Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1669
Hei, har macbook pro 2010 mid med ML på, igår begynt plutselig nettet på macen å slutte å fungere, den får kanskje lastet facebook f.eks før det ikke klarer å laste noen sider... Vi har fiber fra telenor, og nettet funker helt fint på alle windows maskinene i huset. Kun på mcen jeg ikke får nett, ikke i torrent program heller.

Noen som kan hjelpe eg?

Takk på forhånd!
Hmmm, rart at du logger deg på for deretter å miste nettet..... men vi mangler info, derfor har han ikke noe bedre å komme med.... hvilket OS, hvilken browser? ? har du kikket på nettverksinnstillinger og sammenlignet med windowsmaskinenes nettverksinnstillinger, kansje det er overbelastet AP, .... trenger mere info rett og slett

10.4 eller 10.6 ??
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Kansje denne kan hjelpe

Nei nå han ikke greier og lage en bootbar cd eller se forskjell på laptop minne og desktop minne så bør han ikke ha noe og komme med.
Vis hele sitatet...
1. Fant ut i ettertid at det var DVD-brenneren på maskinen som var ødelagt. Den ble i dag levert inn og blir reparert.
2. Jeg leste feil på RAM'en. Tror nok du har feil en gang du også, ja..

Angående innlegget mitt var jeg 100% seriøs. Når du sier at alle andre windowsmaskiner kjører helt fint, er det nok bare wifi-senderen som ikke er sterk nok til å ta i mot signalerer på den avstanden du er fra ruteren.
Har selv merket stor forskjell fra maskine til maskin eller fra maskin til mobil når det gjelder Wifi.
Trådstarter
Har brukt macbooken idag, men nettet har hopet litt av og på dag før det bare ikke virket lenger, har funket uten problemer til igår, har OSX 10.8.2, fikk akkuratt lastet en side når jeg testet nå. Men så er det stopp igjen. Jeg kn se på instillingene, men ikke endre de... Merkelig, det er bare grått og umulig å trykke på noe i avansert på nettverks instillinger. var ikke slik tidligere idag. Bruker windows for å skrive nå.

Sitat av Claryn Vis innlegg
1. Fant ut i ettertid at det var DVD-brenneren på maskinen som var ødelagt. Den ble i dag levert inn og blir reparert.
2. Jeg leste feil på RAM'en. Tror nok du har feil en gang du også, ja..

Angående innlegget mitt var jeg 100% seriøs. Når du sier at alle andre windowsmaskiner kjører helt fint, er det nok bare wifi-senderen som ikke er sterk nok til å ta i mot signalerer på den avstanden du er fra ruteren.
Har selv merket stor forskjell fra maskine til maskin eller fra maskin til mobil når det gjelder Wifi.
Vis hele sitatet...
Prøvde å sitte rett ved siden av ruteren...
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Har brukt macbooken idag, men nettet har hopet litt av og på dag før det bare ikke virket lenger, har funket uten problemer til igår, har OSX 10.8.2, fikk akkuratt lastet en side når jeg testet nå. Men så er det stopp igjen. Jeg kn se på instillingene, men ikke endre de... Merkelig, det er bare grått og umulig å trykke på noe i avansert på nettverks instillinger. var ikke slik tidligere idag. Bruker windows for å skrive nå.



Prøvde å sitte rett ved siden av ruteren...
Vis hele sitatet...
Prøvd med kabel? Har du samme problemet der?
Hva viser signalet på macen?
Prøv og feks: ping www.uninett.no i terminal.
Trådstarter
Ingen problem med kabel.

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hva viser signalet på macen?
Prøv og feks: ping www.uninett.no i terminal.
Vis hele sitatet...
Uknown host
Kan virke som det er nettverkskortet ditt har tatt kvelden.
Trådstarter
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Kan virke som det er nettverkskortet ditt har tatt kvelden.
Vis hele sitatet...
Men eg får jo koblet meg på nettet med fult signal... men ikke får ikke lastet noen sider eller noe ting som trenger nett....
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Men eg får jo koblet meg på nettet med fult signal... men ikke får ikke lastet noen sider eller noe ting som trenger nett....
Vis hele sitatet...
Du har ikke skrudd på proxy settings? vet ikke hvordan det fungerer på en Mac, men på maskinen min må jeg koble meg på proxien på skolen for å få nett. Om jeg ikke gjør det, får jeg ikke lastet inn noen sider. Har jeg proxy settings på når jeg er hjemme, får jeg heller ikke lastet inn noen sider.
Trådstarter
Har hatt samme settings siden jeg kjøpte den. Ingen problemer før nå, så tror ikke det er det som gjør det...
Er det kun på hjemme nettet ditt? har du prøvd et annet nettverk?
Trådstarter
Er på skolen nå, og her funker det?? skjønner ikke hva som er problemet...
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Er på skolen nå, og her funker det?? skjønner ikke hva som er problemet...
Vis hele sitatet...
Kanskje det er en instilling på ruteren din som gjør at du ikke får noe båndbrede, eller ikke får tilgang på det eksterne nettet - kun LAN
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kanskje det er en instilling på ruteren din som gjør at du ikke får noe båndbrede, eller ikke får tilgang på det eksterne nettet - kun LAN
Vis hele sitatet...
Men kan det endre seg av seg selv da? har ikke rørt ruteren siden vi fikk fiber, og det har funket helt til fredag/lørdag som var i helgen... Ingen innstillinger har blitt rørt noen steder, det bare sluttet å funke?
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Men kan det endre seg av seg selv da? har ikke rørt ruteren siden vi fikk fiber, og det har funket helt til fredag/lørdag som var i helgen... Ingen innstillinger har blitt rørt noen steder, det bare sluttet å funke?
Vis hele sitatet...
Hadde vært uvanlig, men det kan skje. Skjedd det opp!
Det beste er nokk å kjøpe en windows pc .
Trådstarter
Sitat av Ganglife Vis innlegg
Det beste er nokk å kjøpe en windows pc .
Vis hele sitatet...
Har det og, så du trenger ikke trolle om det. Hold deg til saken er du snill.

Og takk for svar til dere andre, skal sjekke ruteren.