Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2239
En Dremel maskin, med en brukbar kutteskive vs Hengelås?
Vil maskinen kollapse før hengelåsen, eller vil JEG kollapse før noe annet kollapser?
Tar det lang tid og vil det i det hele tatt gå?
Du vil slite ut kutteskiven ganske fort. Så må du skifte. Gjenta i det uendelige inntil du klarer å kutte låsen. Det tar tid, det bråker og du kommer til å blakke deg på skiver.
jeg tok en dremel bor og borra opp alt av inmat på 1min, men kutteskive tar lang tid som sagt og det slites.

ps. slegge og brekkjern er likebra og mindre lyd.
Sitat av Planken
En Dremel maskin, med en brukbar kutteskive vs Hengelås?
Vil maskinen kollapse før hengelåsen, eller vil JEG kollapse før noe annet kollapser?
Tar det lang tid og vil det i det hele tatt gå?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hengelåsen, hvis du orker å drasse med deg skjøteledning og Dremel med kutteskive så vil du antagelig oppdage at kutteskiva kollapser før noe annet.
Firkant-flattrekker som er akkurat liten nok til å passe inni bøylen-vri rundt og heng på den. Så smeller låsen rett av!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Impetus
Eh, en dremel med kutteskive tar en liten hengelås på 20 sek
Vis hele sitatet...
Jaså? Selv har jeg erfart at det tar skamlang tid, og det ser ut som om jeg ikke er den eneste her. Sikker på at du ikke mener en større vinkelsliper eller noe sånt nå?

Edit: Hvis du med "liten hengelås" mener en slik bitteliten en som følger med kofferter osv. skal jeg ikke motsi deg. Slike kan man jo vri i stykker med henda.
det er bare waste å kjøpe dremel til dette, kjøp en billig vinkelsliper istedet, har du en ordentlig kappskive til stål klarer den det meste.
Jeg vet hva som er lett, og bråker ikke! Finn nøkkelen.

Sorry, måtte bare
Sier bare avbiter-tang jeg ass,
Det bråker ikke og tar ikke strøm, dessuten kan den brukes til masse annet morro.
Ja, for avbiter funker jo bra på låser!
Er låsen så bedriten, så kan du sikkert bare røske og rive litt i den, så ryker den.

F***n så mange "bedrevitere" det er her, som tror, og har hørt om... osv.
Hvorfor ikke bare høre på de som har gjort dette mange ganger, og vet hva som fungerer?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du trenger en slik en http://www.us.hilti.com/data/images/prodlarge/ca00131.jpg
og jævlig lang skjøteledning, eller agregat?

Ville heller ha investert i noe som dette http://tinyurl.com/yjcjy4

Eller rett og slett brukt en slegge + 12kg Co2. Fryse ned låsen/beslaget, og gi det ETT smell med slegga. Da ryker alt rett av. Pass opp for flygende metall med en temperatur på ca. -72grader celcius!
Sitat av M&G
og jævlig lang skjøteledning, eller agregat?

Ville heller ha investert i noe som dette http://tinyurl.com/yjcjy4

Eller rett og slett brukt en slegge + 12kg Co2. Fryse ned låsen/beslaget, og gi det ETT smell med slegga. Da ryker alt rett av. Pass opp for flygende metall med en temperatur på ca. -72grader celcius!
Vis hele sitatet...
Du som selv klager på metoder du mener ikke funker, bør vurdere hvor sannsynlig denne metoden er.
12kg Co2, vil du si dette er lettere å tømme over låsen enn å dra en skjøteledning?
Dette er bare kronglete å gjennomføre.

Jeg ville gått for en vinkelsliper om du absolutt skal kutte av låsen.
Sitat av M&G
og jævlig lang skjøteledning, eller agregat?
!
Vis hele sitatet...
Mange ting som er låst inne med hengelås befinner seg i nærheten av et hus.
Disse husene har så å si alltid strøm innlagt og er du heldig et strømuttak på ytterveggen.
Koble til der og du trenger ikke en så jævlig lang skjøteledning.
Eller du kan tyvkoble deg på utelyset, finnes en dings man kan skru inn i lampesokkelen så gjør man den om til en stikkontakt.
Finnes også 12 volt til 230volt transformatorer som du setter i sigarettenneruttaket i bilen eller kobler på batteriet slik at du får 230 v (som vinkelsliperen trenger) lett tilgjengelig om du er et sted uten strøm.
Så man trenger ikke en jævlig lang skjøteledning.
Nå finnes det vinkelslipere som går på batteri, og du får dremel som går på batteri. Så hvis dere på død og liv må ha strøm så må vel det være for å lade den opp igjenn da.

Men en vinkelsliper som går på batteri er nok dyr og bråker en del så det finnes nok enklere metoder.

EDIT: tror nok ikke du klarer å dra noe vinkelsliper på de 12-230v sakene til bil, er vel ikke anbefalt å ha en vannkoker engang på den.
Sist endret av Putas; 12. desember 2006 kl. 16:35.
Herregud.. en kutteskive varer såpass lenge at du klarer å kutte over låsen uten at du må skifte..
klarte en gang å knekke nøkkelen i låsen til motorsykkelen min. det var en slik fg godkjent med bøyle av armert stål som skulle gjennom skivebremsen, kostet litt over 900kr. fant ingen løsning så skrudde av skivebremsen og tok den med på et verksted jeg får bruke. trur bøylen var 12mm tykk.
skulle prøve litt forskjellige metoder før jeg brukte kuttskive.
låsen var ikke til å åpne, alle bor knakk, baufil lagde ikke engang merker.

det eneste som kom gjennom stålet var kuttskive, prøvde skjærebrenner etterpå, funket det og.
Hva med å lære seg dirking a? Jeg begynte med det like før høstferien og hittil er den største låsen jeg har fått åpnet en Abus 65/50.. Det er en over midddels stor lås..

Har også fått god dreis på kombinasjonslåser..

Sorry OT.. Måtte bare skryte litt..
Kan du definere litt hva slags lås du har med og gjøre. Du skal i allfall ha med en jævlig feit herda lås vis du ikke kan bruke en svær avbiter. Har en avbiter på jobben som har litt over 1 meter moment, og den klipper jeg kamjern som er 16 mm sjukt med (riktig nok ikke like herda).

Eller så pleier baufill og fungere jævlig fint på de aller fleste låser. Bremseskive låser osv kan bli vansklig siden stålet er herdet.

Ellers er tørris vansklig og bruke, noen dagersleveringstid. mener det koster 12,- kg, og 72 for iso. eske. Vis du betaler gass flaske leie oss yara, aga, statoil eller hvem som helst, så kan du jo alltid få mekka en 5l. med nitrogen.
is-spray + hammer ?
FÅ tak i et dirke sett, så blir pro på det å opner alle hengelåser uten å lage lyd
http://img.zett.no/prospectthumb800/prospectthumb800/fa/5c/fa5c22f6afa07a02c13dd97e81464b99