Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1382
Hei ja..
Kjøpte en PSP på Elkjøp idag. Etter en lang dag på jobb gledet jeg meg til å teste denne konsollen når jeg kom hjem. PSP'en var ferdig ladet og jeg satt inn spillet "Sims 2", for å teste maskinen. Det som skjer er.... ingenting. Hvis PSP'en er på og jeg setter inn en UMD disk så skjer det ingenting. man hører at den begynner å spinne i 10 - 15 sek. så stopper den. det kommer ikke opp noe UMD ikon på "Games".

Hvis jeg derimot har spillet i maskinen når jeg starter maskinen, så klarer den ikke å starte skikkelig. Den stopper på det punktet der themet blir loadet. altså, jeg har bakgrunnen, men ingen ikoner. Tar jeg ut spillet da, popper alle ikonen opp med engang. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Er så dritt lei av å kjøpe noe som er herpa, for også stikke for å få retta opp i det og vente i over 2 mnd. på å få en ny en.

sorry for dårlig formeleringer!
Tja, jeg er ingen ekspert på PSP selv, men vet at diverse nye spill krever nyeste versjon på firmwaren til PSP. Har du sjekket at det er nyeste versjon som er installert (2.71)?
Hvis ikke får du nyeste firmware her:
http://www.yourpsp.com/psp/psp.html#...setlocale=true
Dweep's Avatar
Trådstarter
Sitat av simaune
Tja, jeg er ingen ekspert på PSP selv, men vet at diverse nye spill krever nyeste versjon på firmwaren til PSP. Har du sjekket at det er nyeste versjon som er installert (2.71)?
Hvis ikke får du nyeste firmware her:
http://www.yourpsp.com/psp/psp.html#...setlocale=true
Vis hele sitatet...
Jeg har fått spillet til å funke 1 gang, så det er nok ikke det. Har heller ikke Memory Card, så får ikke lastet ned updates enda. Dette gjelder forresten ikke bare dette ene spillet, dette gjelder også demo disken som fulgte med!
Jeg ville gått ned å klaget, enten fått pengene tilbake og kjøpt ny en annen plass hvis du motte ha ventet, ellers så ville jeg ha krevd ny.
offtopic: hvis du har en psp med fw 2.6 og nedover så ville jeg ivertfall ikke oppgradert men hvis du ikke bryr deg om homebrew så fyr løs.
Sist endret av Kr33g; 14. juni 2006 kl. 03:48.
Hvis den ikke er i orden rett etter kjøp kan du spørre om ny vare med en gang.
Det er mulig dem ønsker å teste den, men det tar ikke veldig lang tid.

Det er ingen problem for dem å få penger tilbake for den hvis du leverer den raskt!. Husker ikke hvor lang DOA periode det er på Playstationer, men jeg tviler på at den er over en uke.

Dette gjelder forresten alle produkter. Er det defekt når du kjøper den så skal du slippe service. Det eneste det krever er at du ikke sitter å ruger på den i lang tid.
Elkjøp har jo 30 dagers returrett, ingen spm. om hva eller hvorfor, men du kan jo si at det ikke virker, da pleier de å gi deg en ny en rimelig fort... så en tur tilbake til Elkjøp, elten bytter de den i en ny en, ellers får du pengene igjen når du returnerer den

Ps. dette funker også på LCD tv-er under fotball VM
Jeg hørte noe rykter om at det skal komme en ny PSP oppdatering som skal være v3.00 og den skal visst ha masse nye funskjoner som kan sammarbeide med PS3... Og jeg leste på et forum at den blir mest sannsynlig cracka av sånne programmerere. Så da er det håp for meg som var så dum og oppdaterte til v2.71
Play Station Portable er bare dritten er min mening.. sats heller på XbOx'360=)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dj:MaKaVeLi
Play Station Portable er bare dritten er min mening.. sats heller på XbOx'360=)
Vis hele sitatet...
Kva del av portable er det du ikkje har fortstått? Idiot.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hehe. Må si meg ganske enig med slashdot der ja. Jeg vet ikke helt hvordan du klarer å sammenligne de to. :P

En er til lommebruk og en er til stuebruk.
Sitat av Dweep
Hei ja..
Kjøpte en PSP på Elkjøp idag. Etter en lang dag på jobb gledet jeg meg til å teste denne konsollen når jeg kom hjem. PSP'en var ferdig ladet og jeg satt inn spillet "Sims 2", for å teste maskinen. Det som skjer er.... ingenting. Hvis PSP'en er på og jeg setter inn en UMD disk så skjer det ingenting. man hører at den begynner å spinne i 10 - 15 sek. så stopper den. det kommer ikke opp noe UMD ikon på "Games".

Hvis jeg derimot har spillet i maskinen når jeg starter maskinen, så klarer den ikke å starte skikkelig. Den stopper på det punktet der themet blir loadet. altså, jeg har bakgrunnen, men ingen ikoner. Tar jeg ut spillet da, popper alle ikonen opp med engang. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Er så dritt lei av å kjøpe noe som er herpa, for også stikke for å få retta opp i det og vente i over 2 mnd. på å få en ny en.

sorry for dårlig formeleringer!
Vis hele sitatet...

Nå hvordan har det gått? Fått ny eller?