Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1761
Hei, jeg lurer på er om jeg kan få noen personlige meninger angående DayZ - om det er mye hacking, lagg, disconnects og lignende.

Jeg skal ha Standalone versjonen uansett hva, men er gira på å få spilt fortest mulig, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe Arma II Combined Operations og spille moden fram til Standalonen kommer ut.

Er klar over at de har sagt at spillet muligens skal komme innen slutten av 2012, men de har også sagt at det er en sjanse for, om nødvendig, at lanseringen vil skje en gang i 2013.

Arma II Combined Operations var akkurat på tilbud til 14-15 euro, så angrer på at jeg ikke benyttet meg av dette tilbudet. Er også en mulighet å bruke Arma II Free med Operation Arrowhead, noe som gjør at prislappen kommer på 110kr istedet 190kr.
Sist endret av Constant; 2. desember 2012 kl. 17:01.
Prøv Warz. Samme konsept som Dayz, bare mye mindre av alt det dårlige.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg ville definitivt ventet til standalone. Det er flust med alt du nevnte, det er vanskelig å koble til mange servere, og skremmende mye bugs, selv for et spill i alpha-versjon. Siden det da er maks 1 måned (får vi håpe) til release virker det dumt å kjøpe et helt spill som ellers virker dønn kjedelig, bare for denne modden.

Edit: WarZ kopierer alt DayZ går ut med, driver useriøst og det er mulig de dropper hele greien om relativt kort tid. Ikke å anbefale. http://www.rhinocrunch.com/forum/gen...ght-about-warz
Sist endret av robhol; 2. desember 2012 kl. 17:04.
Takk for svar!

Sitat av esl Vis innlegg
Prøv Warz. Samme konsept som Dayz, bare mye mindre av alt det dårlige.
Vis hele sitatet...
Har sett litt på WarZ, men DayZ frister fortsatt mest. Det er bare noe ved spillet som er utrolig lokkende, og det hjelper ikke akkurat å se på FRANKIEonPCin1080p og JackFrags sine videoer heller.

Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg ville definitivt ventet til standalone. Det er flust med alt du nevnte, det er vanskelig å koble til mange servere, og skremmende mye bugs, selv for et spill i alpha-versjon. Siden det da er maks 1 måned (får vi håpe) til release virker det dumt å kjøpe et helt spill som ellers virker dønn kjedelig, bare for denne modden.
Vis hele sitatet...
Virker som om det er det mest fornuftige, så blir nok til at jeg venter på Standalonen. Venter fortsatt på at pcen jeg har bestilt skal komme.

Er det noen som vet hvor mye plass Arma II/Arma II Free og Operation Arrowhead tar? Har hørt at det er en del, og vil helst ikke, om unngåelig, sitte og laste ned 14-15GB med spill for å finne ut at det er noe ræl.
Jeg ville ikke satset på WarZ.
Sist endret av DikkeDikk; 2. desember 2012 kl. 17:08.
Kom DayZ eller WarZ først?

På WarZ sine nettsider så står det følgende, men folk sier at det er en kopi av DayZ, noe som gjerne betyr at DayZ kom først.
The War Z is the [COLOR="Red"]world's first[/COLOR] survival mmo Zombie Game. You may have played Zombie Games before - now it's time to live one.
Vis hele sitatet...
WarZ er bare en stor scam, ikke finn på å bruke penger på det! Det er en direkte port av War Inc med noen ektra models osv lagt til. Det er fullt av bugs, EULA'en dems er kopiert fra League of Legents, di nekter å refundere penger til folk som har forhåndbetalt, banner accountene til folk som er hektet så di skal få flere salg, di har allerede penger til et år med utvikling, men velger likevel å legge ned hele greiene om 6 måneder om spillet ikke seler nok.. Og listen bare fortsetter..

Ja, jeg vet dette høres ganske drøy ut, men om man tar seg noen minutter med googling så vil man finne ut av det samme selv.

Her er en post fra en mod på WarZ forumet..
Sist endret av 3ndgame; 2. desember 2012 kl. 17:19.
Så over noen av tingene som ligger på Reddit nå, og fikk et helt annet inntrykk av WarZ. Trodde det bare var en rip-off av DayZ, men i tillegg så er de utrolig uprofesjonelle. Blant annet så skriver support folkene såvidt engelsk..
WarZ ser jo dårligere ut spør du meg, og det kommer fra en som ikke spiller noen av de.
Har du penga er det bare å kjøpe ArmA 2, fins andre mods enn DayZ, f.eks. Wastelands, som jeg syns er bedre. (Taktisk).
Sitat av Constant Vis innlegg
Kom DayZ eller WarZ først?

På WarZ sine nettsider så står det følgende, men folk sier at det er en kopi av DayZ, noe som gjerne betyr at DayZ kom først.
Vis hele sitatet...
DayZ kom først, grunnen til at de kan skrive det der er at DayZ er et mod, ikke et spill.
IKKE WARZ! DayZ! for faen kjøp modden og standalone 1000++ hours played her! hold deg unna warZ shiten, (ja jeg har warZ)
Som sagt så venter jeg fortsatt på at Gaming PC-en jeg har bestilt skal komme, så får se an om det har kommet noen nyheter om standalonen innen da, hvis ikke så kan det hende at jeg ender opp med å skaffe moden
Constant når du skaffer modden så kan du spille med meg og gruppa mi viss du vill
Høres bra ut!
Det litt morsomme er at WarZ egentlig bare er enn mod det også... Eller mer konkret så er det en port fra WarInc.

