Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 10318
Hei!

Har lett litt rundt nå, men finner ingenting..
Styrestrømskjema, jeg må ha et program som er enkelt og tegne styrestrømskjema med.
Må inneholde NO, NC, stopp, vern osv.

Vet om ett som heter PCMattematic? nei, noe i den dur iallefall.

Anyone?
du har DDS - elektropartner som du kan tegne styrestrøm med, i tillegg til at du kan bruke det som et dokumentasjon/prosjekterings program.

link: http://asp.nelfo.no/ElektroPartner/index.asp

ellers har du jo febdok, men vanskelig å komme over, da du må være registret aut. elektriker firma for å kjøpe det
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Hm, ikke noe gratis da?

PcShematic heter det jeg snakka om, noe sånt som det.
Det er en gratisversjon av PcSchematic, men da er det maks 40 symboler og maks 200 koblinger. Det holder vanligvis til skoleprosjekter.

Last ned på http://www.pcschematic.com under "Free PCschematic"->"ELautomation".

Edit: Eller bare trykk her.
Sist endret av sFilez; 14. oktober 2008 kl. 15:14.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Enkelt og genialt tegneprogram.
Demoen er gratis, men gir begrensinger. Maks bruker tid for hver gang er 2 timer. Og du kan heller ikke skrive ut tegningene, men om du bruker print screen funksjonen, eller ett screen-shoot program er jo ikke det noe problem.

Dette programmet er genialt fordi du muligheten til å funksjonsteste / simulerer styrestrømskjema, enkle PLS program, pneumatikk skjema osv.

programmet heter fluidsim og er utviklet av Festo Didactic og kan lastes ned her:
http://www.festo-didactic.com/se-sv/...pneumatics.htm
▼ ... over et år senere ... ▼
Veit at eg bumper ein gammal tråd.
Er det nokon som veit om noko tilsvarandes Fluidsim til mac? (sett pris på den testfunksjonen i fluidsim, og måten det er lina opp på med tanke på komponet osv, er til styrestarum det skal brukast.)
Har ikke brukt FluidSim, men Fritzing finnes til Mac ihvertfall. Ikke sikkert det kan gjøre simuleringsjobben like bra.
Nødløisinge er og kjøre fluidsim via virtual box. Simmuleringa er genial, (Fritzing er jo meir for pcb), takk for tipset.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Here's an idea: Blyant, papir og linjal! Så kan det hende du lærer noe av det og
Sitat av afen Vis innlegg
Here's an idea: Blyant, papir og linjal! Så kan det hende du lærer noe av det og
Vis hele sitatet...
God gammel Old Skewl Elektro eller TIP lærer!
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av thebigt Vis innlegg
God gammel Old Skewl Elektro eller TIP lærer!
Vis hele sitatet...
Lærer, nei? Jeg er elektriker, og tegner fremdeles skjema for hånd!
Teikner for hand når eg teikner skisser, idear til kva eg vil ha.
Blir då ei linje med + på toppen og ei med minus på botn, (Eventuelt L1 L2, Osv).
Fluidsim er grett påga den simuleringsdelen, og lablingå + at det ser ryddigut når eg jobbar med det
Er ikke dette en oppgave for Autocad Electrical? Mener at det finnes rimelige/gratis/trial-versjoner av dette. Ellers google etter open source eller freeware alternativer.
MultiSim brukte vi da jeg gikk på skole.
Mener du kan tegne styrestrøm, men er ikke sikker.

Programmet ligger ute som Evaluation, men finnes gratis der du vet!
Sist endret av ZyPreXa; 7. august 2011 kl. 13:46.