Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2089
Så jeg har forsøkt å lese litt rundt på nettet, og det kokes som regel ned til at det enten signaliserer en dealer i området e.l., eller unger som leker seg. Fakta? Urban myte? Definisjonsspørsmål? Hva er forumets tanker rundt dette?
Begynte i USA ved att gjengmedlemmer hengte opp skoene til noen om dem ble skutt.

Men her i Norge er det bare tull....
Har hørt at det er dealer i området, og hva han selger kan du se på skosålen, som at grønn skosåle er weed eller noe, men jeg aner ikke.
Tipper for det meste at det er unger som leker, for det er et par sko i området jeg bor, men tror neppe det bor noen dealere her, for å si det sånn.
Dette er et fenomen som blir brukt i USA for å signalisere at det selges dop i denne gata. Jeg vil tro at i Norge er det svært få som kjenner til det og det er gjerne kunstnere, unger eller wannabe gangstere som gjør det.
I USA er det vel at en "homie" i en gjeng ble drept der.

Tror jeg.


Sweet! Ninjaaaa...
Sist endret av Penesmurfen; 1. desember 2011 kl. 16:47.
Gjengdrap ble utført i denne gata betyr det. Alle som har sett på the wire eller andre serier fra amerika som har noe med gjenger å gjøre vet dette.

Om det er en "homie" eller en fra en rivaliserende gjeng sine sko vet jeg ikke.
Sist endret av Pagliacci; 1. desember 2011 kl. 16:51.
Mulig det hadde noe betydning i usa tidligere, men her i Norge betyr det absolutt ingen ting.
Det betyr at hvis du får dem ned har du deg et par nye sko
Sist endret av Taurean; 1. desember 2011 kl. 16:53.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det betyr at hvis du får dem ned har du deg et par nye sko
Vis hele sitatet...
this! .......
I gata her blei det solgt diverse en liten periode. Da hang det sko i ledningen ofte.. Sjøl om de blei tatt ned siden det blei lagt fiber her! Men blei stadig hengt opp nye, men etter at folka som solgte forsvant har det ikke blitt hengt opp nye sko.
Shoe tossing på Wikipedia.
Ser ut til at det har flere betydninger som tidligere antydet i tråden her.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Har hørt at det er dealer i området, og hva han selger kan du se på skosålen, som at grønn skosåle er weed eller noe, men jeg aner ikke.
Tipper for det meste at det er unger som leker, for det er et par sko i området jeg bor, men tror neppe det bor noen dealere her, for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
yupp,har fam i usa.. min fetter sier det samme. har også lurt på dette siden jeg var valp.
Står noen poster om dette i tråden her også. Forklaringen er vel egentlig allerede gitt i denne tråden.
Sist endret av ZyPreXa; 1. desember 2011 kl. 18:04.