Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1037
Hei! Jeg lurer på om det er noen her som kan guide meg i rett retning, jeg har kompleks ptsd. Jeg går til behandling for dette å har gjordt det en stund. Som en sikkert kan tenke seg så følger angst, depresjon og spiseforstyrrelser med i cptsd pakka.

Jeg har gått i flere år nå på medisiner for uro og depresjon samt en del forskjellige for mage/tarm problemer med liten nytte, jeg kaver daglig med mageknip å holder på å besvime av dette, noe som jeg har tatt opp med lege og psykolog. jeg røyker cannabis for dette, det funker veldig bra. men jeg har også et relativt åpent forrhold til lege og psykolog så de vet om dette men liker det selvfølgelig ikke å truer med å ta fra meg lappen, det er jo for så vidt greit, hadde ikke likt om naboen var ute å kjørte menst han var rusa heller. For meg så har det ingenting å si om jeg får lov til å kjøre bil eller ikke bare jeg slipper å bli torturert av min egen kropp daglig.

Jeg har snakket med lege om mulighet for å få cannabis på resept for dette men det vil hun ikke ha noe med å gjøre, så jeg lurer nå på hvordan skal jeg gå frem med dette?

Lege og psykolog er veldig flinke å har gitt meg MYE hjelp så de skal ikke svartmales men hvem kan jeg snakke med for å bli hørt av noen som ikke har mørklagt alt som har med cannabis å gjøre? Det skal også sies at etter å ha røyka så er magesmerter HELT borte å jeg kan føle meg "normal". Jeg har ingen behov for å "ruse" meg heller.
Har medesinsk cannabis som jeg fikk av nevrologen min han såg ikke noe galt i det,men han har ett år pause nå å da fikk jeg en ny nevrolog å hun klikker når jeg spurte men gikk me å skrive ut 5g på 30dager så jeg byttta ijen å da får jeg 30g i månden nå skal det sies jeg har en dødlig muskelsykdom som sikkert gjør der litt lettere å få,det er kun spesialister på sykehus som kan skrive ut cannabis på over 1%thc,har bedrocan den her 22%thc
Sist endret av Rognkjeksa; 17. februar 2024 kl. 23:59.
Trådstarter
4 0
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Har medesinsk cannabis som jeg fikk av nevrologen min han såg ikke noe galt i det,men han har ett år pause nå å da fikk jeg en ny nevrolog å hun klikker når jeg spurte men gikk me å skrive ut 5g på 30dager så jeg byttta ijen å da får jeg 30g i månden nå skal det sies jeg har en dødlig muskelsykdom som sikkert gjør der litt lettere å få,det er kun spesialister på sykehus som kan skrive ut cannabis på over 1%thc,har bedrocan den her 22%thc
Vis hele sitatet...
hvordan gikk du frem for å få det lovelig? skjønner at muskelsykdommen har litt å si her men hvem snakket du med
Unge leger pleier å være mer restriktive med A og B-preparater enn de som er eldre. Men jeg tipper det er omvendt ved Cannabis.
Unge leger er ikke i like stor grad vokst opp med så mye propaganda om Cannabis og andre ulovlige rusmidler. Mange unge har nok også prøvd Cannabis når de kanskje var russ eller var på diverse fester.
Så kanskje du kan bytte til en yngre lege? Sjekk ut legelisten.no

Visst det ikke hjelper kan du bytte tilbake til legen du har nå. Så sant du menter fastlegen din når du her sier "lege".
Høres i alle fall ut som legen din er fullt av fordommer og lar de og hennes egen egoisme gå foran det som er best for deg.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er jeg en fordomsfull faen, men klarer du ikke finne ut hvordan prosessen for å få utskrevet medisinsk cannabis, klarer du heller ikke argumentere på riktig måte for å få dette som utprøvende behandling av spesialist.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er jeg en fordomsfull faen, men klarer du ikke finne ut hvordan prosessen for å få utskrevet medisinsk cannabis, klarer du heller ikke argumentere på riktig måte for å få dette som utprøvende behandling av spesialist.
Vis hele sitatet...
Man kan jo bare si at man har pratet med mange som har hatt kreft og at de fikk bedre smertelindring av cannabis enn de fikk av andre ting som morfin og oxycodone. Og at du har lest studier som sier at cannabis kan øke sjansen for å overleve visse kreftformer.

Noen som har hørt noe om lungekreft er en av typene som cannabis kan ha helbredende effekt for?

Visst legen ber om kilder så sier du at det er lenge siden du leste og hørte om det, at du ikke husker hvor du fikk vite om det.
Sist endret av einsteindragon; 18. februar 2024 kl. 22:32.
Trådstarter
4 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er jeg en fordomsfull faen, men klarer du ikke finne ut hvordan prosessen for å få utskrevet medisinsk cannabis, klarer du heller ikke argumentere på riktig måte for å få dette som utprøvende behandling av spesialist.
Vis hele sitatet...
Helt forståelig at du ytrer dette. Jeg kan å snakke for meg, men vet ikke hvem jeg skal snakke med. Jeg kommer fra et lite sted hvor alle kjenner alle og har ingen jeg kjenner i litt større områder som trondheim/oslo/bergen, hvor temaet cannabis kan snakkes om uten at naboene dine dømmer deg til rusmissbruker å anmelder deg for å gå tur etter mørkets frembrudd. Har man resept så endrer folk fort mening siden en lege har vert involvert i prosessen.

