Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1130
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk skrevet ut resept på attentin hos psykiater på volvat og skal fra nå av få resepter på dette fra fastlegen. Fikk 4 utleveringer som jeg tok ut over et kort tidsrom.

Spørsmålet mitt er da om fastlegen min kan se denne resepten skrevet av privat psykiater, at de er tatt ut og da nekte å skrive ny?
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fastlegen kan se alle resepter du får utskrevet ja
Du får nok ikke ny før du har brukt opp de reseptene du har tatt ut og det er vell ment de skal vare så å så lenge. Om spm er om du kan få dobbelt opp er det nei.
https://www.helsenorge.no/legemidler...pter-for-andre

Reserver deg mot at fastlege får melding om utlevert medisin

Fastlegen mottar melding når du har fått utlevert medisin eller annen reseptpliktig vare på apoteket eller hos bandasjisten. Fastlegen mottar meldingen selv om resepten er låst. Du kan reserverer deg mot at legen din får melding ved å be om dette når du henter ut medisinen på apoteket eller bandasjisten. Du kan gjøre dette hver gang du henter ut medisinen.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
https://www.helsenorge.no/legemidler...pter-for-andre

Reserver deg mot at fastlege får melding om utlevert medisin

Fastlegen mottar melding når du har fått utlevert medisin eller annen reseptpliktig vare på apoteket eller hos bandasjisten. Fastlegen mottar meldingen selv om resepten er låst. Du kan reserverer deg mot at legen din får melding ved å be om dette når du henter ut medisinen på apoteket eller bandasjisten. Du kan gjøre dette hver gang du henter ut medisinen.
Vis hele sitatet...
Langsiktig, veldig lite lurt
Sitat av noguhso Vis innlegg
Langsiktig, veldig lite lurt
Vis hele sitatet...
Ikke uenig. Det virket dog som om TS allerede hadde hentet ut reseptene fra Volvat, om jeg skjønte hen rett. Da er det allerede for sent, og fastlegen har allerede fått beskjed.

Usikker på det legale, men jeg mistenker at fastleger/andre leger fort kan kvie seg litt mer for å skrive ut resepter om innsyn blir blokkert. Er nok fort å skyte seg selv i foten ja, men det får TS stå for.
Fastlegen har ennå tilgang til reseptregistret , så å bare blokkere for den meldingen som blir sendt ved utlevering er vel ganske fånyttes om ikke fastlegen er teknologisk tilbakestående og skriver papir resepter ennå
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ikke uenig. Det virket dog som om TS allerede hadde hentet ut reseptene fra Volvat, om jeg skjønte hen rett. Da er det allerede for sent, og fastlegen har allerede fått beskjed.

Usikker på det legale, men jeg mistenker at fastleger/andre leger fort kan kvie seg litt mer for å skrive ut resepter om innsyn blir blokkert. Er nok fort å skyte seg selv i foten ja, men det får TS stå for.
Vis hele sitatet...
Ja det er nettopp det du sier, blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Jeg vurderte det samme ts tenker på for mange år siden, ble advart av venner av meg som er leger at dette gjerne bare øker skepsis på det meste
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja