Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 273
Jeg har diagnosen bipolar som er knyttet veldig til at jeg ikke klarer å sove på egenhånd (hatt det siden jeg var 4år gammel), og er derfor avhengig av medisiner for å klare å sove i det hele tatt og ikke gå inn i psykose. Jeg har tatt quetiapine i over 12 år og den har fungert veldig bra for meg når det kommer til søvn. Problemet mitt er at stoffskifte mitt er helt skutt og jeg har måtte få behandling for det i noen år nå hvor det stadig ikke blir noe særlig bedre enn i små perioder. Jeg har t.o.m gått såpass ned i dose og tar kun på kvelden mellom 50-75mg bare som fungerer akkurat nok for meg til å sovne som regel (fortsatt litt søvnproblemer i perioder, men kan leve med det). Jeg gikk før på rundt 800mg med kombinasjon og det var da mange problemer begynte. Jeg vil jo ikke slutte på de for søvnen, men jeg vil gjerne prøve noe annet for å se om stoffskifte mitt bedrer seg av seg selv da, men jeg må jo ha noe annet for å fungere normalt. Håper noen kanskje har noen erfaringer med å bytte, da hovedsaklig knyttet til søvn. Jeg har så og si null effekt av sovemedisiner på egenhånd og har kun fått liten virkning kombinert med quetiapinen så det er uaktuelt (veldig liten vits) for meg, samme med beroligende har jeg null virkning av, føler ingen forskjell. Det må altså være et legemiddel som er i samme gate, men forhåpentligvis uten denne bivirkningen på stoffskifte.
Takk på forhånd!