Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 6515
Hei!

Jeg snuser, men synes det er godt å ta seg en røyk også noen ganger. Hvor lenge bør jeg vente fra jeg snuser, til jeg tar en røyk for å unngå å få nikotinsjokk?
Kommer ann på hvor lenge du har holdt på for og si det slik, hvor vandt kroppen din er til nikotinet.
offtopic: prøvde den nye nick and johnny snusen med 40% mer nikotin. vet ikke om det var parfymen eller nikotin, men ble så kvalm og svimmel at jeg måtte kjøre til siden å ta pause. hadde vistnok 3 poser:P
er du vant med det skal det mye til for å få sjokk ved bruk av snus og røyk.
får å unngå å få nikotinsjokk? det er jo gullrota med snusing, finnes ikke noe som er mer deilig. Savner virkelig å ha nikotinsjokk :P
Hei Stesolidhode. Det er vanskelig å få nikotinsjokk. Snus inneholder mere nikotin enn røyk. Kjøp deg nikotin - tyggegummi, Så putte alt i munnen. Da blir du svimmel.
prøvde tyggegummi en gang, tyggde i 2 timer, så plutsleig måtte jeg legge meg ned på. Deilig. Er ikke ofte man opplever det.
Kan forsvådt ta røyken når du vil. Har snust flere ganger mens jeg røykte. Ta heller å ikke snus på en uke og deretter ta en Skruff Sterk. Da snakker vi om at man blir svimmel.
Bare for å rette litt.. Det er ikke 40% mer nikotin i nick and johnny porsjon. Skruf Sterk løs har ca 25-30% mer nikotin en vanlig general løs. Nick and johnny løs har litt mindre nikotin en skruf sterk.

Jeg har forresten aldri fått nikotinsjokk. Er bare tøv. Og jeg er en heavy smoker og snuser. Mnja.

edit: jeg mente at det ikke var 40% mer nikotin i nick and johnny porsjon sammenlignet med løs.

Er forresten 20% mer nikotin i skruf sterk løs en i vanlig general og 70% mer nikotin i skruf sterk porsjon en vanlig general porsjon.

!
Sist endret av Fase^; 13. desember 2006 kl. 19:03.
Sitat av Fase^

Jeg har forresten aldri fått nikotinsjokk. Er bare tøv. Og jeg er en heavy smoker og snuser. Mnja.

!
Vis hele sitatet...
Godt mulig at du ikke har fått nikotinsjokk, men det er ikke bare tøv at man kan få det liksom... er digg da
Sitat av lille___meg
Godt mulig at du ikke har fått nikotinsjokk, men det er ikke bare tøv at man kan få det liksom... er digg da
Vis hele sitatet...

Det er nikotinsjokket'' som gjør at man føler seg rusa? hvorfor unngå det? Du er tøff?
jeg tenkte på nikotinsjokk som i et sjokk, slik som de fleste nybegynnere hevder de får når de prøver for første gang. Fjortissfylla liksom.
Med nikotinsjokk mener dere da at dere må legge dere ned på for å ungå å spy?Eller bare
kvalmen?
Alt dette er kroppens reaksjoner mot giften nikotin. Reaksjonen avhengiger i all hovedsak av kroppsvekt, dosering og vane.
Symptomer:
Økt blodtrykk, hjerterytme og respirasjon > kvalme/hodepine.
Symptomene blir styggere og flere >>
Som nevnt tidligere, spørs det på hvilke vaner du har.
Selv har jeg brukt snus i 2år og brukt mye tobakk gjennom denne tiden. Får av og til nikotinsjokk viss jeg ikke har røykt på en stud, og tar magesug av en fet jævel.

