Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8121
Hei, nå er lørdags kvelden over og folk begynner å våkne.
Jeg sitter her med ett spørsmål fra i går.

Hvis noen har drukket 'Guiness' øl, som smaker sørpe (men det er en annen sak)
var det en liten plast ball i øl boksen deres? eller er dette bare helt på tryne?

bilde 1
bilde 2
kreativ nerd
devotio's Avatar
Plastballen er i boksen for at ølen skal få den hvite skummet. Ikke noe mer hokkuspokkus...
Ja.

Hadde du søkt etter "guinness plastic ball" på Google ville du fått bl.a. denne siden som resultat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Widget_(beer)
Sist endret av egeulf; 18. mars 2007 kl. 14:27.
Neida, disse er i alle guinness på boks såvidt jeg veit.

http://home.howstuffworks.com/question446.htm forklarer hva det hele går ut på.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Den skal være der. Det har noe med at den er fylt med noe som lager skum.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er også en liten tekst om det på sidene deres: http://www.guinness.com/row_en/beer/DraughtInCans/

OT: Guinness smaker sørpe? Mistenker våthet bak ørene og manglende rævskjegg.
Sitat av Dodecha

OT: Guinness smaker sørpe? Mistenker våthet bak ørene og manglende rævskjegg.
Vis hele sitatet...
Pøh. Jeg har både hår på brystet og i rævva og jeg har heller aldri likt brygget. Altfor søtt og seigt. Takke meg til en duggfrisk bitter en, som Pilsner Urquell eller tjekkisk Budweiser. Nam.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av DonTomaso
Pøh. Jeg har både hår på brystet og i rævva og jeg har heller aldri likt brygget. Altfor søtt og seigt. Takke meg til en duggfrisk bitter en, som Pilsner Urquell eller tjekkisk Budweiser. Nam.
Vis hele sitatet...
Budvar Tiger er også godt, Corona er jo alltid deilig. Men min personlige favoritt er Stella (Artois).

Guiness er seig suppe, ikke noe særlig...
Guinness er det eneste ølet jeg drikker, utenom når jeg er i Praha, da er Urquell et godt alternativ( koster ca NOK 4 pr halvliter på utested om man ikke er i sentrum. )
men det er sundere enn et hvilket som helst helsekostprodukt...

Grunnen til at plastballen er i boksene er at boksene er beregnet å drikke av,
og at bryggeriet ønsker at feelingen skal være den samme som draft
mens flaskene skal helles over i glass.
error's Avatar
Trådstarter
heh, okei da fikk jeg svaret på det
Hvordan folk klarer å drikke guiness det er.. ja..
Smak og behag? kan vel ikke si mer.
Er enig med Dodecha! Guinness er digg som juling!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Guiness er jo snacks <3.

4-5°C så er guiness ei nydelig øl.

Ikkje skjenk guiness oppi glasset, knus boksen flat oppned over et glass. Då får du passelig med skum og den beste øla! Anbefalast å prøve.
Sitat av vidarlo

Ikkje skjenk guiness oppi glasset, knus boksen flat oppned over et glass. Då får du passelig med skum og den beste øla! Anbefalast å prøve.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør du det? Det må da bli et voldsomt søl?
Guiness på boks smaker jo utvanna i forhold til originalen på tapp, og er absolutt ikke det samme. Du kan dog ikke klandre sorten på bakgrunn av bokseksporten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av max-mekka
Hvordan gjør du det? Det må da bli et voldsomt søl?
Vis hele sitatet...
Nei. I et halvlitersglas er det perfekt plass til en boks. Har aldri opplevd at det har komt over kanten, og har knust et par bokser etterkvart...
Sitat av vidarlo
Nei. I et halvlitersglas er det perfekt plass til en boks. Har aldri opplevd at det har komt over kanten, og har knust et par bokser etterkvart...
Vis hele sitatet...
Åssen knuser du boksen a? Snakker vi hammer og meisel eller bare rein muskelkraft?
Sitat av fxxked
Grunnen til at plastballen er i boksene er at boksene er beregnet å drikke av,
og at bryggeriet ønsker at feelingen skal være den samme som draft
mens flaskene skal helles over i glass.
Vis hele sitatet...
Vel, hadde en Guiness her i USA igår på flaske. Var en plastball i flasken også.
Gikk mye i Guiness i går siden det var St. Patricks day. Dvs stooor irsk folkefest. Alle går i grønt og drikker seg sørpa og hører på live musikk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av crangaz
Åssen knuser du boksen a? Snakker vi hammer og meisel eller bare rein muskelkraft?
Vis hele sitatet...
Du klemmer den flat med handa.

1: opn boksen
2: vent 3 sekund
3: snu boksen over et passelig stort glass
4: klem boksen flat så fort som du får til.
Sitat av error
Hei, nå er lørdags kvelden over og folk begynner å våkne.
Jeg sitter her med ett spørsmål fra i går.

Hvis noen har drukket 'Guiness' øl, som smaker sørpe (men det er en annen sak)
var det en liten plast ball i øl boksen deres? eller er dette bare helt på tryne?

bilde 1
bilde 2
Vis hele sitatet...
#1 Guinnes øl er kanskje det beste ølet din utrente tunge noen gang har smakt!
#2 "Plast kulen" er med på å gi det hvite skummet, som er vesentlig i guinnes ølet. Jeg er ikke sikker på hvordan dette virker i detalj. Du kan faktisk tegne initsialene dine i skummet på en full halvliter, og kunne lese dem når glasset er drukket ned, og "hatten" ligger i bunnen.
Sitat av devotio
Budvar Tiger er også godt, Corona er jo alltid deilig. Men min personlige favoritt er Stella (Artois).

Guiness er seig suppe, ikke noe særlig...
Vis hele sitatet...
Risøl, meksikansk svette og noe som smaker tarm
Guinness (Er ikke alt for vanskelig å stave) er herlig og redder enhver dag.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jessda. Vi har vel fått ut både meninger og poenget med kulen nå. Setter strek her.