Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4162
Hei.

Mulig jeg har postet i helt feil avdeling - men tar sjansen på at det dundrer inn noen gode tips likevel

Jeg er på utkikk etter ett slags intercom system mellom hus og garasje som ligger 10 meter utenfor. Har prøvd noe greier fra Chlas Ohlson som gikk på el nettet som var heller nada suksess da det tydligvis er avhengig å være koblet til samme kurs... Vi har ikke noe telefonlinje i huset - så det bør virke på det trådløse nettet, evt noe frekvens greier...

Noen som har noe som helst ide til løsning?

Mvh
Frode
Du kan kjøpe ett sett med to trådløse telefoner som kan ringe mellom seg?

De trenger ikke være tilkoblet det vanlige telenettet. Det funker fint hjemme hos oss hvertfall.
Walkie talkie. eller du kan kjøpe et system som bruker kabel
Så man kan ringe internt uten å være tilkoblet telenettet? Funker det er jo det en genial løsning. Jeg var innom tanken men slo det raskt fra meg da jeg var sikker på at du måtte ha denne summetonen

Sitat av NORDNORGE Vis innlegg
Walkie talkie. eller du kan kjøpe et system som bruker kabel
Vis hele sitatet...
har ikke funnet kablet system, og walkie talkie blir litt komplisert for barna. Trådløs telefon hadde vært gull hvis det funker som en annen nevnte.
Sitat av Falcon1975 Vis innlegg
Trådløs telefon hadde vært gull hvis det funker som en annen nevnte.
Vis hele sitatet...
Jeg skal selvfølgelig ikke si at dette gjelder alle typer og håndsett, men det vi har hjemme funker dette på. Det er forøvrig et billig et og, så sjansen er god
Er det noen som kan avkrefte\bekrefte om det virker å ringe internt med trådløse telefoner uten telenett...
Er du på utkikk etter en metode for å kommunisere mellom Garasje og hus på? (10m) uten å rope?
Eller tar jeg helt feil nå?
Du traff spikeren der