Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 13035
Har hørt at det ikke skal være så vanskelig og lage methamfetamin/Amfetamin av Efedrin. At man trenger startgass et par lithium batterier og litt fullgjødsel osv... Har ikke funnet noen tråder her inne og heller ikke noe oppskrifter på nettet. Har søkt litt men fant lite om akkurat dette?
Er dette være så enkelt som noen påstår?
http://lmgtfy.com/?q=methamphetamine+recipe

Finner kanskje noe der?

Såvidt jeg vet så krever det litt kjemi skills også. Er ikke bare fyr opp på rommet og forvente prima vare.
Sist endret av Nath; 27. oktober 2010 kl. 13:01.
Du tenker på en såkalt Birch reduksjon: http://en.wikipedia.org/wiki/Birch_reduction

Ser ikke så vrien ut den nei? spør karen i denne artikkelen:

http://www.riverfronttimes.com/2010-...ough-missouri/
Er meget interessert i tråden: Hvordan lage av efedrin, så er det noen som kan svare hadde det vært fint. Ikke la tråden flyte ut!
Finnes det noen lovlige kilder for efedrin i Norge?
nei det gjør det ikke tror jeg, men vis du stikker til sverige så får du kjøpt det lovlig der.
Jaxon: badjaja har jo henvist til en måte å produsere meth med.
Du kan lese i nyhets artikkelen at de omtaler en metode som heter "shake-and-bake" hvor de bruker Sudafed, som visstnok ikke er svært ulikt efedrin. Det virker dog noe ustabilt og heller farlig.
Sitat av møkk Vis innlegg
Jaxon: badjaja har jo henvist til en måte å produsere meth med.
Vis hele sitatet...
Mener at meth ikke er så bra men at veien til amfh er kortere når man har efedrin.
Sitat av Jaxon Vis innlegg
Mener at meth ikke er så bra men at veien til amfh er kortere når man har efedrin.
Vis hele sitatet...
Meth er jo også amfetamin, og det er så vidt jeg vet det enkleste amfetaminet å fremstille fra efedrin.
Sitat av møkk Vis innlegg
Jaxon: badjaja har jo henvist til en måte å produsere meth med.
Du kan lese i nyhets artikkelen at de omtaler en metode som heter "shake-and-bake" hvor de bruker Sudafed, som visstnok ikke er svært ulikt efedrin. Det virker dog noe ustabilt og heller farlig.
Vis hele sitatet...
Har ingen erfaring med koking selv, men dette sto jo og i artikkelen

""The problem is that they get impatient," Grellner explains. "They start adding heat to the process in different areas. They boil off the Coleman fuel rather than let it evaporate. They use heat guns to dry out the meth quicker. Then things start to go haywire."

Og "Johnson" i artikkelen gjor jo en helt fantastisk mega feil.
Men shake'n'bake metoden må du ikke være noen kjemiker for å få til virker det som, men mange av folkene som gjør det i USA, tar meth i flere døgn, kjører videre til neste apotek, satser på å koke mest, bruke mest, tjene mest på kortest mulig tid. Dette er en ustabil ting å gjøre.


Felix_Poker.

Pirke pirke, meth er vell ikke amfetamin, det er nært kjemisk relatert til hverandre
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Pirke pirke, meth er vell ikke amfetamin, det er nært kjemisk relatert til hverandre
Vis hele sitatet...
Methamfetamin er da i aller høyeste grad et amfetamin?
Methamfetamin er et stoff i fenetylamin- og amfetaminklassen (på engelsk er både meth. og amf "substituted phenethylamines"). Det eneste som skiller methamfetamin fra amfetamin er en metylgruppe istedenfor det ene hydrogenatomet på amingruppen i amfetamin. Denne metylgruppen gjør meth mindre polart enn amf. og krysser derfor blod-hjernebarrieren i større mengder en vanlig amfetamin. Meth er av denne grunn mer potent.

Problemet er når en kommer til stoffer som MDMA, andre MDxx-stoffer og meskalin. Alle disse stoffene er kjemisk beslektet med fenetylamin og amfetamin, men har andre farmakoligiske egenskaper. MDMA har for eksempel primært serotonerge egenskaper, og meskalin har affinitet for 5-HT2a og 5-HT2c-reseptorene (serotonerge reseptorer) på lik linje som psykedeliske tryptaminer. Så selv om stoffene likner, kan de ha helt forskjellige farmakoligiske egenskaper.
Det som er felles for alle fenetylaminene er at de virker primært gjennom å modulere monoamin-systemer, slik som som dopaminerge, serotonerge, histaminerge, adrenalinerge og melatonerge systemer.
Sitat av zevz Vis innlegg
nei det gjør det ikke tror jeg, men vis du stikker til sverige så får du kjøpt det lovlig der.
Vis hele sitatet...
Finnes det noen steder som selger efedrin der borte enda? Veit de hadde El tigre på grensa, men etter en del media oppstyr så ble det vist "borte" Eller er det jeg som bare spør på feil måte når jeg ankommer trenings butikken på grensa der?
Mye interessant her men for å holde oss til tråden: Er det noen som vet hvordan men lager amfetamin av efedrin? Hvert fint med noen linker til oppskrifter :-)
Er ikke lov med Effedrin i Sverige. Kan ikke se for meg at det er umulig å finne en how-to på google, eller ta en tur på bibloteket og lese om det i kjemibøker. Ironisk nok smugler de mye av kjemikalene du trenger for å fremstille amfetamin ut av Norge og inn i Polen.Blitt endel vanskeligere å få tak i store mengder Effedrin her til lands, mye grunnet at etter det ble gjort ulovlig i de fleste land tar den ulovlige produksjonen i lithauen/polen det meste av effedrinen før det når vårt land