Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5044
Jeg har et problem med Windows Vista, når jeg starter opp pcen får jeg beskjeden "windows utforsker har sluttet å virke" fulgt av "windows utforsker starter på nytt", etterfulgt av at skjermen "flicker" også skjer det på nytt, gang på gang.

Har prøvd systemgjenoppretting, men maskinen har ikke klart å fullføre dette.
I det jeg trykker på "avslutt" dukker det opp i høyre hjørne en beskjed som sier at jeg skal trykke der for å løse problemet, men da er maskinen allerede i ferd med å slå seg av.

Noen som har peiling på hva problemet kan være? og hvordan jeg kan klare å fikse det?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av MaryQuanza Vis innlegg
Jeg har et problem med Windows Vista, når jeg starter opp pcen får jeg beskjeden "windows utforsker har sluttet å virke" fulgt av "windows utforsker starter på nytt", etterfulgt av at skjermen "flicker" også skjer det på nytt, gang på gang.

Har prøvd systemgjenoppretting, men maskinen har ikke klart å fullføre dette.
I det jeg trykker på "avslutt" dukker det opp i høyre hjørne en beskjed som sier at jeg skal trykke der for å løse problemet, men da er maskinen allerede i ferd med å slå seg av.

Noen som har peiling på hva problemet kan være? og hvordan jeg kan klare å fikse det?
Vis hele sitatet...
Problemet: Vista
Løsningen: XP evt. win7
Sitat av McHoover Vis innlegg
Problemet: Vista
Løsningen: XP evt. win7
Vis hele sitatet...
Ikke si det for godt... Har win7 selv, storfornøyd. MEN!! Igår slutta utforsker å virke for meg og...
Kan heller ikke si at XP er noe bedre enn Vista i dag. Win Utforsker forsvant for meg også når jeg hadde XP på maskinen. Jeg Prøvde alt for å få den tilbake. Men måte til slutt gi opp. Og reinstallere alt på nytt igjen.
Vel, det høres ut som ett eller annet har ødelagt explorer.exe. Reinstaller, kjør en reparasjonsinstallasjon eller oppgrader til 7. Evt. koble disken til en annen maskin med fungerende Vista-installasjon og kopier over explorer.exe

McHoover: ærlig talt. Du anbefaler ikke et 9 år gammelt OS, uansett hvor "bra" det er. XP suger balle, og har gjort det siden Vista SP1 var ute. Man bruker ikke XP dersom man har et valg, da både Vista og 7 er langt mer moderne, sikre, stabile og brukervennlige systemer. Siden jeg tok ibruk Vista har jeg ikke opplevd et eneste kræsj forårsaket av systemet - en god del har skyldtes dårlig software, men MS står bak svært lite av det.
nå er det jo en stund siden jeg hadde dette problemet. Løste det ved å lage en ny bruker, derfra kunne jeg hente inn alle filer fra den "ødelagte" brukeren, det tok en stund før jeg skjønte det, men nå er problemet løst. Takk for svar
huh? kan det være en update bug, da?
Hvem bryr seg? Det ble dratt frem en månedsgammel tråd, og problemet var løst lenge før noen kom med forslag til saken. Hva som kan ha vært grunnen kan man diskutere i all evighet, men man vil aldri komme frem til noe som helst.