Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2862
hei,


jeg bare lurte på om noen hadde ca 5kg salpeter jeg kunne kjøpe av noen her på forumet, de hadde det ikke i 25kg sekker på min nærmeste fk butikk så jeg lurte på om noen kunne selge meg ca 5kg??


Axel.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
du burde fortelle hvor du bor.
Trådstarter
45 1
bor i larvik:-) ingen som har noen kilo til overs eller??? :cry:
Sitat av Grantax
Jeg har masse til overs, men du bor litt langt bort. (Jeg bor ved kysten på vestlandet)
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke bare sende me smartpakke eller noe sånt? da kjøper du baren en eske så fuller du den opp med KNO3
Har du ikke sett den nye reklamentil posten? hehe. Ikke tenk på vekt
Trådstarter
45 1
hehe sant, men jeg har ikke no dårlig tid på og kjøpe 8) kan sikkert kjøpe av deg iløpet av uka, ska snakke litt med papps først :twisted: .


Axel.......
Jeg er veldig intressert i en 25kg sekk, klarer ikke å kjåpe fra fk, er så langt unna. Betaler gladelig 500+ for en sekk. Bor i bergen. kontakt meg.
Trådstarter
45 1
:shock: :shock: :shock: syntes ikke du burde punge ut med 500+ for en sekk med kno3, du skulle max betalt 250 hvis de som solgte det til deg var ute etter penger.



Axel.
250??? Hvor my ekoster de på F|K da???
Jeg har fått med meg 300+
og 500-300=200 i profitt til selgernen.
enkelt og greit.
Consider my offer.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
på fk hos meg kostet det 195 eller noe for 25 kg.
BLABLABLA... :roll:
Kan noen sende meg en mail e.l. om de er intressert, jeg trenger ikke engang et navn, kun et møtested og en pris :roll:
:twisted: jeg er en kno3'oholiker :twisted:
Sitat av Pyro_Killer
BLABLABLA... :roll:
Kan noen sende meg en mail e.l. om de er intressert, jeg trenger ikke engang et navn, kun et møtested og en pris :roll:
:twisted: jeg er en kno3'oholiker :twisted:
Vis hele sitatet...
Hvis du er en såkalt "KNO3'oholiker", så har jeg sterke, sterke problemer med å skjønne hvorfor du på død og liv skal betale så jævla mye ekstra for det. FK bestiller opp for deg, så lenge du ikke er tolv med stemme som en steril smurf på helium.

Til trådstarter: FK kan alltids bestille opp en 25-kilos sekk til deg hvis du spør pent. Mye mer praktisk enn å kjøpe 5 kilo i gangen fra privatpersoner, for ikke å snakke om billigere. Lykke til!
Jeg er 15.
Men hvorfor selger du ikke meg en sekk da Bjølg, det er 300-100 kr rett i lomma.
Trådstarter
45 1
jeg og pappa ska stikke bort på fk til lørdag en gang til og spørre "pent" :lol:
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Pyro_Killer
Jeg er 15.
Men hvorfor selger du ikke meg en sekk da Bjølg, det er 300-100 kr rett i lomma.
Vis hele sitatet...
Fordi Bjølg er av den smarte typen. Selger bare til folk han han kjenner og han vet er litt smart værtfall.
Sitat av Bjølg
FK bestiller opp for deg, så lenge du ikke er tolv med stemme som en steril smurf på helium.
Vis hele sitatet...
hahaha dagens! :lol:
Sitat av Up
:shock: Fordi Bjølg er av den smarte typen. Selger bare til folk han han kjenner og han vet er litt smart værtfall.
Vis hele sitatet...
hmmmmmmmmmmm..........
godt poeng, men folk får hvel bestemme selv :x , :idea: jeg trenger teknisk sett ikke å se trynet ditt engang. Bare ha på deg skjerf over nesen 8) e.l.
PLZ kan ikke noen selge meg en sekk a? :?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
hvis du ABSOLUTT skal ha KNO3, så bestill det fra kjemiforhandlere eller apotek.
Sitat av Pyro_Killer
Sitat av Up
:shock: Fordi Bjølg er av den smarte typen. Selger bare til folk han han kjenner og han vet er litt smart værtfall.
Vis hele sitatet...
hmmmmmmmmmmm..........
godt poeng, men folk får hvel bestemme selv :x , :idea: jeg trenger teknisk sett ikke å se trynet ditt engang. Bare ha på deg skjerf over nesen 8) e.l.
PLZ kan ikke noen selge meg en sekk a? :?
Vis hele sitatet...
Hvis ikke FK selger til deg, anbefaler jeg deg rett og slett bare å ta hintet. Du ser ikke ansvarlig nok ut, eller du virker for entusiastisk. Du har sikkert noen eldre kompiser (eller bekjente) som sikkert stikker innom og prater med bondemannen i kassa for deg.