Snus får jeg aldri nikotinsjokk av, dessverre. Savner det dypt.
En heftig chob-lum-kicker eller bøtta kan gi nikotinsjokk!
Blir så teit når man skal sammenligne nikotin innholdet mellom pose og bake. Det har veldig lite og si. Vil si at du får mye mere nikotin i bake en ved porsjon, pga av bedre kontakt mellom leppa og snusen, pluss at du kan lage dem så mye større Etter 5 år med snusing har liksom en general portion ekstra blitt mikroskopisk liten.
Sitat av Fase^
Bare for å rette litt.. Det er ikke 40% mer nikotin i nick and johnny porsjon. Skruf Sterk løs har ca 25-30% mer nikotin en vanlig general løs. Nick and johnny løs har litt mindre nikotin en skruf sterk.

Jeg har forresten aldri fått nikotinsjokk. Er bare tøv. Og jeg er en heavy smoker og snuser. Mnja.

edit: jeg mente at det ikke var 40% mer nikotin i nick and johnny porsjon sammenlignet med løs.

Er forresten 20% mer nikotin i skruf sterk løs en i vanlig general og 70% mer nikotin i skruf sterk porsjon en vanlig general porsjon.

!
Vis hele sitatet...
Har nå hørt at Skruf Stark pors har 30%, og løs har 10%, enn vanlig, feks. General.
"Jeg har forresten aldri fått nikotinsjokk. Er bare tøv. Og jeg er en heavy smoker og snuser. Mnja."

Har du noengang fyra rullings-tobakk på vannis?
Nikotinsjokk ja;p det var tider det hehe.. Liten stund siden jeg har fått det nå ass, tror nok du kan ta den røyken mens du snuser uten at det gjør noe, skal endel til før man før nikotinsjokk vis man har drevet litt med det..
hvorfor vil du unngå nikotin sjokk?? d er jo d beste;P
Sitat av Stesolidhode
Hei!

Jeg snuser, men synes det er godt å ta seg en røyk også noen ganger. Hvor lenge bør jeg vente fra jeg snuser, til jeg tar en røyk for å unngå å få nikotinsjokk?
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis testet dette en gang. Kom fram til helt forskjellige ting, så det er noe du egentli må teste for deg selv for å se hvor mye kroppen din tåler. Men dette kan sikkert brukes som en pekepinn:

Jeg tøk først å røkte en rød3 rullings, mens jeg hadde overleppa full av snus. Når jeg hadde røkt ferdig, venta jeg i ca. 15-20 minutter før jeg tok enda en røyk. Denne gangen en sigarett av typen Lucky Strike.
Jeg spytta ut snusen og tok enda en sigarett. Røkte den og la inn en ny snus. Kjente at jeg ble litt svimmel. Ventet så i 5 minutter og tok 2 sigaretter samtidlig. Nå kjente jeg i hele kroppen at nikotinet "tok fatt"
Tok litt av etter det, og stormrøkte 3 sigaretter i løpet av 5-6 minutter!

Da fikk jeg nikotinsjokk Det var pissregn ute, men jeg måtte ha frisk luft, så jeg la meg like godt på altanen, og ble selfølgelig gjennomvåt!

Alt dette skjedde i løper av ca. 30 minutter.

Sitat av wiener
hvorfor vil du unngå nikotin sjokk?? d er jo d beste;P
Vis hele sitatet...
lol, har du noen gang opplevd et SKIKKELIG, ufrivillig nikotinsjokk? Sånn at du ligger på bakken og spyr? Er det det beste?
▼ ... over et år senere ... ▼
Uansett, jeg trur det er mange her som ikke vet hva et nikotinsjokk er.
Da jeg startet og snuse, ble jeg /rusa/ og svimmel o.l. - Men dette er langt fra Nikotinsjokk. Nikotinsjokk er ikke deilig, samme hvor store og sterke dere trur dere er.
Sist endret av Dodecha; 2. juni 2008 kl. 13:32.
Nikotinsjokk er ganske jævlig. Men snusen er nok ganske ubetydelig, iom at snus har en "konstant" virkning. Røyk derimot kan du få sikkert 10x så mye nikotin ut av om du prøver som du får til vanlig. Så for å ungå nikotinsjokk bør du bare passe på å ikke være for hissig på røyken.

