Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7395
Heisann, tenkte jeg skulle høre litt rundt med personer som vet litt mer om narkotika enn meg!

Har vært i Tyrkia i 4 dager, har inntatt ecstazy en dag, og det var helt kanon! Lurer på om det er farlig og ta flere dager på rad? og om det er andre stoffer som kan piffe litt på humøret når man er ute?
Om du tar ecstasy igjen etter kort tid vil du mest sannsynlig få dårligere effekt og/eller en kraftig nedtur. Ville unngått å ta det med hyppig mellomrom.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Ecstasy (MDMA) er skadelig å ta med korte intervaller, ja. Hjernen din trenger tid til å rekalibrere seg så hvis du tar det igjen nå vil du ikke få like stor effekt av samme mengde og helserisikoene blir større. Hvis du ikke har noen særlig erfaring ville jeg anbefalt deg at du ikke startet eksperimenteringen din i Tyrkia. Alkohol kan piffe opp humøret. Muligens får du tak i marihuana hvis du prøver. Da kan du i det minste se fysisk hva du har fått. Kjøper du en pille eller litt hvitt pulver har du ingen garanti for at du får det du blir fortalt.

Hvis du skal være der en stund til kan du til nøds ta ecstacy en gang til mot slutten av oppholdet, men du bør være forsiktig med å ikke redosere for mye. Jeg skal ikke gå for dypt inn i vitenskapen rundt hvordan hjernen reagerer med MDMA (hvis vi går ut ifra at ecstacy-pillene inneholder MDMA - slik de skal gjøre), men fakta er at jo mer MDMA du har i kroppen, jo mer nevrotoksisk er det. Altså, øker du doseringen din utover kvelden øker ikke nødvendigvis skadeligheten proposjonalt med mengden. MDMA blir giftigere for hjernen og nervecellene i høyere mengder. I tillegg bør du være forsiktig med å kombinere store mengder alkohol med MDMA.

Vær forsiktig. Ha en fin ferie.
Trådstarter
8 5
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Om du tar ecstasy igjen etter kort tid vil du mest sannsynlig få dårligere effekt og/eller en kraftig nedtur. Ville unngått å ta det med hyppig mellomrom.
Vis hele sitatet...
Noen andres stoffer som kan brukes når man er ute og fester? Kokain?

Sitat av Qon Vis innlegg
Ecstasy (MDMA) er skadelig å ta med korte intervaller, ja. Hjernen din trenger tid til å rekalibrere seg så hvis du tar det igjen nå vil du ikke få like stor effekt av samme mengde og helserisikoene blir større. Hvis du ikke har noen særlig erfaring ville jeg anbefalt deg at du ikke startet eksperimenteringen din i Tyrkia. Alkohol kan piffe opp humøret. Muligens får du tak i marihuana hvis du prøver. Da kan du i det minste se fysisk hva du har fått. Kjøper du en pille eller litt hvitt pulver har du ingen garanti for at du får det du blir fortalt.

Hvis du skal være der en stund til kan du til nøds ta ecstacy en gang til mot slutten av oppholdet, men du bør være forsiktig med å ikke redosere for mye. Jeg skal ikke gå for dypt inn i vitenskapen rundt hvordan hjernen reagerer med MDMA (hvis vi går ut ifra at ecstacy-pillene inneholder MDMA - slik de skal gjøre), men fakta er at jo mer MDMA du har i kroppen, jo mer nevrotoksisk er det. Altså, øker du doseringen din utover kvelden øker ikke nødvendigvis skadeligheten proposjonalt med mengden. MDMA blir giftigere for hjernen og nervecellene i høyere mengder. I tillegg bør du være forsiktig med å kombinere store mengder alkohol med MDMA.

Vær forsiktig. Ha en fin ferie.
Vis hele sitatet...
Tusentakk for bra svar!
hehe, har selvfølgelig røyket marihuana flere ganger, men grunnen er at ecstazy var heeelt konge!
Sist endret av 50kr; 25. juni 2014 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ecstacy er ofte ikke bare MDMA, men det er ikke fult så sjeldent at du finner alt fra amfetamin til vaskemiddel avhengig av hvor du har kjøpt det fra. Anbefaler deg å få hendene dine på noe skikkelig MDMA krystaller om du er nøye på hva du putter i kroppen din.

