Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 24081
Hei, jeg har hørt og lest og alt mulig sånn at det går ann og dope seg på ADHD piller. Det er Metylfenidat, ett stoff som er beslektet med Amfetamin...

I dag, rundt 18:00 tok jeg en pille som heter Alza 54 og en som heter Ritalin 10 (Jeg fjernet det røde skallet og den grønn aktig delen i Alza 54 pilla, for den grønne delen hindrer rusen fikk jeg høre (jeg tok den grønne delen tre timer senere fordi jeg ikke hadde fått noe tegn til rus, og den dele gjorde ikke noe forskjell heller)).

Men så til problemet, tok jeg for lite? Fordi jeg merket ikke en verdens ting, eller gjorde jeg noe feil, burde jeg heller sniffet? Ligge rolig eller være aktiv? Eller har jeg kanksje ADHD??

Hadde vært kjekt og vite, så om du vet noe så er det bare til og kommentere ^^
Jeg testa hvertfall 6 piller hos en kompis, var for ADD though og jeg lover deg det tok aaaaav! Var spinnevill hele dagen og hadde så mye energi at det var rått!
Det der ser ut som den daglige medisinske doseringen for noen med adhd, du burde nok ha tatt mer, men uansett det er ett møkka''dop'' så ligg unna.
æsj, hva er vitsen ?
Trådstarter
17 1
Ja, fettern min tar en sånn Alza 54 hver dag, han jeg har fått den fra, men det brettet med Ritalin 10 vet jeg ikke, men har og broren hans holder seg til en sånn pille om dagen...

Vel, vitsen er vel og få rus da...
Hvordan Concerta ser ut og innholdet i pakningen
Concerta depottabletter er tilgjengelig i tre styrker: 18 mg, 36 mg og 54 mg. Hver kapselformet tablett er merket individuelt for å lette identifikasjon:
18 mg: Gul, med ”alza 18” trykket med sort blekk på én side.
36 mg: Hvit, med ”alza 36” trykket med sort blekk på én side.
54 mg: Brunrød, med ”alza 54” trykket med sort blekk på én side.

start dose er på 18 mg trur jeg:P ville ikke testa mer en 2-3 alza 54 først og 2 ritalin 10 mg hadde jeg vært deg
(ca 150 mg metylfenidathydroklorid,litt mye kanskje?) mg men jeg har jo adhd selv og tar nesten den dosen om dagen så er ikke sikker:P men ikke ta det sammen med MAO-hemmere,Vasopressorer eller Legemidler som brukes til å behandle depresjon,Concerta kan påvirke hvordan de omsettes i kroppen.
Sitat av 0bs Vis innlegg
æsj, hva er vitsen ?
Vis hele sitatet...
Smak og behag.
Jeg har hatt god erfaring med ritalin i festsammenheng...
Bare ikke prøv å ruse deg på stratera. Det er ikke sentralstimulerende, går på det fast og har prøvd på ruse meg på det men gjikk ikke. Du får vell heller ikke den store rusen av å blande det med alkohol heller. Men en positiv virkning jeg har fått er at jeg ikke blir rød på øynene når jeg tar meg en blås :P
Sitat av Dicorn Vis innlegg
Men så til problemet, tok jeg for lite? Fordi jeg merket ikke en verdens ting, eller gjorde jeg noe feil, burde jeg heller sniffet? Ligge rolig eller være aktiv? Eller har jeg kanksje ADHD??
Vis hele sitatet...
Du tok nok enten for lite, eller forventet for mye. "Rusen" du får av speed-preparater er ikke noe mer enn økt trang til å bevege seg og prate, samt mild eufori. Knus pillene neste gang ,da blir de tatt opp av systemet fortere.

At du spør om du skal ligge rolig eller være aktiv under rusen tyder på at du forventer for mye av dette stakkarslige stoffet. Du vil aldri bli underholdt av rusmiddelet i seg selv. For å ha det gøy må du gjøre ting du syns er gøy.

At folk med ADHD ikke får ruseffekt av ADHD medisiner er en myte. Poenget er at stoffet i små mengder øker konsentrasjonen hos de fleste, med eller uten ADHD. I store doser får også ADHD-pasienter ruseffekt.
Trådstarter
17 1
Tok nok for lite da...
Merka jo ikke noe da, så ja, hadde forventet litt mere...
Jeg bare lurte siden jeg så på film liksom, og da lå jeg en del stille..

Men i den Alza 54 er jo halve pilla sånn hindrig greie, slik at du ikek får rus... har jeg hvertfall lest..

Vel, jeg merka vel en ting da..
Jeg stod jo opp kl seks den dagen for og dra på skolen, så da pleier jeg og være ganske så trøtt på kvelden, men jeg var ikke trøtt i det hele tatt, fikk tvingt meg selv i seng halv fire o_'O
Tygg for så å svelge. Tok fire Concerta 54mg, ble liggende en helt natt med en skikkelig god følelse i hele kroppen, og kjente en kilende følelse langs hele ryggraden ut natt. Satt på Pcen og leste tripprapporter på forumet her, sånn ca. klokka elleve på morgenen så så jeg ned på tærene mine og jeg hadde fått gnagsår mellom stortåa og langtåa fordi jeg hadde visst liggi å gnidd dem mot hverandre hele natta. Concerta er kos, men selv har jeg bare prøvd den ene gangen. Kanskje fordi tilgjengeligheten ikke er allverdens?
Trådstarter
17 1
Når det gjelder Alza 54 så er det ett rødt skall rundt, med svart skrift som det står "Alza 54".
Om du tar bort det skallet er resten av pilla delt i tre deler, en grønn, en hvit og en liten rosa del.
Har hørt at den grønne delen despenserer rus funksjonen, noen som vet noe mere om dette?
Og hva med den rosa delen?
Og den hvite, det er vel dere selve Metylfenidaten ligger?
Hvor mange burde jeg ta neste gang om jeg skal tygge dem?
Smake litt på den før jeg svelgte den, den smake søtt og godt (det hvite) ^^
LIGG UNNA! Var så kul i 9. eller 10. klasse at jeg tenkte det hadde vært awesome å sniffe to oppknuste ADHD piller (merket husker jeg ikke, var svære blå) på toppen av det hele så tok jeg vel et par sniff av poppers, det hele endte opp med 3 dager i sengen hvor jeg hadde en god og sydenaktig feber. Lærepenge for life, så i den sammenhengen så anbefaler jeg det! <.< ^.^ >.>
Sitat av enerlighter Vis innlegg
LIGG UNNA! Var så kul i 9. eller 10. klasse at jeg tenkte det hadde vært awesome å sniffe to oppknuste ADHD piller (merket husker jeg ikke, var svære blå) på toppen av det hele så tok jeg vel et par sniff av poppers, det hele endte opp med 3 dager i sengen hvor jeg hadde en god og sydenaktig feber. Lærepenge for life, så i den sammenhengen så anbefaler jeg det! <.< ^.^ >.>
Vis hele sitatet...
eller kanskje du sniffet konsentrert svineinfulensa? alle reagerer ikke likt som deg
var ikke det jeg sa heller, men takk for at du tar deg tid til å poengtere det <3
Trådstarter
17 1
Vel, jeg sniffer ikke i det hele tatt lenger, er ikke noe digg...
Jeg får også feber så for jeg sniffer noe i det hele tatt, fra chillikrydder til kokain... :/