Og dere som sier "nikotinsjokk er det beste" tviler jeg på at har hatt et skikkelig nikotinsjokk i det siste. Det er forskjell på å kjenne effekten på en god måte, som f.eks hvis du har gått en stund uten, og det å plutselig få en så enorm mengde at du har det helt jævlig og bare vil spole tiden framover.
Godt med smør
Er jeg den eneste som ikke forbinder nikotinsjokk med noe bra?.

Personlig synes jeg det blir som ¨når jeg har tatt en øl for mye. Blir bare svimmel å jævlig, ting går ikke direkte rundt. Men, jeg blir kvalm. MÅ ligge. Og føler ikke noe eufori. Jeg blir rett og slett forgiftet.

Og for dere som savner nikotinsjokk.

Skaff dere vannpipe :P hadde røykt vanlig rullings av typen rød 3, i ca. Ett år. 2-3 år av og på. Men 1 år regel messig. Og når jeg først skulle være modig med pipa, så tok jeg seff ca, det samme som jeg tar når jeg ruller en røyk, stappet alt opp i i lum'en/brønnen og trakk som livet mitt sto på spill.

Trakk ikke mer enn 5 sekund før jeg hostet som jeg gikk barneskolen igjen :P
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Apeloff: Tror trikset er å _tenke_ at det er godt. Jeg snuser til vanlig men får fortsatt et lite sjokk hver gang jeg tar en røyk. Da legger jeg med gjerne ned, lukker øynene og slapper helt av. Men hvis jeg må reise meg eller gjøre noe viktig midt i opplevelsen, da blir det jævligere.
Essensen; prøv å slapp helt av når sjokket kommer.
Liker heller ikke nikotinsjokk. Snuser jeg litt for mange poser i løpet av en time kan jeg bli slapp som faen og orker ikke gjøre en dritt.
Men det fins jo også fine stunder. Feks dagens første trekk med maiser og avis, fins ikke noe bedre =)
Godt med smør
Sitat av Graapho
Apeloff: Tror trikset er å _tenke_ at det er godt. Jeg snuser til vanlig men får fortsatt et lite sjokk hver gang jeg tar en røyk. Da legger jeg med gjerne ned, lukker øynene og slapper helt av. Men hvis jeg må reise meg eller gjøre noe viktig midt i opplevelsen, da blir det jævligere.
Essensen; prøv å slapp helt av når sjokket kommer.
Vis hele sitatet...
Mja, du om det. Jeg skal prøve å få meg ett helvetes nikotinsjokk i dag, og se positivt på det.

Intill da er jeg overbevist om att nikotinsjokk rett og slett er mer enn hva kroppen vil ha.

Vi får se om jeg må spise hatten min
Godt med smør
Mja, jeg holder meg ved min påstand.

Gikk ut, tok første vannpipe trekk. Inhalerte. Og endelig fikk jeg tilfredstillt nikotin trengselen min.

Men, reload og brønn nr 2. Et tøft og tungt trekk. Og jeg ble bare kvalm.

Måtte vente i 1-2 minutt. Så var kvalmen over, og jeg fortsatte med noen milde trekk. Det likte jeg best vertfall.
Vel, basic vil du kanskje få en effekt som de fleste betegner som digg. Men definisjonen på nikotinsjokk er så mye værre.
Kvalme og følelsen av at du må spy er aldri god.
Nå har jeg røyka 11-12 år og har aldri fått dette nikotinsjokket. Men for noen uker siden prøvte jeg å slutte og holdt meg røykfri i 2,5 dager. Da var ikke viljen sterk nok lenger og jeg lempa innpå en feit rullet rød4 mix sigg.

