Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3491
Jeg syntes personlig dette er en av de mest undervurderte filmene i nyere tid, når jeg først leste om filmen vurderte jeg ikke engang å se den før en kamerat av meg overtalte meg. Jeg angrer heller ikke ett sekund på at jeg brukte tiden min på det. Jeg har faktisk sett den flere ganger nå.

Det er ikke en film som har masse action, lettkledde damer eller ting som det. Men det er, etter min mening hvertfall en film man kan kose seg med helt alene og tenke. Hele filmen er egentlig et tankeeksperiment.

Jeg har ikke lyst til å røpe for mye, og når jeg i tilegg er forferdelig dårlig til å ordlegge meg og forklare hva jeg mener så holder jeg det til at jeg linker til IMDB

Jeg håper virkelig noen av dere vil se filmen, og lykke til

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNjUwMDQ2NTQxMF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDQ4NDIzMQ@@._V1._SY317_CR15,0,214,317_.jpg
8.0 på imdb betyr som regel kvalitet. Takk for tips, skal sjekke den ut.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Har sett den før, og den er faktisk helt sinnsykt bra. Anbefales på det sterkeste!
Jeg elsker filmen, og ønsker å oppfordre folk til å spytte inn 50kr for den!

Kjøp på CDON

Dessuten så er versjonene på Bukta av nokså dårlig kvalitet.
Jeg har lastet den ned for en stund siden og har den enda liggende på maskinen.
Den virker... kjedelig. Scenografien minner mer om en film fra 80 tallet enn en fra midten av 00-tallet. Skuespillet fra trailer virker også rimelig.. dårlig. Jeg får meg bare ikke til å drege meg igjennom den, men om du sier den er så bra, bør jeg vel egentlig bare lide meg igjennom den.
Det er gode skuespillere med en underholdene og spennende story, all handlingen foregår i/rundt en hytte eller et hus i et skogsområde. Den får man til å tenke :-) Det er en virkelig kul film.
Folk burde se denne filmen, enkelt og greit.
Denne overrasket meg veldig - absolutt en av de filmene jeg kommer til å huske godt i lang tid fremover. Anbefales!
En av mine absolutte favorittfilmer. Har sett den sikkert 20 ganger! Fantastisk dialog, tankeprovoserende ideer og god historie gjør dette til en film som er vel verdt å se.
Altså, hvorfor varte ikke denne lenger?! Herregud, 1 og en halv time var som 10 minutter. Må nesten være den beste filmen jeg har sett.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Scenografien minner mer om en film fra 80 tallet enn en fra midten av 00-tallet. Skuespillet fra trailer virker også rimelig.. dårlig.
Vis hele sitatet...
Anbefaler å ikke se traileren til denne filmen, da dette er en film som til de grader ikke passer inn i filmtrailerformatet.

Bare kast deg ut i filmen uforberedt, og nyt.
Bra film dette, såg den etter en på dette forumet anbefalte den for lenge siden. Bra\interessant manus.
Viss dere liker denne, kanskje dere vil like en film som heter K-pax. http://www.imdb.com/title/tt0272152/
Er på en måte samme opplegg som i the man from earth.
Sist endret av sneipen; 24. februar 2012 kl. 03:09.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Takk for tipset, trådstarter! Skikkelig stilig film. Får sette K-pax opp som neste på lista.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
har også sett denne for lenge siden, og jeg anbefaler den til alle filminteresserte jeg møter.
jeg likte den veldig godt, med andre ord.
hypotetisk sett så blir den lastet ned nå.
Sitat av Taake Vis innlegg
Takk for tipset, trådstarter! Skikkelig stilig film. Får sette K-pax opp som neste på lista.
Vis hele sitatet...
K-Pax var faktisk rimelig fet. Men så er jo også Kevin Spacey i en klasse for seg selv. Hadde The Man from Earth hatt noen kjente/kjekke/hotte/flotte skuespillere å lokke med tror jeg det hadde vært lettere å ville se den.
Så The Man from Earth i natt, etter å ha lest denne tråden... For en utrolig bra film!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
K-Pax var faktisk rimelig fet. Men så er jo også Kevin Spacey i en klasse for seg selv. Hadde The Man from Earth hatt noen kjente/kjekke/hotte/flotte skuespillere å lokke med tror jeg det hadde vært lettere å ville se den.
Vis hele sitatet...
Uenig i den siste kommentaren der. Hadde det vært kjente eller "kjekke" skuespillere så hadde det ødelagt sjarmen til filmen og gjort den mindre troverdig.
For en utrolig kjedelig og dårlig film, + for så synnsykt b film følelse og filminga suger deluxe. Jeg greier ikke å se på sånt. Hva dere ser i den aner jeg ikke, men jeg ser bare dritt
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Uenig i den siste kommentaren der. Hadde det vært kjente eller "kjekke" skuespillere så hadde det ødelagt sjarmen til filmen og gjort den mindre troverdig.
Vis hele sitatet...
Mindre troverdig?
Det er film, ikke dokumentar.. right?
Med kjent mener jeg at det kan være en dyktig skuespiller jeg kan forholde meg til. Spacey er ikke akkurat en kjekkas, men han er dyktig og spiller i veldig mange gode filmer. En film som dette har bare veldig lite å lokke med.

