Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2193
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann. Har nå endelig fått tid til å børste støvet av psp'en jeg vant i vinter, og har lest litt på forskjellige ting. Det jeg lurer på er, hva kan man egentlig gjøre med denne? Vet at det kan emuleres SNES og NES, men kan man emulere sånne ting som feks GBA eller Nintendo DS? Er det noen programmer som bare MÅ legges inn? Guider til "hacking" av software osv? Gjerne også download linker pr pm dersom det ikke kan legges ut her
ALT av tips mottas med takk. Ser at det er en del løse tråder om diverse på PSP her, så jeg tenkte å få samlet så mange som mulig.. Har 1.5 FW, noe som må gjøres med den for å få den til å funke optimalt? (hørt at 1.5 er best...)
mvh
-totto
Sitat av totto
Heisann. Har nå endelig fått tid til å børste støvet av psp'en jeg vant i vinter, og har lest litt på forskjellige ting. Det jeg lurer på er, hva kan man egentlig gjøre med denne? Vet at det kan emuleres SNES og NES, men kan man emulere sånne ting som feks GBA eller Nintendo DS? Er det noen programmer som bare MÅ legges inn? Guider til "hacking" av software osv? Gjerne også download linker pr pm dersom det ikke kan legges ut her
ALT av tips mottas med takk. Ser at det er en del løse tråder om diverse på PSP her, så jeg tenkte å få samlet så mange som mulig.. Har 1.5 FW, noe som må gjøres med den for å få den til å funke optimalt? (hørt at 1.5 er best...)
mvh
-totto
Vis hele sitatet...
Ja det er bra og for all del hvis du vil ha homebrew og emulatorer mm så ikke oppgrader til mer enn v2.0
ja du kan ha GBA emulator på Skal rote etter link
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
http://www.pspavisen.com er et godt sted å starte, lykke til
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Så lenge du ikke har firmware over 2.6 så er du trygg, og kan gå ned igjen til 1.5. Da kan du kjøre all homebrew rett fra minnekortet.

Det programmet du MÅ ha er DevHook, da kan du kjøre sikkerhetskopier av alle spill til dags dato. Ellers har du jo N64 emulator, ScummVM, Doom, og Duke Nukem 3d som kan være artige å prøve.
Du kan melde deg inn her... www.psp-forum.com
Det har jeg under samme brukernavn... Der snakker de om homebrew, hardware, minnekort, spill, emulatorer, tilbehør og pynt og alt mulig rart.
Sist endret av simdal; 15. august 2006 kl. 11:29.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Tenkte jeg kunne legge ut en liste over mine "lekeprogrammer" på psp'en.
Jeg bruker min utrolig aktivt, til mp3/småklipp og homebrew. Jeg har 1.5 firmware.

WiFi Sniffer

Dette er jo det ulitmate for dere som wardriver. Med dette programmet, kan du overvåke og se alle nettverkene hele tiden. Dvs, at du slipper å ha en svær barbar i fanget før du faktisk har funnet noe som passer.

Link til programmet

iR Shell

Ahman har oppdatert det beste "shell-programmet" for PSP. iR Shell er en universal fjernkontroll, dvs at man kan styre TV'er, DVD-spillere, radioer osv med dette programmet. Man kan også spille av MP3 filer sammtidig som man ser på bilder, spiller UMD-spill eller kjører et annet homebrew program.

Link til programmmet

AFKIM

Med afkim kan jeg gå på AIM/ICQ/MSN/GTalk/Yahoo. Ganske praktisk i farten, når du finner ett random nettverk.

Link til programmet

ColleTic

Spillet CollecTic bruker PSP’ns egne wi-fi sender og går ut på å gå rundt i byen eller nabolaget ditt og samle trådløse nett, i form av tegn. Det som er moro med dette spillet er at man faktisk må røre seg, å gå rundt og lete etter nye trådløse nett som man kan samle. Seriøst, det er dødsmorsomt

Link til programmet.

Snes9x TYL

Snes emulatoren min til psp'en er sikkert det beste programmet jeg har. Der går det i alle supermario spillene + megamanx. DETTE MÅ DERE HA.

Link til programmet.

Commander Keen

Dette er også en god gammel slager, alltid kjekt når du sitter i bussen eller har lite å gjøre på.

Link til programmet.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Her er ett par til

PSPftp

Med dette programmet kan du laste ned ting fra ftp, rett på minnekortet via ett accesspunkt. Ganske praktisk igrunn, og jeg bruker det en del viss jeg skal laste ned noen nye sanger ol. fra min ftp server når jeg er på farten.