Jeg vet jeg også kan ordne meg legetime i Nederland men det koster mye og det kommer garantert til å bli klammeri og trøbbel om ikke norsk lege spiller på lag, å jeg har ikke overskudd til alt for mye kødd men litt må man jo godta, derfor lurer jeg på i hvilken retning vrir jeg nesa.
Anonym bruker
"Mulig Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke vanlig å få det for PTSD i Norge..
Det som hat hjulpet mest for min ptsd er traumestabiliserende behandling som jobber mye med nervesystemet og regulering av amygdala innefor toleransevinduet + fysioterapi med en som jobber med traumer i kroppen. Røyka bort problemene, anspentheten og minnene før men det hjalp bare der og da
Sitat av GrusGjøk Vis innlegg
Helt forståelig at du ytrer dette. Jeg kan å snakke for meg, men vet ikke hvem jeg skal snakke med. Jeg kommer fra et lite sted hvor alle kjenner alle og har ingen jeg kjenner i litt større områder som trondheim/oslo/bergen, hvor temaet cannabis kan snakkes om uten at naboene dine dømmer deg til rusmissbruker å anmelder deg for å gå tur etter mørkets frembrudd. Har man resept så endrer folk fort mening siden en lege har vert involvert i prosessen.

Jeg vet jeg også kan ordne meg legetime i Nederland men det koster mye og det kommer garantert til å bli klammeri og trøbbel om ikke norsk lege spiller på lag, å jeg har ikke overskudd til alt for mye kødd men litt må man jo godta, derfor lurer jeg på i hvilken retning vrir jeg nesa.
Vis hele sitatet...
Dra til en privat lege i Oslo? Bedre med Oslo enn Bergen, de har mye mer fordommer i Bergen enn i Oslo.

Kjenner meg veldig mye igjen i det du skriver, min erfaring er at også sykepleiere i psykisk helse alltid er imot opioder når man skaffer det illegalt, men når det er av lege så er det plutselig helt greit. Når jeg påpeker at Morfin eller Oxycodone er det samme, uavhengig av om det er utskrevet av lege eller skaffet illegalt, da blir de plutselig stille og har ingen gode argumenter. Andre sier at det er galt å kjøpe noe illegalt fordi det er ulovlig. Det er det eneste argumentet de klarer å komme med. Spesielt når jeg påpeker at loven ikke tar hensyn til hva som er logisk og ulogisk, eller hva som er rett og galt. Loven er bare noen tekster med den personlige meningen til flertallet av de som er på stortinget.

[snip]

Ser nå at jeg her i slutten ble litt off-topic, beklager det.
Sist endret av KjemikalieX; 19. februar 2024 kl. 00:03. Grunn: Fjernet avsporing. Lag egen tråd for andre diskusjoner.
Trådstarter
4 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke vanlig å få det for PTSD i Norge..
Det som hat hjulpet mest for min ptsd er traumestabiliserende behandling som jobber mye med nervesystemet og regulering av amygdala innefor toleransevinduet + fysioterapi med en som jobber med traumer i kroppen. Røyka bort problemene, anspentheten og minnene før men det hjalp bare der og da
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, jeg har en del andre problemer som psoriasis med medfølgende revmatisme bland annet. tenkte jeg skulle slippe å skrive hele smørbrødlista på forumet da det egentlig ikke er relevant til det jeg lurer på
Snakket med min nevrolog som er spesialist på ett sykehus,har hørt om fleir som har fått det pga pst
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Snakket med min nevrolog som er spesialist på ett sykehus,har hørt om fleir som har fått det pga pst
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje PTSD?
Har du hørt om folk som har fått medisinsk cannabis her i Norge for PTSD? Trodde man kun fikk det lovlig for smerter her i Norge jeg.

Du kan jo dra til Portugal eller Nederland og kjøpe cannabis der også ta det med deg når du drar hjem til Norge. Eller prøve å sende det i posten. Men via posten så hold deg unna Nederland. Enklere å få det gjennom tollen fra Portugal.

Eller send det først til Danmark, eller dra dit med det. Også send det til Norge. Da får du det sikkert gjennom.

Ser man kan få det for MS da- Og visse former for epilepsi.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig dyrt å hente ut på resept i Norge. Koster noe sånt som 18 000 kr for en måneds forbruk av Bedrocan. Ser at enkelte reiser helt til Nederland og får utskrevet der for å spare penger.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Koster 170kr pr g på apotek altså ca 5laks for 30 hentet det i mange år
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Apotek i norge
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mente ptsd ja,vess du gidder å bruke 5-10min på google så finner du det messte av info om hvilke sykdommer som kvalifiserer til medesinsk cannbis å PTSD står der,kjenner de ikke personlig men har lest at folk som har det får det på resept,men er bare å glemme å få det dekt
Boots apotek har sagt at de ligger på 100 kr pr gram, uansett mengde.

Mvh
Kjør Nederland. Kan dra ned og opp igjen samme dag. Blir ikke så dyrt da.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Veldig dyrt å hente ut på resept i Norge. Koster noe sånt som 18 000 kr for en måneds forbruk av Bedrocan. Ser at enkelte reiser helt til Nederland og får utskrevet der for å spare penger.
Vis hele sitatet...
Man får Sativex for "bare" 4815,-

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mente ptsd ja,vess du gidder å bruke 5-10min på google så finner du det messte av info om hvilke sykdommer som kvalifiserer til medesinsk cannbis å PTSD står der,kjenner de ikke personlig men har lest at folk som har det får det på resept,men er bare å glemme å få det dekt
Vis hele sitatet...
Jeg har lest på felleskatalogen og ingen av de 3 der har PTSD som godkjent indikasjon. Kanskje mulig på såkalt off-label?
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.