Men, husk folkens, si ifra om det er noe dere vet om Alza 54!!!!
Har ikke prøvd alza 54 men har prøvd mye ritalin.
Og med ritalin får jeg kun en effekt og det er at jeg blir mindre trøtt, noe som er kjekt når jeg røyker fordi jeg bruker å starve av etter noen trekk... men må spise ca 6-8 stk og snorte 2 ca.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet ikke hva det var for no ADHD piller jeg tok i helga, men det funka nu og sniffe det.
Ble jævla hyper og tok helt av på dansegulvet på byen! Funker bra med alkohol ifølge min erfaring.
vel ad hd piller funker fjell om du tar det på riktig måte.. har testa ritalin og det er en mer kortvarig rus da det er mye rart i de ritalin pillene.. har prøvd stratera og det funka som faen det men fikk en merkelig funk og nedturen var helt jævelig.. har prøvd conserta og det funker heelt konge men jeg må ta 4 eller flere for i heletatt og få funk..
det morsomeste jeg har prøvd er minimeta og det er heftig rein metamf rett fra legemiddel labben :P får en helt drøy funk og allt bli morsomt og deilig men allt går så jævlig sakte hehe
Sitat av slurpings Vis innlegg
Vet ikke hva det var for no ADHD piller jeg tok i helga, men det funka nu og sniffe det.
Ble jævla hyper og tok helt av på dansegulvet på byen! Funker bra med alkohol ifølge min erfaring.
Vis hele sitatet...
Bra med alkohol? Sikker på at det ikke var benzo? Ble du sløv/full? Eller "edru" og oppkvikket?
hehe adhd medisin er jo basert på amfetamin og alkohol og amf funker fett sammen hehe blir ikke full men blir bare mere speeda.. men dere burde heller drikke sitrus brus etc når dere går på fort fort.. det gir et kick som holder rusen enda lenger
Er ikke ritalin/conserta noe som så fint omtales som apedop ?
Som mange andre sier her ritalin/conserta er apedop.

Har vært medisinert med conserta i tenårene og har hatt perioder hvor jeg har brukt ritalin jeg har fått av venner til rus. Snortet, spist, skutt.

Får meg var ritalin ekstremt avhengighetsskapende. Og når jeg begynte skyte det gikk det riktig ille. Du får et kick som er godt og en etterfølgene helt ok rus som varer i ca 10-15 min. Med en gang rusen gikk ut møtte jeg ha mer.
Det gikk sånn lenge om gangen helt til jeg ble tom. Når jeg hadde skutt noen ganger etter hver andre ble jeg så kaldt og vondt i kroppen mange timer-dager til jeg fikk et nytt skudd så det gikk bort..
Den korte effekten og det at du får mange kick i løpet av en dag gjør at nedturen blir ekstra jævlig. Har opplevd ekstremt skremmende nedturer på ritalin. Nedturer hvor jeg har trodd jeg skulle dø/var død, kjente blodårer i kroppen som knuste fra hverandre som glass, indreblødninger. I tillegg mistet jeg all sosial intelligens og brukte flere mnd på å få den tilbake på et rimelig nivå.
Virker som du tok veldig store doser?
Jeg er ikke ute etter å ruse meg på ritalin. Fikk 6*10 mg ritalin av en kompis, som hadde fått det av en kompis osv osv..Sniffet 2*10 mg før jeg tok en lang lese økt. Konsentrasjonen var helt konge. Interessen ble meget bra. Derfor vil jeg gjerne ha tak i mer av ritalin. Ingen av de jeg fikk av forrige gang, aner hvor de kan få tak i mer.
Sitat av Jesper89 Vis innlegg
Virker som du tok veldig store doser?
Jeg er ikke ute etter å ruse meg på ritalin. Fikk 6*10 mg ritalin av en kompis, som hadde fått det av en kompis osv osv..Sniffet 2*10 mg før jeg tok en lang lese økt. Konsentrasjonen var helt konge. Interessen ble meget bra. Derfor vil jeg gjerne ha tak i mer av ritalin. Ingen av de jeg fikk av forrige gang, aner hvor de kan få tak i mer.
Vis hele sitatet...
Det virker litt som du kan utvikle et avhengighetsproblem, når du sier du trenger mer for å konsentrere deg
Sitat av T.J Vis innlegg
Det virker litt som du kan utvikle et avhengighetsproblem, når du sier du trenger mer for å konsentrere deg
Vis hele sitatet...
Altså, folk har forskjellige meninger og forhold til medikamenter. Jeg sier ikke at jeg MÅ ha mere for å klare å konsentrere meg. Jeg har et ganske avslappet forhold til medisiner/medikamenter, spesielt diverse som ikke er over grensen farlig. Min mor er lege, faren til kompisen min utvikler medisiner.
Jeg vet bare at konsentrasjonen min er mye BEDRE,med ritalin. Så da vil jeg gjerne ta små doser av dette når jeg skal gjennom store økter med lesing.
ritalin er det like greit og holde seg unna pga av allt drittet som er i det.. bruttern fikk ritalin helt til han fikk store problemer med psykoser og søvn problemer.. ritalin er rett og slett skadelig pga det store andelen med "dritt"
Såpekoker av rang
Har selv ADD, men bruker ikke medisiner. Fikk dog prøve Adderall XR en tid tilbake. Det var helt fantastisk.
Ikke misbruk, men for å teste den medisinske virkningen mot ADD på meg.
Adderall er dog forbudt i norge, så vidt jeg vet, men har vurdert å oppsøke lege for å prøve annen medisinering,
når jeg merket hvor mye mer oppegående jeg ble.