Jeg svimla rundt i leiligheten i nesten 10 minutt før det roet seg. Er det dette som er nikotinsjokk? Ufattelig deilig var det i hvertfall
Sitat av Svends
Jeg svimla rundt i leiligheten i nesten 10 minutt før det roet seg. Er det dette som er nikotinsjokk? Ufattelig deilig var det i hvertfall
Vis hele sitatet...
Dette er rusen man oppnår av nikotin, nikotinsjokk er vel strengt tatt en overdose og slett ikke behagelig.
Enig med Rottegift, nikotinsjokk betyr at du blir nikotinforgiftet, noe som praktisk talt er veldig vanskelig å bli med snus, iom. at snus gir en jevn rus. Dersom du t.d. røyker på fest, uten at du røyker noe spessielt til valig - og røyker veldig, veldig mye, vil du oppnå et niktonsjokk. Dette har absolutt ikke noe med å svirre rundt i leiligheten i 10minutter, for det er bare en effekt av nikton - som føles behagelig.

Derimot er det en forgiftning som gjør at du føler deg helt jævlig, ofte i noen timere senere.
Timing av snus og røyk for å unngå nikotinsjokk.

Rusmiddelforumet ala 08?
Mener hardnakket at nick and johnny portion har 40% mer nikotin en vanlig snus og skruf sterk har 35% mer nikotin. Er ikke noe problem om du får et lite nikotin kick av en sigg tviler på at du blir noe spess dårlig vis du snuser til vanlig blir sikkert svimmel, men det er bare kos.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Apeloff
Mja, jeg holder meg ved min påstand.

Gikk ut, tok første vannpipe trekk. Inhalerte. Og endelig fikk jeg tilfredstillt nikotin trengselen min.

Men, reload og brønn nr 2. Et tøft og tungt trekk. Og jeg ble bare kvalm.

Måtte vente i 1-2 minutt. Så var kvalmen over, og jeg fortsatte med noen milde trekk. Det likte jeg best vertfall.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg bare har mer flaks enn deg da. Jeg elsker ihvertfall følelsen av å bli svimmel av nikotin. Mulig jeg alltid ligger rett under grensen for ubehagelighet slik at jeg bare blir svimmel og ikke kvalm.

Jeg har også hørt noen snakke om nikotinkick; mulig dette er den svakere versjonen av nikotinsjokk som jeg alltid får.
Svimmelhet er ikke nikotin sjokk folkens! Det er bare kroppens måte å reagere på, oftest hvis du holder deg uten snus/røyk i noen dager og tar deg en god en Skjedd med meg en del ganger. Det er ganske digg.

Men Nikotinsjokk/kick er vel egentlig det samme bare to forskjellige måter å si det på. Det er jo som sagt tidligere i tråden at kroppen blir forgifta av nikotin = ikke bra... Men følelsen du får under nikotinsjokket/kicket kommer jo ann på personen da. Men regner med de fleste som har opplevd et nikotinsjokk/kick vet at der ikke er direkte deilig.
Vet ikke hva skal kalle dette MEN, jeg og en kompis lurte en som aldri hadde prøvd snus før for kun ett par dager siden. Saken var at vi hadde en boks med skruf stärk portion og sa at han skulle få en Urge hvis han prøvde. Dusten som ikke hadde snusa før blei med på dealen, og vi var i ekstase ettersom vi trodde han kom til å bli dritsvimmel med en gang. MEN NEIDA nybegynneren var en seig jævel og sa at han ikke kjente noen ting, så vi truet med å¨inndra urgen hvis han ikke hadde den der en halvtime:P Halvtimen gikk og han var i toppform da han spyttet ut snusen. Vi trodde vi måtte svelge nederlaget, men ca 20 min etter at han hadde spytta ut kom det for fult. Gutten ble like grønn som salaten i kebaben jeg satt og spiste også måtte han legge seg på gulvet i kebabshappa, før han plutselig sier "jeg må ut!" så beiner han ut og spyr som en gris i grøfta. Kjipt for han men smågøy for oss andre...
Nikotinsjokk kommer ann på kroppen. Noe som eksempelet til adrianG.
Jeg har aldri fått nikotinsjokk uten å "prøve" å få det. Tenkte det var greit å vite hvordan det er liksom
Første gangen jeg snuste var på ungdomskolen. Gikk ganske bra i starten men så syklet jeg hjem med snusen fremdeles i. Når jeg kom fram, så kunne jeg faktisk kjenne svetten presse seg ut av huden min. Ble så inn i svarte helvetes kvalm, måtte bare komme meg inn å kubbe.
Ah the good old days
Alt dette snakket om nikotininnhold!