Link til programmet.

PSPVNC

Dette er jo også ett must da. Hvem vil vel ikke styre pcen sin fra psp'en? Konge viss du vil ha oversikt over dowloads ol.

Link til programmet.

Open TTD

*MIMRE* Transport Tycon Deluxe... Ett av mine oldschool yndlingsspill.

Link til programmet.

WiFi Controller

Med dette programmet kan du bruke psp'en som joystick på pcen. Ganske fett.

Link til programmet.

Kilder:

www.pspavisen.com
www.pspnett.com

Må også si jeg gleder meg til ekstrautstyr som GPS og kamera.
Finnes det et program som kan gjøre min PSP til en ekstra skjerm lsm. Ha IRC, eller Downloads n stuff men jeg gamer e.l.?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Takker fo mange nyttige linker matz0r! Det er slike folk norge vil ha
Noen som har en god firmware-velger å anbefale? Den jeg har er litt gammel.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av Polar-
Takker fo mange nyttige linker matz0r! Det er slike folk norge vil ha
Noen som har en god firmware-velger å anbefale? Den jeg har er litt gammel.
Vis hele sitatet...
Når du sier firmware-velger, så går jeg utifra du vil ha ett program som emulerer høyere firmware? Viss det er det du er på jakt etter, så er DevHook tingen for deg. Med dette programmet kan du emulere de høyere firmwarene, og utnytte de nye funksjonene uten å måtte oppgradere og miste muligheten til å kjøre homebrew.

Link til programmet.

Forresten...

Nå har Tekken komt ut til psp, og ved hjelp av DevHook kan du spille Tekken ISO'en (dersom du har vert så slem at du har lastet den ned, noe som en ikke må gjøre osv blablabla). Anbefales, det beste spillet til PSP til nå.
Sist endret av mkey; 10. september 2006 kl. 09:52.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jepp, det var det jeg mente. Laster ned nå, takker for tipset. Mistet laderen til PSP'en, fikk ny nå å har ikke brukt den på et halvt år, så det er litt vanskelig å orientere seg i jungelen av homebrew som er kommet Oh yeah, tekken here i come. Kjøpt i butikk seff. Heh.
Noen som har funnet en WiFi sniffer for psp som viser passord?
kan noen hjelpe meg...

jeg skjønte ikke hvordan man gjorde dette=( er ikke så flink akkurat når det gjelder det der.. vet bare at super mario til super nintendo er moro..
vil mer enn gjerne ha det til min psp=)=)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Flipzter: Du trenger å lese på feks pspavisen eller pspnett angående upgrade/downgrade av firmware. Du må ha versjon 1.5 for å få homebrew til å fungere.... I tillegg trenger du en emulator, feks snes9x for psp... Skal se om jeg får oppdatert første tråden med litt tutorials osv senere.. Har selv lest masse på dette og føler meg relativt trygg på flashing osv.. Send meg en pm hvis det er noe spes du lurer på..
Man trenger ikke firmware 1.5 for å bruke homebrew... Eloader og emulatorer, samt alt annet artig homebrew, finner du på www.fanjita.org. Der skal det også følge med en readme eller noe, for hvordan du skal få til alt sammen. Lykke til, homebrew er utrolig fett
PSP Video 9

Er vel sånn at denne konverterer formatet, sånn at video filer går i lag med din PSP.
Jeg får hele tiden corrupt data på collecTic, jeg kopierer de to mappene over i game directoryet på psp'en men 1 av mappene blir corrupt...

Anyone?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av Chris Xz
Jeg får hele tiden corrupt data på collecTic, jeg kopierer de to mappene over i game directoryet på psp'en men 1 av mappene blir corrupt...

Anyone?
Vis hele sitatet...
Det er jo helt vanlig at den ene viser corrupt, sålenge den andre fungerer. De corrupte ikonene er ubruklige, og kan fjernes ved hjelp av x-flash.
Sitat av totto
Flipzter: Du trenger å lese på feks pspavisen eller pspnett angående upgrade/downgrade av firmware. Du må ha versjon 1.5 for å få homebrew til å fungere.... I tillegg trenger du en emulator, feks snes9x for psp... Skal se om jeg får oppdatert første tråden med litt tutorials osv senere.. Har selv lest masse på dette og føler meg relativt trygg på flashing osv.. Send meg en pm hvis det er noe spes du lurer på..
Vis hele sitatet...

det setter jeg pris på skal ta å lese litt om det=)
så spør jeg heller om jeg ikke får det til:P