

Dette skjeddde forøvrig med meg å da jeg lå bak en sivil som tuklet med noe på dashboardet, som gjorde at han lå i 45 i 60. La meg litt brått ut og kjørte forbi i 60 uten å bruke blinklys. Ser i bakspeilet, så er det søren meg blålys fra den bilen jeg kjørte forbi.

Politimannen kom bort til vinduet mitt og sa det var helt forståelig at jeg tok forbikjøringen, men måten jeg gjorde det på ville han ikke se igjen. Presiserte at det skulle brukes fjernlys og blinklys, hvert fall ettersom det var store brøytekanter på siden av veiene. Ønsket meg en god tur videre hvert fall, hyggelig kar
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Kan du utdype hvordan det spiller en mindre rolle om han har kjørt i 75 eller 110 km/t i en 50-sone, i forhold til å uansett bli anmeldt for overtredelse av vegtrafikklovens § 3? Slik jeg har forstått det vil farten spille en betydelig rolle i en straffeutmåling...
Vis hele sitatet...
Dersom han anmeldes for overtredelse av vtrl § 3 spiller farten mindre rolle. Dette da det vil være den uforsvarlige kjøringen som er det avgjørende. I denne bedømningen er det politimannens skjønn som spiller inn, men farten vil selvfølgelig spille en rolle.

Det er derimot ikke påkrevd at nøyaktig fart angis så lenge det sannsynliggjøres at farten har vært vesentlig over den lovlige grense og kjøringen ellers har vært uforsvarlig.

Vtrl § 3 brukes blant annet når sjåfører mister lappen for å "sladde", "burne" eller utvise annen uansvarlig oppførsel i trafikken. Jeg mener det bør være mye enklere for politiet å ta førerkortet denne veien enn ved å skulle bevise en spesifikk fartsovertredelse.

Slik TS har beskrevet sin egen kjøring måtte den fremstå som en klar overtredelse av § 3 både for TS, politimannen og evt andre som overvar hendelsen.
Sitat av vfrlars Vis innlegg
Her var det mye synsing..

Håper virkelig du ikke har skrevet under på noe!? I så fall ikke vil politi betjenten prøve å få deg til å gjøre det på mandag.

Nekt nekt nekt.. Han kan maks holde lappen din i 3 uker for etterforskning da må en politijurist velge om saken skal dras for en dommer som vil avgjøre.

I en sivil bil aleine uten video?? Glem det!

LØSNING:Spido på sivilbilen hans viser mest sannsynelig feil. Spør han om han virkelig kjørte i 50?? Kanskje hans reele fart var 40? Ikke kjangs i havet om dette holder..
Vil du gjøre det "smoth" si at du kan skrive under på en fart på si 55-60? Og godta.. Case closed.


LØSNING 2: NEKT NEKT NEKT.. de vil holde lappen din i 3 uker så kan du hente den på politistasjonen..


Uansett ikke skriv under på noe beslag ! De vil presse deg, men ikke gjør det.

Om du virkelig vil kjøre det hard kontakter du Jon Swensen. Han livnærer seg av å gi folk som har blitt fratatt lappen tilbake.

Han baserer seg på feil politiet gjør.. f.eks ikke kalibrert laser måler riktig, ikke rett nok strekke +++ Rett og slett tjenestefeil.

MEN her snakker vi faktisk absolutt INGENTING!!



Slapp av du får igjen lappen
Vis hele sitatet...
Din løsning 2 mangler litt fakta, den siktet (Ts) i dette tilfelle vil miste lappen i 3uker, fremst ts ikke godkjenner beslaget.
Og samtykke en førebevis beslag skal du aldri gjøre hvis du er uskyldig selv om jeg samtykket, men jeg fikk igjen lappen seinere, men jeg var tatt for helt andre ting en du igjen.
Politiet kan holde lappen din i 3uker, og er ikke saken sendt inn til politijuristen (Tingretten) innen 3uker, så har du krav på førekortet tilbake.
Om politiet sender saken videre til tingretten, så må du kanskje belegge deg på og måtte sitte 5 - 10 mnd uten lappen, før det blir en case closed.

I ditt beste tilfelle samtykker du ikke en midlertidig førebevis beslag, da har politiet 3uker i demmes tilfelle på å sende saken videre, om dem ikke gjør dette får du lappen tilbake.

Lykke til, gi oss oppdatering på hvordan det gikk
Sist endret av Mentaltsvak101; 17. mars 2012 kl. 12:41.
Hvis du risikerer å miste jobben tror jeg du skal kontakte en advokat siden det er så mye synsing hær fra alle
Jon Swensen =)
Update: Får nå lappen tilbake og vedtok 6000.- i foreleg, og 6 prikker. Det verste var at jeg fikk en flott utskrift av denne tråden av politiet som lurte på om jeg var Cigarettebuffet, proxy here i come! Ellers gikk det ganske pent for seg og jeg er faen så happy Takker for alle gode svar!
Ikke møt opp på mandag. Vent 3 uker å håpe at du ikke får noe brev eller annet innen 3 uker. Skulle dette gå møt opp på politistasjonen og krev førerkortet tilbake. Dette står i Politiets håndhevingsintruks. Skulle du derimot høre noe ifra han. NEKT. Ferdig med det. Du får ingen mildere straff av å legge deg flat. Og har alt å tjene på å nekte.
Sist endret av Fyllerør; 19. mars 2012 kl. 18:24.
les innlegget over deg Fyllerør Ble dømt for og kjøre i 75 btw