Hey, når du først er i gang, hvorfor ikke kle deg skikkelig bondsk, dra ei finfin distriksdialekt og bruk mye bonde-lingo når du prater? Funker det ikke da, så er alt håp ute.
lol. Noen som har noen snedige tips angående kjøp av KNO3? Som for eksempel at kassamannen på FK egynner å bli litt mistenksom...Er det noen gode unnskyldninger man kan komme med da?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hva med... Potteplanter? Og sånn stor drivhusgreie. Ikke si du skal gjødsle plenen, det er snart jul.
kai0, hvor er det du kjøper, jeg må se om det er min F|K butikk som er et rasshøl eller ei.
Herregud! Det var haugevis av disse diskusjonene på gamle nFF, og man kom aldri fram til noen fasit!
NEI, Felleskjøpet selger vanligvis IKKE til yngre folk, det har jeg erfart selv. Klarer du ikke å finne noen til å kjøpe for deg kan du nok bare glemme det et par år..
Sitat av BoOoM
Sitat av hedningen
Herregud! Det var haugevis av disse diskusjonene på gamle nFF, og man kom aldri fram til noen fasit!
NEI, Felleskjøpet selger vanligvis IKKE til yngre folk, det har jeg erfart selv. Klarer du ikke å finne noen til å kjøpe for deg kan du nok bare glemme det et par år..
Vis hele sitatet...

jeg kjøpte krista-k når jeg var 16 år, du spurte hva jeg skulle bruke det till, å jeg sa høffelig att jeg skulle bruke det til jordbærene mine, å det ver alt!

konklusjon for hele tråden;

- noen FK-butikker har ikke, men kan bestilt inn
- noen FK butikker har ikke, og bestiller ikke inn
- noen FK-butikker har ikke, og vet ikke hva det er
- noen FK-butikker har, men vet ikke att du har, eller hva det er.
- noen FK-butikker har, men du må være over 18 år
- noen FK-butikker har, men du må ha bevis på at du har jord som bruker krista-k (?)
- noen FK-butikker har, og selger til hvem som helst

å viss du lurer på hvilket alternativ din FK-butikk er, så RING, det skader ikke å sprørre

her er nummerene til alle FK-butikker:

http://www.felleskjopet.no/article/archive/313/

vis de ikke vet hva det er, så forklarer du hva du bruker det til, at det er et kunst-gjøtsel, og løses i vann, osv..

ha gjerne litt info om krista-k forran deg som er her:

http://fert.yara.no/no/products/prod...rs/krista.html

førse gangen jeg ville ha tak i krista-k viste du ikke hva det var en gang, men jeg forklarte hva det var, å til slutt fant du ut att de hadde 2 sekker

vis dine lokale FK-butikker ikke har, så er det veldig sund for deg
Vis hele sitatet...
Denne burde egentlig vært klistra, slik at vi slipper omlag 97338²³ fler slike tråder.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ett av BoOoM's bedre poster det der! 8)
Flyttet posten hans hit http://forum.warispeace.co.uk/viewto...7a5137a8bb76bc, og renskrev den.