Folka bak WarZ har siden starten verdt patetisk opptatt av at de var først ute, Noe alle veit er bullshit. WarInc gikk mer eller mindre på trynet med en gang, Hackerheaven til tusen. Og det ser ikke noe bedre ut i WarZ egentlig.

Spiller warZ nå i påvendte av DayZ standalone, Til det fungerer det helt OK...


Benjy, Søker dere flere eller? jeg og ett par kompiser blir muligens med, Må bare få instalert det først, Ny pc shø!
Bugsene i DayZ slik som det er nå er overkommelige. Man lærer seg å spille rundt de fleste. Det som er irriterende tho, er at det er sykt mange hackers.
Sitat av esl Vis innlegg
Prøv Warz. Samme konsept som Dayz, bare mye mindre av alt det dårlige.
Vis hele sitatet...
Bevegelsen på spillet samt aimingen får en jo til å tro at det var basert på Lego first shooter spill..? Vil faktisk si at DayZ slår WarZ ganske så lett.
Er det ikke hackere overalt i dayz? Ville holdt meg unna..
Spilt en del DayZ og kun møtt på en hacker en gang, er ikke særlig flink though!

Har du mic og grei PC (Får halvparten av FPSen jeg får i DayZ) må du teste ut Wasteland! (Du trenger ArmA 2 CO
-Taktisk multiplayer hvor du kan bygge baser med barrikader og stuff, fly fly, kjøre fete biler. Hyggelig med litt teamwork også
Sist endret av Fekillix; 2. desember 2012 kl. 23:32.
Jeg har møtt på 2 eller tre hackere i min DayZ karriere, alle spawnet våpenkasser til meg og sa "have fun", så dro de.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Kjøp dayz! Bugette som faen, men det er jo bare en mod
Håper på en uttalelse fra develpoerne bak standalonen om ikke lenge (forhåpentligvis i slutten av uka - mener å ha lest et sted at de skulle ha en da). Venter fortsatt spent på PC-en og har egentlig nok å leke meg med fram til standalonen kommer, så blir nok venting for min del

Forresten, når tror folket at standalonen vil komme ut? Tror dere de klarer å slippe spillet, som planlagt, innen slutten av 2012?
Sitat av MetKoY Vis innlegg
Er det ikke hackere overalt i dayz? Ville holdt meg unna..
Vis hele sitatet...
Nei, DayZ hypen er over, og de fleste CoD kidsa er endelig borte. Nå er de fleste serverne ganske bra og veldig mange servere har whitelist-system, Noe som er enda bedre
Sist endret av Rammlied; 5. desember 2012 kl. 03:28.
Kjøp deg DayZ mod. Er ikke hackere om du spiller på en god PrivateHive server. Blir sinna når folk sier WarZ er DayZ uten alt det dårlige!!! Det er mest idiotiske våset jeg hørt i hele mitt jævla liv!
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Kjøp deg DayZ mod. Er ikke hackere om du spiller på en god PrivateHive server. Blir sinna når folk sier WarZ er DayZ uten alt det dårlige!!! Det er mest idiotiske våset jeg hørt i hele mitt jævla liv!
Vis hele sitatet...
x2! WarZ er DayZ uten alt som er bra. Selvfølgelig har DayZ feil og mangler, ingen tvil der. Men DayZ = Simulator, WarZ = Arcade shooter
IKKE kjøp The WarZ. Kjøpte selv en Legendary pack, og det er vel de mest bortkastede pengene jeg noen gang har brukt. Dette er noe av det mest shady og amatørmessige jeg har vært bortig. Styr unna, i alle fall foreløpig. Har dere forresten lest/hørt om det eks-forum mod Devin skrev, så er det stort sett bare piss han liret av seg i sinne og må ikke tas som fakta.
jeg tok meg tid til å sende mail til War Inc for å klage på WarZ, og kreve refund, men det fikk jeg ikke. De så at DayZ ble populært, og bestemte seg for å lage et spill, og påstår nå at det har vert i produksjon i 2 år. Alle som har spilt WarZ vet at det ikke har vert i produksjon i mer enn en uke. War Inc er en gjeng med pengetørste aper, som lyger og lurer folk til å kjøpe WarZ. De hadde allerede gitt ut et spill, og det er neten HELT likt WarZ, som sier at de bare har modda sitt forrige. Fittunger ass. Stakkars Dean Hall.
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
jeg tok meg tid til å sende mail til War Inc for å klage på WarZ, og kreve refund, men det fikk jeg ikke. De så at DayZ ble populært, og bestemte seg for å lage et spill, og påstår nå at det har vert i produksjon i 2 år. Alle som har spilt WarZ vet at det ikke har vert i produksjon i mer enn en uke. War Inc er en gjeng med pengetørste aper, som lyger og lurer folk til å kjøpe WarZ. De hadde allerede gitt ut et spill, og det er neten HELT likt WarZ, som sier at de bare har modda sitt forrige. Fittunger ass. Stakkars Dean Hall.
Vis hele sitatet...
Betalte du med paypal eller debitkort?