Har enda ikke sett den, men skal prøve å ta meg tid til det i løpet av helgen sånn at jeg kan kritisere den på en mer saklig måte.
Takk for tipset. Legger den til på lista.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Mindre troverdig?

Har enda ikke sett den, men skal prøve å ta meg tid til det i løpet av helgen sånn at jeg kan kritisere den på en mer saklig måte.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser en film med den holdningen der så har du allerede tapt.
Så denne filmen etter jeg fikk tipse fra denne tråden.. Mind blown :P
Sitat av Srbija Vis innlegg
For en utrolig kjedelig og dårlig film, + for så synnsykt b film følelse og filminga suger deluxe. Jeg greier ikke å se på sånt. Hva dere ser i den aner jeg ikke, men jeg ser bare dritt
Vis hele sitatet...
WARNING: May contain intellectual material, do not watch if your brain is only built for explosions and sex, and does not handle conversations and thinking.

Fikk du ikke med deg den?
Såpekoker av rang
Sett den mange ganger. Genial film. K-Pax, som nevnt her, er en av mine absolutt favorittfilmer. Bra saker!
Sitat av Srbija Vis innlegg
For en utrolig kjedelig og dårlig film, + for så synnsykt b film følelse og filminga suger deluxe. Jeg greier ikke å se på sånt. Hva dere ser i den aner jeg ikke, men jeg ser bare dritt
Vis hele sitatet...
Ærlig sak at du synes den er kjedelig, men hvorvidt den er dårlig eller ikke er vel strengt tatt ikke en like personlig sak (så mange mennesker på IMDB tar neppe feil). Det er en b-film, og filmingen er ikke ment å være super. Det er en film som stoler 100% på skuespillerprestasjoner, dialogen og historien. Hvis du ikke liker det, vel, da er det ikke en film for deg, og det burde du vel kanskje ha skjønt før du prøvde å se den.
For meg er "The Man from Earth" et av de beste eksemplene på at en ordentlig god film ikke trenger mer enn en god historie og fantastisk dialog, noe flere filmskapere burde lære seg.
Finnes det andre filmer der ute som ligner på K-pax eller The man from earth? Elsker begge to. ^^
Sitat av Orph Vis innlegg
Ærlig sak at du synes den er kjedelig, men hvorvidt den er dårlig eller ikke er vel strengt tatt ikke en like personlig sak (så mange mennesker på IMDB tar neppe feil). Det er en b-film, og filmingen er ikke ment å være super. Det er en film som stoler 100% på skuespillerprestasjoner, dialogen og historien. Hvis du ikke liker det, vel, da er det ikke en film for deg, og det burde du vel kanskje ha skjønt før du prøvde å se den.
Vis hele sitatet...
Det handler jo ikke om rett eller feil. Det handler om like eller ikke like.
Han du siterer liker tydligvis ikke denne filmen.
For å si det sånn, når jeg leser filmanmeldelser, så har det en tendens til å være de som får 2 som er de beste filmene