Fikk ritalin når jeg var 8. Det funka mot sin hensikt, og jeg ble en apekatt. Og syk.
Sist endret av monoid; 25. september 2011 kl. 18:32.
Sitat av everything man Vis innlegg
ritalin er det like greit og holde seg unna pga av allt drittet som er i det.. bruttern fikk ritalin helt til han fikk store problemer med psykoser og søvn problemer.. ritalin er rett og slett skadelig pga det store andelen med "dritt"
Vis hele sitatet...
Ritalin inneholder Metylfenidat, thats it. Ikke at du ikke kan få psykoser av det, men det er ikke slik som du får det til å høres ut, at det er en cocktail av skadelige kjemikalier.

Sitat av monoid Vis innlegg
Har selv ADD, men bruker ikke medisiner. Fikk dog prøve Adderall XR en tid tilbake. Det var helt fantastisk.
Ikke misbruk, men for å teste den medisinske virkningen mot ADD på meg.
Adderall er dog forbudt i norge, så vidt jeg vet, men har vurdert å oppsøke lege for å prøve annen medisinering,
når jeg merket hvor mye mer oppegående jeg ble.

Fikk ritalin når jeg var 8. Det funka mot sin hensikt, og jeg ble en apekatt. Og syk.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært interessant om du kunne testet Ritalin nå som du er litt eldre. Hvor gammel er du?

Metylfenidat i en alder av 8 syns jeg høres helt sinnsvakt ut. Hvem ved sine fulle fem skriver ut ADHD-medisiner til barn?
ritalin er jo den "svakeste" av ADHD medikamentene og det er nok mer en metylfenidat i de pillene der ja.. har prøvd minimeta som er etterfølgeren av dexedrine (siden de er ute av produksjon) og de funker på en heeelt annen måte og det er rein (lege amf)
Jeg har Adhd selv og har brukt Concerta 54mg i flere år.(Har slutta for kanskje 3-4 år siden nå.) Jeg har hvertfall hatt gode opplevelser på fest når jeg har blanda små doser med ritalin 2x 10mg og alkohol. Jeg føler at jeg kan drikke og drikke uten å pæse ut, også slukner jeg ikke før i 4-5 tiden.

