Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3475
Skal kjøpe meg min første Mac, og er veldig usikker om jeg skal gå for MacBook Air, eller MacBook Pro. Har hørt fra flere at Air'en har for liten prosessor, og er treg. I tillegg så ser jeg at veldig mange prøver/har prøvd å selge sin MacBook Air her.

Prismessig så ser jeg at de ligger ganske likt, kun ett par tusenlapper som skiller.

Siden dette blir min første Mac, hadde det vært veldig fint med noen innspill!

På forhånd takk!
Vil du ha en svært lett og flat maskin så tar du air, vil du ha en kjapp maskin du kansje også kan bruke litt til spill, da velger du pro.

Flott om du sier hva maskina skal brukes til, da er det lettere å gi råd..
Sist endret av utidetfri; 13. august 2009 kl. 09:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Macbook Air er en fullstendig tåpelig maskin fra Apple. Greit, den er liten og lett, men den er i tillegg helt udugelig til annet enn surfing. Som en førstegangsbruker tror jeg du ville blitt særdeles skuffet. Til prisen av en Macbook Air, hadde du hatt bedre av en av de "dårligste" Macbook Pro'ene (den nye 13"-ern er lekker!), som er mange, mange ganger kraftigere på alle sett og vis.
Du får vanvittig mye mer for pengene ved å gå for en 13" MacBook Pro. Etter at Apple lanserte den minste MBP-modellen kan jeg ikke skjønne at noen som helst kjøper Air.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Du får vanvittig mye mer for pengene ved å gå for en 13" MacBook Pro.
Vis hele sitatet...
Har tenkt på å kjøpe en MacBook Pro selv. Blir ikke 13" litt smått om man skal spille eller redigere bilder e.l. ?
får ikke så mye for pengene på air hvertfall : http://www.youtube.com/watch?v=-RA-TO-RiKg
Jo, 13" blir smått for sånt, men det synes jeg 15" også blir, derfor har jeg en ekstern 24" på 1920x1200.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Jo, 13" blir smått for sånt, men det synes jeg 15" også blir, derfor har jeg en ekstern 24" på 1920x1200.
Vis hele sitatet...
Hvilken skjerm er det du bruker ?
Samsung Syncmaster 2443BW - Samme skjerm både hjemme og på jobb
Sist endret av fuzzy76; 13. august 2009 kl. 14:37.
Trådstarter
Takk for tips! Jeg har nå bestilt meg en MacBook Pro 13". Gleder meg til den kommer!
http://www.youtube.com/watch?v=Z0ERg...eature=related

Mac book air. Måtte bare.

Bra at du gikk for pro.
Sist endret av sixfeetunder; 18. august 2009 kl. 23:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Samsung Syncmaster 2443BW - Samme skjerm både hjemme og på jobb
Vis hele sitatet...
Bruker samme skjerm
Grunnen til at jeg holdt meg unna Macbook Air er at de bruker forrige generasjons touchpad. Macbook Pro ligger lysår foran MB Air i den forstand med tanke på at touchpad'en nå er en hel trykksensitiv glassplate istedet for en plastlignende pad med en dårlig utført plastknapp under.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har eid en Macbook Air i et halvt år snart, styr unna.
Billig maskin i dyr innpakning. Man liker og tro at Apple leverer kvalitet uansett prisklasse men Air´n holder ikke til noe.
Fåretrekker du og se snutter på youtube som ikke hakker? Styr unna.
▼ ... noen uker senere ... ▼
skriver under for MBP 13" her, bruker den selv. hatt den ca et halvt år nå, hadde en vanlig hvit 13" før det.. skjermstørelsen er ikke noe hinder, bruker til en del foto redigering og slikt selv så har egentlig bare positive ting å si om den..
Macbook Air er billig maskin i dyr innpakning som Ekberg sier.
Sist endret av TheWaveable; 12. november 2009 kl. 12:36.
Jeg vil si at det er en smule bedre skjerm på Macbook Air i forhold til MBP 13" 2nd generation.
Det er vel ikke akkurat en "billig maskin i dyr innpakning", men når man skal lage noe så tynt/ekstremt som det MBA'en var når den kom, så er det klart at det vil koste mer og gå utover specsa. Akkurat som du vil få mer kraft for penga hvis du velger en desktop istedet for en laptop.
Sitat av Jectson Vis innlegg
Skal kjøpe meg min første Mac, og er veldig usikker om jeg skal gå for MacBook Air, eller MacBook Pro. Har hørt fra flere at Air'en har for liten prosessor, og er treg. I tillegg så ser jeg at veldig mange prøver/har prøvd å selge sin MacBook Air her.

Prismessig så ser jeg at de ligger ganske likt, kun ett par tusenlapper som skiller.

Siden dette blir min første Mac, hadde det vært veldig fint med noen innspill!

På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
macbook air vis du reiser mye å ikke gjør så mye med den mao leser avisen på den å hører på musikk
mbp
vis du gjør tyngre oppgaver på den mao adobe photoshop. filmredigering. og spill