Da jeg er i syden, er det beste jeg vet å sitte alene ute på terassen med en kald pils og en sigg, kanskje etterfulgt av en aldri så liten .
Anbefaler deg sterkt at du ikke gjør det. Anbefalt ventetid er minst en måned, og det er flere historier om folk som har fått mer eller mindre langvarige effekter et høyt forbruk. Det er også ikke helt kjent hvor nervotoksisk MDMA er, og da er det lurere å være på den sikre siden.

MDMA fungerer ved å tømme serotonin lagrene (det er en SRA - Serotonin Release Agent). Lagrene vil sannsynligvis være ganske tømt fra før av, og da blir det nok uansett ikke like kult som første gang.
Trådstarter
8 5
Sitat av Kaktsu Vis innlegg
Anbefaler deg sterkt at du ikke gjør det. Anbefalt ventetid er minst en måned, og det er flere historier om folk som har fått mer eller mindre langvarige effekter et høyt forbruk. Det er også ikke helt kjent hvor nervotoksisk MDMA er, og da er det lurere å være på den sikre siden.

MDMA fungerer ved å tømme serotonin lagrene (det er en SRA - Serotonin Release Agent). Lagrene vil sannsynligvis være ganske tømt fra før av, og da blir det nok uansett ikke like kult som første gang.
Vis hele sitatet...
Ja, tror de kun blir en liten på verandaen etter festene så vi får ta å roe ned litt, hehe
Hør på alle her og ikke gjør det.
Kos deg heller når du kommer hjem å får tak i mdmakrystaller, som du selvfølgelig tester. (:
Skjønner ikke greia at alle er så mot å ta det to dager på rad, så sant det ikke er noe du gjør gjevnelig hjemme også, men fikk inntrykk av at dette var første gangen(?)
Har gjort dette utallige ganger, og i værste fall har jeg bare måtte øke dosen litt, for så og ta det rolig en periode igjen.
Hadde skjønt folk her om dette var noe som ble gjort helg etter helg...
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Skjønner ikke greia at alle er så mot å ta det to dager på rad, så sant det ikke er noe du gjør gjevnelig hjemme også, men fikk inntrykk av at dette var første gangen(?)
Har gjort dette utallige ganger, og i værste fall har jeg bare måtte øke dosen litt, for så og ta det rolig en periode igjen.
Hadde skjønt folk her om dette var noe som ble gjort helg etter helg...
Vis hele sitatet...
Må si meg enig, ser ikke noe problem med å ta MDMA to dager på rad. Bare ikke gjør det til en vane
Ett par runder med amfetamin vil normalt gå bra. Perfekt foran en viktig
eksamen o.l om ellers har kontroll på livet.

Apropos farlig ?

Du vet ikke hva du tar med mindre har ett test kit du kjenner godt eller har egen
lab til rådighet.

Selgere av dop vil normalt ha kunder som kommer tilbake men ett test kit er lurt
å ha.
Grunnen til at han bør la vær er enkelt å greit de neste dagene han har i vente. Første gang jeg prøvde kjørte vi 2 dager på rad. Tok meg 14 dager før jeg følte meg nogenlunde på gli igjen, og verken jeg eller frøkna sliter med ettervirkninger hvis vi tar det en dag, sånn som vi gjorde da. Det var ikke kult...
Trådstarter
8 5
Tusentakk for svar allesammen! virkelig godt å ha folk som vet mye av erfaringer osv. Droppet hele mdma-greiene, vi tenkte godt gjennom det, og kom frem til at om vi skal gjør det igjen, så gjør vi det i Norge
All about the money
JaxMackey@420's Avatar
34 4
Er som noen sier over her at jo mer man tar det flere dager p rad jo mindre effekt vil man få, alts utslipp av dopaminer og endorfiner, og da spesielt blir nedturen ekstrem etter mange dager på MDMA ettersom kroppen mangler dopamin & endorf. så blir man ofte letter depprimert i noen dager, hvertfall..

Min erfaring med knips og MDMA.

Peace
2 dager med emma/e går nok helt fint, kommer jo helt ann på hvor mye/mange du tar de dagene.
For et par år siden var jeg på tomorrowland, tror det ble fire dager med e, og hele gjengen fikk noen syke bivirkninger som varte i flere uker etterpå. Så pass litt på!! Må nevne at vi overdreiv noe jævlig da, starta på morningen hver dag og holdt det gående, ble typ 6-8 e om dagen!
Trådstarter
8 5
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
2 dager med emma/e går nok helt fint, kommer jo helt ann på hvor mye/mange du tar de dagene.
For et par år siden var jeg på tomorrowland, tror det ble fire dager med e, og hele gjengen fikk noen syke bivirkninger som varte i flere uker etterpå. Så pass litt på!! Må nevne at vi overdreiv noe jævlig da, starta på morningen hver dag og holdt det gående, ble typ 6-8 e om dagen!
Vis hele sitatet...

Ja har bare inntatt 1 ecstazy, og det varte jo i evigheter, så det var nokk for meg med 1, hehe !! Vi får se hva det blir til!
Sist endret av 50kr; 26. juni 2014 kl. 13:44.
E er ikke farlig (med mindre du tar overdrevent store doser) å ta flere dager på rad, men du kommer til å merke at du får drastisk dårligere effekt etter allerede bare 2-3 dager. MDMA tapper deg for dopamin (dermed har mange lett for å få en "nedtur" av stoffet). Og det er nettopp derfor weed ikke gjør like stor forskjell på deg etter noen hits med E. Du har rett og slett utnyttet dopamin lagrene fullt ut.
Og husk; vær veldig obs på hvordan E-en er. Dårlig E er ikke verdt det Kos deg på ferie!
Sitat av 50kr Vis innlegg
Ja har bare inntatt 1 ecstazy, og det varte jo i evigheter, så det var nokk for meg med 1, hehe !! Vi får se hva det blir til!
Vis hele sitatet...
Hva legger du i evigheter?
MDMA varer kun i rundt 4 timer (føles også mye kortere ut), så om det varte særlig lengre enn det har du nok fått i deg noe annet.
Sist endret av Lyra; 26. juni 2014 kl. 17:25.
Sitat av skrukkis Vis innlegg
E er ikke farlig (med mindre du tar overdrevent store doser) å ta flere dager på rad, men du kommer til å merke at du får drastisk dårligere effekt etter allerede bare 2-3 dager. MDMA tapper deg for dopamin (dermed har mange lett for å få en "nedtur" av stoffet). Og det er nettopp derfor weed ikke gjør like stor forskjell på deg etter noen hits med E. Du har rett og slett utnyttet dopamin lagrene fullt ut.
Og husk; vær veldig obs på hvordan E-en er. Dårlig E er ikke verdt det Kos deg på ferie!
Vis hele sitatet...
Ser en over her også roter med nevrotransmittere. MDMA tapper deg for serotonin, ikke dopamin. MDMA er et amfetamin, men der amfetamin virker på DAT, virker MDMA på SERT (altså dopamin vs serotonin). Dopamin blir til en viss grad påvirket, men MDMA virker hovedsaklig på serotonin, som det tar kroppen mye lengre tid å lage enn dopamin...

Endorfiner har heller ikke noe med stoffet å gjøre (endogent morfin), men nevrotransmitteren oxytocin er nok en viktig del av rusen
Greit å ha noe beroligende til dagen der på
Trådstarter
8 5
Sitat av Lyra Vis innlegg
Hva legger du i evigheter?
MDMA varer kun i rundt 4 timer (føles også mye kortere ut), så om det varte særlig lengre enn det har du nok fått i deg noe annet.
Vis hele sitatet...
serriøst? altså, jeg tok vel pillen kl00 og sovnet kl07 og jeg klarte ikke å sitte i ro de timene! har aldri prøvd noe annet enn weed, så er ganske noobish på stoffer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan en takler å kjøre på flere dager på rad kommer vel an på person til person. Matinntak og hvile vil jeg og tro har en del og si. Kjørte en tredagers på Defqon.1 både i år og i fjor. I fjor var jeg ikke meg selv før over en uke etterpå, fordi jeg var dum og nesten ikke sov eller spiste hele helga.
Denne gangen var jeg litt mer fornuftig, fikk i meg mat og sov en del. Var helt fin igjen et par dager etterpå og var til og med på trening og pumpa litt
Sitat av 50kr Vis innlegg
serriøst? altså, jeg tok vel pillen kl00 og sovnet kl07 og jeg klarte ikke å sitte i ro de timene! har aldri prøvd noe annet enn weed, så er ganske noobish på stoffer
Vis hele sitatet...
7 timer høres veldig lenge ut. Men er veldig vanlig at det er iblanda speed, som kan forklare hvorfor du ikke fikk sove.

Selv blir jeg gjerne ordentlig sofagris når jeg ruller hardt, men det er igjen individuelt.

Anbefaler deg på det sterkeste å lese deg godt opp på stoffer før du hiver deg ut i det. Men det er ditt liv, så peis på om du vil!