Men en kompis av meg tok 2x 10mg ritalin som han skylte ned med vodka. Det som skjedde da var at han satt å rista og fikk kramperykninger forskjellige steder i kroppen flere ganger, karen freaka fullstendig ut. så fyrte jeg opp en feit en som jeg delte med han, han ble litt roligere av det .
peisa på med 15-20 ritalin + myye alcohol en gang. Har aldrig vært så jæævla dårlig noen gang før. gikk og gikk og gikk rundt om kring og kaldsvetta og deppa og fyllesyk og hjertet dundra i hundre. hadde jeg hatt en haggle tilgjengelig da er jeg ganske sikker på at jeg hadde vurdert den ganske sterkt.
siden den gang har alltid sagt nei til adhd meds. :P (kan vel være fordi jeg overdrev inntaket? fikk uansett avsky:P
Sitat av everything man Vis innlegg
ritalin er jo den "svakeste" av ADHD medikamentene og det er nok mer en metylfenidat i de pillene der ja.. har prøvd minimeta som er etterfølgeren av dexedrine (siden de er ute av produksjon) og de funker på en heeelt annen måte og det er rein (lege amf)
Vis hele sitatet...
Nei, som sagt, det er bare metylfenidat i pillene. Om du mener det er mer enn det må du nesten bevise det, for i alle innholdsfortegnelser jeg har lest er det bare metylfenidat som virkestoff.

Hva mener du med minimeta? Dexedrine er jo et helt annet stoff enn metylfenidat, det er jo ikke rart det oppfører seg annerledes.
Minimeta? Det heter Metamina og virkestoffet er dexamfetaminsulfat- ren amfetamin. Det er arvtageren til dexedrine. Jeg bruker Metamina og har brukt ritalin. Jeg brukte 8 ritalin per dag og av Metamina bruker jeg 7. Dere som blir mer konsentrert av 2 ritalin, som for eksempel Jesper89.....du har ikke vurdert å teste deg for adhd? Jeg bruker 2 i slengen!!!Jeg har ADD, noe som gjør meg daff, slapp og gir meg utsettelsesvanvidd. Medisinert så blir jeg mer opplagt, orker å gjøre ting ordentlig, bedre humør, lettere...verden er bedre...pluss pluss konsentrasjon og andre adhd symptomer som bedres. Du får ikke rus av 2 ritalin-har du virkning av 2 ritalin så har du adhd - det er min mening.
Sitat av AUAU Vis innlegg
Du får ikke rus av 2 ritalin-har du virkning av 2 ritalin så har du adhd - det er min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke helt det slik det fungerer. Jeg vet som faktum at jeg ikke har adhd, ikke i nærheten, men jeg blir også mer konsentrert av 2 ritalin. Det har den effekten på de fleste, poenget er bare hvem som egentlig trenger det.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg tror ikke helt det slik det fungerer. Jeg vet som faktum at jeg ikke har adhd, ikke i nærheten, men jeg blir også mer konsentrert av 2 ritalin. Det har den effekten på de fleste, poenget er bare hvem som egentlig trenger det.
Vis hele sitatet...
Ja, ok- men hva har konsentrasjon med rus å gjøre? Jeg trodde dere diskuterte rusopplevelsen av ritalin, ikke den medisinske virkningen.

Og ikke vet jeg om noen som mår ille av litt bedre konsentrasjon
@FETTER det er en relativt stor forskjel på medisinsk virkning og rus virkning. jeg har ADD men får ikke medisiner pga jeg ble busta med amf som jeg faktisk (av og til) brukte som medisin. for og funke som alle andre. om du ikke har ADD eller ADHD så blir du ikke konsentrert av 2ritalin.. da blir du rastløs ikke nok til og bli speeda men du merker det nok fordi
Ikke kom og fortell meg at man blir rusa av to ritalin- i så fall, fortsett gjerne med å være skap adhdèr, minsk misbruket og gjør verden enda litt bedre ved å være medisinert (eller rusa da, som noen kaller det)
@AUAU hehe ja jeg er faktisk IKKE ADHD`er. men ADD`er og det er jo en relativt stor forskjell. og jo jeg har fått på vist det men pga at jeg har en sak oppe og går så får de ikke stille diagnose. eller utlevere amfetamin baserte eller lignende preparater før saken er løst
Håper det løser seg for deg Everything man- surt at slike ting skal ødelegge for helsa syns jeg. Var ikke deg jeg siktet til da!! Jeg også har add, men i papirene står det adhd- tror det er ganske vanlig å bruke bare den betegnelsen nå.
hehe leste vel litt fort der AUAU :P
ja allt ordner seg man må bra prøve hardt nok ja ADHD og ADD er jo det samme når det kommer til medisiner.
Såpekoker av rang
Sitat av fetter Vis innlegg
Det hadde vært interessant om du kunne testet Ritalin nå som du er litt eldre. Hvor gammel er du?

