Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1355
dere kjenner vel til bandet som kanskje få mest dårlige krittik og navenet på bandet er scooter.

tror dere at de spiller live på keyboard eller er dette playback.

her er et video av en live show i hamburg http://www.youtube.com/watch?v=rBbheCEbM9w
Sist endret av csch92; 8. desember 2012 kl. 13:39.
tror nok det er playback for han med keyboard har jo bare hendene på en plass
her er kanskje et bedre eksempel http://www.youtube.com/watch?v=jcoCpQQRg9s
definetivt playback. for de trykker og det kommer ikke lyd og all den hoppingen ville fått lyden i keyboardene til å hoppe for de hadde ristet på de tangentene de trykker på, du ser det klart.
Men han som spiller på høyre siden lager noen effekter på keyboard, de må jo også kommer når de hopper da eller?
Sist endret av csch92; 8. desember 2012 kl. 14:04.
Sitat av csch92 Vis innlegg
Men han som spiller på høyre siden lager noen effekter på keyboard, de må jo også kommer når de hopper da eller?
Vis hele sitatet...
jeg merket ikke det
Må jo være tragisk å stå der å trippe opp og ned om det ikke er live. Er playback så utbredt?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det går nok mye i samples og et mer DJ-approach. Virker ihvertfall som vokalen er live!
HP som synger er live dette merker man fort hvis man hører studio låten istedenfor.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Pianoseksjonen i starten virker det som han faktisk spiller, ut i fra de få gangene man ser fingrene på tangentene.
Men resten av det er enten playback eller spilles av en sequencer.
Ingen orker å spille alle back beat notene i basslinen som det ser ut som han prøver å etterligne når sangen starter og kameraet begynner å riste.
her hører dere veldig godt effektene han bruker på starten. eg ser for meg at i værtfall begynnelsen er live. http://www.youtube.com/watch?v=D01DPU6lTTg
Sist endret av csch92; 8. desember 2012 kl. 18:14.
få eg lov å spørre deg hva du mener med dette?
Sitat av csch92 Vis innlegg
få eg lov å spørre deg hva du mener med dette?
Vis hele sitatet...
Vet du hva det betyr "å bryte en akkord"? I så fall er det det samme. Altså å spille akkordtonene etter hverandre i stedet for samtidig.

Men, uten å ha sett denne videoen, så lurer jeg også på hva hodgeyboy egentlig mener. Arpeggio kan da like gjerne være playback som live og vise versa? Selv om det tydeligvis er en eller flere arpeggi i denne videoen, så trenger det da virkelig ikke automatisk bety at det er enten det ene eller det andre.
Sist endret av zorro; 8. desember 2012 kl. 20:14.
hva blir da de to macene brukt til han har til høyre?
Trådstarter
38 0
er det mulig å få flere svar? er det seriøst ingen som har peiling her? hadde vært helt supert av dere.