Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1331
Jeg har brukt hele dagen min hos onkelen min som har kjøpt ny masking med windows 8. Som han selv sa så var han veldig skptisk til Os'et da det kom ut, men han er veldig fornøyd med det nå.

Jeg installerte det derfor på min backup laptop som er 3-4 år gammel og alt kjører veldig smooth. "Windows 7" looken i windows 8 er astetisk mye bedere mener nå jeg. Vurderer nå å kjøre enten bare windows 7 eller 8 på min neste stasjoner på seperate ssd'er.

Er det mange andre som har opplevd det samme, er det mange som bare har vært negative uten å faktisk prøve operativ systemet?

Jeg har brukt hele dagen min hos onkelen min som har kjøpt ny maskin med windows 8. Som han selv sa så var han veldig skeptisk til Os'et da det kom ut, men han er veldig fornøyd med det nå.

Jeg installerte det derfor på min backup laptop som er 3-4 år gammel og alt kjører veldig smooth og raskt. "Windows 7" looken i windows 8 er estetisk mye bedere mener nå jeg. Vurderer nå å kjøre enten både windows 7 og 8 på min neste stasjoner på seperate ssd'er.

Er det mange andre som har opplevd det samme, er det mange som bare har vært negative uten å faktisk prøve operativ systemet?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Double post og feil valg av ord. Estetisk tror jeg du mente, ikke astetisk.

Ja, jeg har prøvd det og ble skuffet. Jeg tror Windows 7 vil holde for min del i mange år framover. Jeg har brukt det siden alpha så jeg har vell fått et forhold til det :P
Jeg skal installere det på backup pcen min i morgen jeg å. Må vel si jeg gleder meg litt til og teste det!
Er vel mange som er skeptiske, men mener jeg har lest at det er mer stabilt..
Det er vel ikke så forskjellig fra 7 når alt kommer til alt?
Bruker Start8 applikasjonen med Windows 8, funker som bare det.
Har det installert i ein VM, og fy faen så dritt det er! Dreiv å googla/binga litt etter startmeny, fant fram til start 8 men orka ikkje å laste ned sia dei må sende den på epost og alt mulig dritt (prøveversjon). å finne fram i oset er også noke dritt! berre å komme til settings er ein 2 timers... og lockscreenen er det mest irriterandes av alt. Vist eg tar meg litt tid så kan eg sikkert få fiksa opp i det, men det har eg ikkje ork til. I tillegg så er haddisken min på full load nesten heile tida når eg er på desktopen, det har sikkert noke med VM å gjere, men det er grunn nokk til at eg ikkje orka å bale meir med det. Blir nokk linux når steam kjeme dit.
Er det noen som har prøvd å spille på Win8? Virker f.eks. Starcraft, League of Legends, Steam spill osv. like fint som i Win7? Noen forskjell på ytelsen?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Er det noen som har prøvd å spille på Win8? Virker f.eks. Starcraft, League of Legends, Steam spill osv. like fint som i Win7? Noen forskjell på ytelsen?
Vis hele sitatet...

Både Starcraft, League og Legends og alle steamspillene mine funker i Windows 8 uten noen nevneverdig/merkbar forskjell fra Windows 7. I hvert fall ikke her!

Ellers liker jeg godt Windows 8. Jeg brukte aldri startmenyen til noe annet enn å trykke windowsknappen, skrive inn et ord og trykke enter. Dette fungerer også i Windows 8 og er akkurat like kjapt, så jeg savner ikke startmenyen i det hele tatt. Dog skal det sies at jeg heller ikke bruker denne nye startsiden til noe som helst, så jeg hadde fint klart meg uten. Kanskje det blir bedre når det kommer flere apps.
Meget fornøyd med Windows 8 som uten tvil er et friskt operativsystem. Jeg som er utvikler ser også at plattformen har svært mye å tilby og tror dette blir en hit fremover.

Ellers er det mye sutring over at startmenyen er borte. Alle programmene er søkbar med å trykke på windowsknappen -> skriv inn program eller du kan legge den ned på taskbar om du bruker den ofte. Om man er åpen for endring og lærer seg et par snarveier, så tror jeg de fleste vil være storfornøyd :-)