Metylfenidat i en alder av 8 syns jeg høres helt sinnsvakt ut. Hvem ved sine fulle fem skriver ut ADHD-medisiner til barn?
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig interessert i å prøve, men jeg må først komme meg til legen.
Bestilt time til neste uke, så får vi se. Jeg var der tidligere og luftet tanker
om at jeg ville vite mer om diagnosen min og medisinering, etter jeg hadde lest meg opp på en bra bok om emnet.
Gått mer eller mindre uvitende rundt angående behandlingsmetoder inntil nå.
Ingen av de som påviste diagnosen i sin tid opplyste meg om noe av dette.

Jeg vil ikke virke som en som bare er ute etter å ordne seg piller når jeg
kommer dit, så er usikker på hvordan jeg skal legge det frem best mulig.

Jeg er 25.

Jeg var muligens 9, når jeg tenker meg om, ettersom jeg gikk i andreklasse.
Har ingen anelse hva slags dose jeg fikk. Ble helt rabiat.
De trodde jeg hadde ADHD, da jeg var en urolig, hyper og oppmerksomhetssyk jævel.
Dette gikk over etter et par år, og siden har jeg vært totalt motsatt.

Veldig spent på om det kan ha noen effekt på meg. Ville lettet hverdagen betraktelig,
hvis det jeg leser om korrekt medisinering stemmer.
Sist endret av monoid; 28. september 2011 kl. 20:51.
Sitat av everything man Vis innlegg
hehe leste vel litt fort der AUAU :P
ja allt ordner seg man må bra prøve hardt nok ja ADHD og ADD er jo det samme når det kommer til medisiner.
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene om å lese fort...typisk det

Sitat av monoid Vis innlegg
Jeg er veldig interessert i å prøve, men jeg må først komme meg til legen.
Bestilt time til neste uke, så får vi se. Jeg var der tidligere og luftet tanker
om at jeg ville vite mer om diagnosen min og medisinering, etter jeg hadde lest meg opp på en bra bok om emnet.
Gått mer eller mindre uvitende rundt angående behandlingsmetoder inntil nå.
Ingen av de som påviste diagnosen i sin tid opplyste meg om noe av dette.

Jeg vil ikke virke som en som bare er ute etter å ordne seg piller når jeg
kommer dit, så er usikker på hvordan jeg skal legge det frem best mulig.

Jeg er 25.

Jeg var muligens 9, når jeg tenker meg om, ettersom jeg gikk i andreklasse.
Har ingen anelse hva slags dose jeg fikk. Ble helt rabiat.
De trodde jeg hadde ADHD, da jeg var en urolig, hyper og oppmerksomhetssyk jævel.
Dette gikk over etter et par år, og siden har jeg vært totalt motsatt.

Veldig spent på om det kan ha noen effekt på meg. Ville lettet hverdagen betraktelig,
hvis det jeg leser om korrekt medisinering stemmer.
Vis hele sitatet...
Det er en god del barn som bruker medisiner.Bare så det er sagt,trist at du reagerte så negativt.