Jeg har snust General Løs i 6 år og har bestemt meg for å slutte! Jeg har derfor trappet ned til porsjonssnus. General porsjonssnus synest jeg er alt for lite. Derfor snuser jeg nå Nick (& Johnny) porsjon.

Er det mer nikotin i Nick (& Johnny) porsjon enn General Løs?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg kjenner ikke lenger noen virkning ved bruk av snus =/ Hva skal jeg gjøre?
Slutte å snuse selvsagt.. Ikke bare er det bedre for deg rent helsemessig, men da slipper du å se ut som en fjompenisse hele tiden også.
Sitat av Shire
Jeg kjenner ikke lenger noen virkning ved bruk av snus =/ Hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Nei, sånn blir det etter en stund.

Samme med meg og røyk. I begynnelsen var det deilig og man fikk en behagelig følelse av nikotinen, nå merker jeg ingenting og føler bare at suget forsvinner.

Du må nesten vente veldig lenge mellom vær gang du tar deg en snus/røyk.
Sist endret av syre; 17. juli 2008 kl. 17:19.
Trappet ned med røyking og snusing betraktelig de siste 2 månendene og nå er det en eller annen prisen/røyken når jeg får tilbud om/maset meg til det. Særlig med et par pils innabords merker jeg effekten av å ikke røyke snuse på flere dager.

On Topic: Kan ikke komme på å fått nikotinsjokk uten om første gangen med snus for noen år tilbake, endte bare med at jeg sovna med prisen på buksa etter å sittet med den i 15 min og 5 min svimmelhet som om verden gikk rundt et par ganger i sekundet, ganske avslappende.

Nikotin, det er heavy stuff det :P
Sitat av kinaputt
Med nikotinsjokk mener dere da at dere må legge dere ned på for å ungå å spy?Eller bare
kvalmen?
Vis hele sitatet...
altså er du nybegynner?
Første og siste gangen jeg ble ordentlig svimmel av snus, var første gang jeg prøvde..
Det var Skruf Stärk xD
Anbefales ikke som det første man prøve

Sitat av Shire
Jeg kjenner ikke lenger noen virkning ved bruk av snus =/ Hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Du kan jo også prøve større "dose" altså ta 2 priser istedet for 1
Herregud for en tråd, hvorfor lar dere denne stå?
Du kjenner selv når det er på tide å gi faen..
'Alle har forskjellige toleranser, så det blir feil at andre svarer for deg på det her..
Hvis du får nikosjokk har du røyket så kort tid at du kan slutte uten store problemer (det er bare psykisk)

Evt ikke har røyket/snuset på lengre tid tho
Jeg har bare prøvd snus ett par ganger. Jeg får nikotinsjokk hver gang. Det er sykt digg. Jeg føler ikke at jeg blir kvalm av det, bare at jeg kan kanskje bli litt ustø på beina .
Sitat av IcenGuard
Jeg har bare prøvd snus ett par ganger. Jeg får nikotinsjokk hver gang. Det er sykt digg. Jeg føler ikke at jeg blir kvalm av det, bare at jeg kan kanskje bli litt ustø på beina .
Vis hele sitatet...
Det kan ikke være et ekte nikotinsjokk. Tro meg. Et ekte nikotinsjokk er _ikke_ behagelig.