Du må ikke gå til legen og være redd for reaksjonen. Du bør ikke tenke på at det er et narkotisk stoff i medisinen du trenger, eller har behov for å prøve ut. Det er jo ikke din feil at du plages med det du gjør, heller ikke du som har funnet opp hva det skal behandles med. Si det samme som her- at du har vært uvitende om behandlingsmetodene, blitt for lite informert og oppfulgt etter barneårene og lurer på om h*n kan veilede deg i vrimmelen. Si det samme som alle vi andre: etter at det ble mer opplysning på nett og i media om temaet, blir man gjort mer oppmerksom på mange ting som ellers ville gått en hus forbi.
Sitat av Dicorn Vis innlegg
Vel, jeg sniffer ikke i det hele tatt lenger, er ikke noe digg...
Jeg får også feber så for jeg sniffer noe i det hele tatt, fra chillikrydder til kokain... :/

Men, husk folkens, si ifra om det er noe dere vet om Alza 54!!!!
Vis hele sitatet...
hvordan er du i stand til å sammenlikne chillikrydder med kokain. Ikke at jeg har prøvd først-nevnte.
@monoid. bruttern fikk ADHD medisiner i en alder av 6år og fikk da med en gang 32mg ritalin og måtte ta 1pille 3ganger daglig. det roet han ned men det er jo en syk dose for en 6åring da :O
Såpekoker av rang
Det hadde vært interessant med en mer medisinsk rettet ADHD-tråd. Erfaringer o.l. Er vel litt off topic på denne.
Kanskje jeg skriver en, og rapporterer hva slags effekt denne prøvingen vil ha på meg. Unless det er en allerede.
Har ikke søkt. :p
Sist endret av monoid; 28. september 2011 kl. 22:03.
nå heter jo denne tråden faktisk "dope seg på ADHD piller" så du er jo inne på rett tråd men har gått litt off topic :P
Vel, jeg interesserer meg for en del medisiner, selv om jeg ikke er ute etter å dope meg- og jeg vet ingen steder hvor jeg får så mye info om medisin som her. Alltid når jeg googler et preparat eller noe jeg lurer på, så ender jeg opp her på freak Her får man mer adekvat info enn på legekontoret. Blir gjerne med på noen medisintråder som ikke nødvendigvis handler om å ruse seg......dop- rus ...ordene brukes jo litt om hverandre....får bestemme dere som har vært her en stund

Monoid -et nettsted som heter www.bokstavbarna.com har medlemmer med bokstavdiagnoser i alle aldre. Masse adhd prat innpå der. Og masse adhd medisintråder.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er sterkt rammet av adhd og på 3 ritaliner så sovner jeg og opplever ingen rus i det hele tatt, jeg var oppe i 120 mg om dagen og da jeg først hadde concerta gikk jeg på 74mg og det hadde halveis effekt. Men det var ei jente som påstod hun hadde adhd herregud hun ryddet hele hagen og ble speeda på 20 mg asså da har du ikke adhd asså..... jeg blir trøtt av 30 mg og måtte øke til 60 på morgen og 60 kl 13 da gikk det greit... men altfor mange får diagnosen i dag det er nesten trend og jeg tror jaggu ikke så mange har det.. Den gangen jeg fikk diagnosen i 92 het det mbd minimal brain damedge (sikkert ikke riktig skrivd det siste ordet haha) uansett så tenker jeg at alt har en bivirkning over langtidsbruk, og det er ikke forsket nok på... Og det er synd min datter ble mere og mere nervøs usikker og det hemmet veksten hennes, nå har hun sluttet helt er 14 år og det har blitt mye bedre sosialt og ikke mere angst. Problemet er sinnet og skole men heller ar jenta er glad enn nervøs og usikker....... ville bare dele dette for adhd er ingen lek og legene må gjøre jobben bedre eller psykiatere en kan faktisk missdiagnose folk og det burde jo synes om 2 ritaliner gir rus da er det feil diagnose....